tonie Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Mange gå altfor langt, jeg er i bunn og grunn enig i det - men likte ikke din generelle uttalelse om at sykmeldte ikke skal feste i helga. Jeg synes ikke heller det tar seg ut å feste i vilden sky når en er sykmeldt. Da serverer man ryktesprederne DET snadderet, jo. Folk kjenner ikke alle detaljene. De ser det de ser og vet det de vet og trekker sine slutninger utfra det. 0 Siter
Gjest personlig info Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Hehe hvis det faktisk er den samme så skjønner du hva jeg mener ja.. helt syyyykt dramaqueen!! Det er rett og slett pinlig.. Nå var det nesten så jeg fikk lyst til å legge ut initialene her for å sjekke. Jeg synder med å være nysgjerrig og å slarve om det her og da. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det var ikke ment som noen generell uttalelse at sykmeldte ikke kan feste. Det var myntet på de enkelttilfellene jeg kjente til. Men må si at jeg står for min mening om at dersom en orker å feste så bør en orke å jobbe. Hvis det for eksempel er snakk om noen glass vin sammen med venner for å koble ut, hyttetur for å lade batteriene osv så blir det noe annet enn å fly på byen og drikke seg drita. Å trene og å ha et vanlig sosialt liv når en er sykmeldt er bra og rehabiliterende, så det ser jeg ikke noe galt i. Det kommer jo litt an på hvorfor man er sykemeldt også da. En jeg kjenner var sykemeldt i mange mnd pga utbrenthet. Han var virkelig utslitt og fungerte ikke som han skulle. Etter noen uker begynte han allikevel å delta i sosiale sammenkomster. Han klarte endatil å jobbe litt hjemme. Slike ting var viktig for ham. Han hadde blitt enda sykere om han ikke hadde kommet seg ut for å treffe folk i sosiale sammenhenger. Godt mulig han tok ei fyllekule også (det aner jeg faktisk ikke ;-)). Er man sykemeldt fordi man har infuensa etc., så blir saken selvsagt en helt annen. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Nå var det nesten så jeg fikk lyst til å legge ut initialene her for å sjekke. Jeg synder med å være nysgjerrig og å slarve om det her og da. Fornavnet begynner på E. Det kan være så mangt så jeg tror ikke jeg outer noen ved å si det akkurat 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg synes ikke heller det tar seg ut å feste i vilden sky når en er sykmeldt. Da serverer man ryktesprederne DET snadderet, jo. Folk kjenner ikke alle detaljene. De ser det de ser og vet det de vet og trekker sine slutninger utfra det. ''Jeg synes ikke heller det tar seg ut å feste i vilden sky når en er sykmeldt.'' Kom på en liten historie fra noen år tilbake. Det var "live" musikk i bygda, og en av tilhørerne var sykemeldt og gikk med krykker. Dagen etter var det ett stooort bilde av vedkommende over hele førstesiden på lokalavisen og tekst i krigstyper der det stod : "Stor stemning på xxxx, publikum kasta krykkene og Rocka villt!" Ikkje så hyggelig "dagen derpå"...:-) 0 Siter
tonie Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 ''Jeg synes ikke heller det tar seg ut å feste i vilden sky når en er sykmeldt.'' Kom på en liten historie fra noen år tilbake. Det var "live" musikk i bygda, og en av tilhørerne var sykemeldt og gikk med krykker. Dagen etter var det ett stooort bilde av vedkommende over hele førstesiden på lokalavisen og tekst i krigstyper der det stod : "Stor stemning på xxxx, publikum kasta krykkene og Rocka villt!" Ikkje så hyggelig "dagen derpå"...:-) Haha! Nesten som da jeg som fjortis lurte moren min til å tro at jeg sov hos en venninne. _Egentlig_ dro vi på haiketur langtpokkerivold. Vi hadde sluppet unna med det hvis det ikke var for at vi ble filmet og kom på Norge rundt iført Madonna-outfits mens vi rocka løs på en scene. Det luktet promille lang vei av det opptaket;) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Fornavnet begynner på E. Det kan være så mangt så jeg tror ikke jeg outer noen ved å si det akkurat Elin Tvedt. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det var ikke ment som noen generell uttalelse at sykmeldte ikke kan feste. Det var myntet på de enkelttilfellene jeg kjente til. Men må si at jeg står for min mening om at dersom en orker å feste så bør en orke å jobbe. Hvis det for eksempel er snakk om noen glass vin sammen med venner for å koble ut, hyttetur for å lade batteriene osv så blir det noe annet enn å fly på byen og drikke seg drita. Å trene og å ha et vanlig sosialt liv når en er sykmeldt er bra og rehabiliterende, så det ser jeg ikke noe galt i. "Men må si at jeg står for min mening om at dersom en orker å feste så bør en orke å jobbe." -men da er det jo en generell uttalelse. Ikke at det er noe poeng for meg å diskutere dette videre, men du motsier jo deg selv her. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Haha! Nesten som da jeg som fjortis lurte moren min til å tro at jeg sov hos en venninne. _Egentlig_ dro vi på haiketur langtpokkerivold. Vi hadde sluppet unna med det hvis det ikke var for at vi ble filmet og kom på Norge rundt iført Madonna-outfits mens vi rocka løs på en scene. Det luktet promille lang vei av det opptaket;) Sikkert festlig nå i ettertid? :-) Ps! Snakk om uflaks. 0 Siter
Gjest privat info Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det kommer jo litt an på hvorfor man er sykemeldt også da. En jeg kjenner var sykemeldt i mange mnd pga utbrenthet. Han var virkelig utslitt og fungerte ikke som han skulle. Etter noen uker begynte han allikevel å delta i sosiale sammenkomster. Han klarte endatil å jobbe litt hjemme. Slike ting var viktig for ham. Han hadde blitt enda sykere om han ikke hadde kommet seg ut for å treffe folk i sosiale sammenhenger. Godt mulig han tok ei fyllekule også (det aner jeg faktisk ikke ;-)). Er man sykemeldt fordi man har infuensa etc., så blir saken selvsagt en helt annen. I slike tilfeller som du beskriver så kan det være litt terapi i ei fyllekule og litt festligheter. Er litt avhengig av nivået festinga er på og hvor mye det er av det også da. Er ikke helt svart-hvitt. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Nå var det nesten så jeg fikk lyst til å legge ut initialene her for å sjekke. Jeg synder med å være nysgjerrig og å slarve om det her og da. Jeg forstår ikke holdningen din - du fremstår svært så korekt i hovedinnlegget, men her sitter du og godter deg og - som du selv sier - slarver..? Pass på deg selv du.. virkelig. 0 Siter
Gjest privat info Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 "Men må si at jeg står for min mening om at dersom en orker å feste så bør en orke å jobbe." -men da er det jo en generell uttalelse. Ikke at det er noe poeng for meg å diskutere dette videre, men du motsier jo deg selv her. Ja, det er kanskje min generelle holdning...! Jeg har vel litt fordommer da. Men jeg ser jo at det feks i situasjonen som tonie beskriver, der det er en som er utbrent, kan være rimelig å ta seg en fest for å få tilbake piffen. Men da er det snakk om helt spesielle tilfeller syns jeg. Vi er vel oppdratt forskjellig. Jeg fikk ikke lov å gå ut å leke når jeg var for syk til å gå på skolen. Har veldig høy terskel for å holde meg hjemme fra jobb har vel stort sett 0 fravær og er redd sjefen ikke tror meg om jeg ringer og sier jeg er syk. Er vel litt det at en bruker samme standard for andre som på seg selv. Jeg er klar over at mine holdninger ikke nødvendigvis er rett for andre, men det er de etiske brilleglassene jeg har. Er nok begge deler ute i arbeidslivet. Men det er klart at "slike som meg" kan gjerne irritere oss over de som anser egenmeldinger som en form for ferie og som spør hvor mange de har igjen og sånn. (Og nei jeg har ikke og kommer ikke til å få personalansvar. Heldigvis.) 0 Siter
Gjest personlig info Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg forstår ikke holdningen din - du fremstår svært så korekt i hovedinnlegget, men her sitter du og godter deg og - som du selv sier - slarver..? Pass på deg selv du.. virkelig. Du føler deg truffet, eller? Jeg godter meg ikke. Men det er jo bare tragisk hvordan enkelte legger seg til hogg. Selvsagt snakker man om andre i sosiale settinger. Du gjør ikke det du, kanskje? 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg liker ikke at folk skriver personlige meldinger på veggen min, den kan de skrive i innboksen i steden 0 Siter
Gjest oppmerksomhetsbehov Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg har mange som legger ut info om seg selv, noen i mer personlig grad enn andre. Syns det er litt "pinlig" for de det gjelder at de ikke ser at det er info andre (som feks. meg) ikke har behov for å vite.. Feks. en på lista mi gledet seg veldig til hun skulle gifte seg. Over et år i forveien begynte oppdateringene; "383 dager til bryllupet", "382 dager til bryllupet", "381 dager til bryllupet" osv. Ja, du skjønner poenget..... Og så selvsagt en god del oppdateringer om andre personlige forhold i "heimen" og familien ellers.... Så gledet vi oss til bryllupet var vel overstått for da ville det vel ta slutt på det evindelige bryllupsmaset. Men neida. Dagen etter; "1 dag som fru XXX", "2 dager som fru XXX" osv hahaha... Oppfinnsomheten lenge leve! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg har mange som legger ut info om seg selv, noen i mer personlig grad enn andre. Syns det er litt "pinlig" for de det gjelder at de ikke ser at det er info andre (som feks. meg) ikke har behov for å vite.. Feks. en på lista mi gledet seg veldig til hun skulle gifte seg. Over et år i forveien begynte oppdateringene; "383 dager til bryllupet", "382 dager til bryllupet", "381 dager til bryllupet" osv. Ja, du skjønner poenget..... Og så selvsagt en god del oppdateringer om andre personlige forhold i "heimen" og familien ellers.... Så gledet vi oss til bryllupet var vel overstått for da ville det vel ta slutt på det evindelige bryllupsmaset. Men neida. Dagen etter; "1 dag som fru XXX", "2 dager som fru XXX" osv hahaha... Oppfinnsomheten lenge leve! Og så blir det 1 dag som separert, 2 dager som separert....osv. 1 dag som skilt, 2 dager som skilt...osv.1 dag som desperat, 2 dager som desperat osv.osv. osv.....osv. 0 Siter
Gjest oppmerksomhetsbehov Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Og så blir det 1 dag som separert, 2 dager som separert....osv. 1 dag som skilt, 2 dager som skilt...osv.1 dag som desperat, 2 dager som desperat osv.osv. osv.....osv. hahaha... håneeeei du, dette er FOREVER! Det står det nemlig på facebook!! ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg er ikke den mest aktive brukeren av Facebook, så jeg har aldri lagt merke til pinlige detaljer under der du kan skrive hva du holder på med. Det eneste pinlige jeg har opplevd er hun som la ut om noe veldig privat til en venn av meg, så da kunne både venner og venners venner lese det. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ja, det er kanskje min generelle holdning...! Jeg har vel litt fordommer da. Men jeg ser jo at det feks i situasjonen som tonie beskriver, der det er en som er utbrent, kan være rimelig å ta seg en fest for å få tilbake piffen. Men da er det snakk om helt spesielle tilfeller syns jeg. Vi er vel oppdratt forskjellig. Jeg fikk ikke lov å gå ut å leke når jeg var for syk til å gå på skolen. Har veldig høy terskel for å holde meg hjemme fra jobb har vel stort sett 0 fravær og er redd sjefen ikke tror meg om jeg ringer og sier jeg er syk. Er vel litt det at en bruker samme standard for andre som på seg selv. Jeg er klar over at mine holdninger ikke nødvendigvis er rett for andre, men det er de etiske brilleglassene jeg har. Er nok begge deler ute i arbeidslivet. Men det er klart at "slike som meg" kan gjerne irritere oss over de som anser egenmeldinger som en form for ferie og som spør hvor mange de har igjen og sånn. (Og nei jeg har ikke og kommer ikke til å få personalansvar. Heldigvis.) Egenmeldinger, nå? Det var ikke snakk om sykemelding likevel altså? Nei, du er meg ei fin slarvekjerring, høy teoretisk moral, men dømmer i vei og på toppen av det hele sitter du der og godter deg. Godt mulig dem du skriver om burde roet seg litt, men du er faktisk ikke et fnugg bedre. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Du føler deg truffet, eller? Jeg godter meg ikke. Men det er jo bare tragisk hvordan enkelte legger seg til hogg. Selvsagt snakker man om andre i sosiale settinger. Du gjør ikke det du, kanskje? "Du føler deg truffet, eller?" Lavere enn dette kan man ikke synke i en diskusjon, det er bare for usaklig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.