morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Enig! Ingenting er som litt majones for å piffe opp maten! Det gjør underverker for de fleste retter både til koldtbord og tapas. Ja, jeg vil nesten si det så sterkt som at majones er for tapas det stuede tyttebær er for varm middag - helt utenkelig uten.'' *LOL* og trollkrem til dessert? Åja, at jeg ikke tenkte på det!! :-D 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Er kokk jeg da !!! Da får vi håpe at du ikke får Hellstrøm på besøk med det første, ettersom du satser på ferdigvarer som grillede kyllingklubber og fiskekaker:-) 0 Siter
Gjest denimbird Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hva er aiolio? Hvorfor skal dere ha så mye hokuspokus med denne tapasen? Loff egner seg jo både til kald-oppskjær og småvarmt, samt salater. Tapas er jo spansk.http://no.wikipedia.org/wiki/Tapas Litt av vitsen med å servere det framfor tradisjonelt norsk koldtbord er jo at man ønsker en litt annen vri, med sydlansk touch:-) Noen av oss liker å overraske smaksløkene våre med noe nytt, mens andre holder seg til det trauste og trygge. Du er tydeligvis av den sistnevnte typen. Vi er forskjellige, og det er helt greit! :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Pestomarinerte potetbåter. Marineres i pesto, og stekes i langpanne. 0 Siter
Gjest denimbird Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Da er vi to!! Gleder meg til tapas på lørdag!!! :-) Du har bursdag i morgen, var det så? Å, heldige gjestene dine! ;)Tror jeg snart må arrangere tapasparty selv:) 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Noen ganger litt småvarmt også, som fredriggrilla kyllingklubber og fiskekaker.'' *LOL* Apropos fiskekaker og andre fiskefarseprodukter: Jeg hørte om noen som en gang ville ha en practical joke i et selskap. Flere skulle ta med seg kake til kakebordet, og disse tok med seg en fiskepudding (!) som var kunstferdig dekket med marsipanlokk og elegante marsipanblomster. Folk visste nesten ikke hva de skulle tro om "kaka" - det er sikkert ikke å lett å kjenne igjen hva det er det smaker når man forventer noe helt annet. Noen var dertil ikke i stand til å kjenne at det smaket rart engangm men forsynte seg like godt med et stykke til;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Apropos fiskekaker og andre fiskefarseprodukter: Jeg hørte om noen som en gang ville ha en practical joke i et selskap. Flere skulle ta med seg kake til kakebordet, og disse tok med seg en fiskepudding (!) som var kunstferdig dekket med marsipanlokk og elegante marsipanblomster. Folk visste nesten ikke hva de skulle tro om "kaka" - det er sikkert ikke å lett å kjenne igjen hva det er det smaker når man forventer noe helt annet. Noen var dertil ikke i stand til å kjenne at det smaket rart engangm men forsynte seg like godt med et stykke til;-) Hehe *urk* Artig påfunn 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hehe *urk* Artig påfunn Ja, jeg tviler på at jeg hadde klart å holde meg alvorlig:-) Jeg må fortsatt småflire litt for meg selv når jeg tenker på historien:-) 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Pestomarinerte potetbåter. Marineres i pesto, og stekes i langpanne. Jeg har ikke engang hørt om disse tingene, og jeg er kokk altså!! Har vi poteter til tapasfest blir det høvla potetskiiver, eller pomme stripes.Krydret selvfølgelig. 0 Siter
Gjest denimbird Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Apropos fiskekaker og andre fiskefarseprodukter: Jeg hørte om noen som en gang ville ha en practical joke i et selskap. Flere skulle ta med seg kake til kakebordet, og disse tok med seg en fiskepudding (!) som var kunstferdig dekket med marsipanlokk og elegante marsipanblomster. Folk visste nesten ikke hva de skulle tro om "kaka" - det er sikkert ikke å lett å kjenne igjen hva det er det smaker når man forventer noe helt annet. Noen var dertil ikke i stand til å kjenne at det smaket rart engangm men forsynte seg like godt med et stykke til;-) Isj...:-p Kreativt var det jo, men...herremin. Og noen forsynte seg flere ganger?! Smakløkene til de gjestene kan ikke være svært velutviklede, da. Tipper spøkefuglene ikke helt forventet at "kaken" skulle gå såpass unna:-o 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Til denne cocktailsausen har jeg bare brukt scampiene "au naturel", altså ferdig kokte, frosne scampi, som jeg tiner og legger på et fat og med denne dippen i en skål ved siden av. Så kan man bare ta ta i halen på scampien og dyppe oppi. Det er forresten utrolig viktig å bruke en god ketsjup, altså, Idun pølseketsjup egner seg IKKE! ;-) *skuler bort på idun-ketchupen på kjøkkenbenken* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hei, Jeg har laget noen "minipizzaer" som kanskje er 10 cm i omkrets. Jeg har latt meg inspirere av en oppskrift som vant NM i pizzalaging for en del år tilbake, men jeg følger den absolutt ikke slavisk. Når man lager slike minipizzaer blir det unektelig mye bunn, så da synes jeg det passer med en ekstra smakfull bunn. I bunnen til denne NM-pizzaen var det blandet i både revet parmesan, hakket/smuldret fetaost, finhakket sorte oliven, finhakket soltørkede tomater i olje, pizzakrydder. Nård det gjelder topping har jeg ikke fulgt NM-oppskriften, men hatt på "vanlig" pizzasaus samt enten pepperoni eller parmaskinke + ost. Nok et godt tips:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg er heller ikke glad i dadler. Men fikk dette servert på en tapasrestaurant i Bergen og var overbevist:-) Når du sier det, så lurer jeg faktisk på om det var slike jeg spiste på en tapasbuffet for en tid tilbake. Det var "noe" som var pakka inn i bacon og som smakte så godt :-o 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Loff er nå uansett best, og det folk flest bruker til tapas. Syns det blir litt mye hokus pokus, og 'utenlandsk' jeg da. Hehe, okei 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Kanariske poteter: http://www.tasteline.com/recept/Kanariska_potatisar Eller potetbåter som pensles med olivenolje og krydres med hvitløk og urter, før de stekes i ovn. Det skal jeg få gubben til å lage! Takk for tips:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Pestomarinerte potetbåter. Marineres i pesto, og stekes i langpanne. *Mmmmmmmm* Takk:) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Loff er nå uansett best, og det folk flest bruker til tapas. Syns det blir litt mye hokus pokus, og 'utenlandsk' jeg da. Men... Tapas er vel ikke akkurat noen norsk greie, da.... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg har ikke engang hørt om disse tingene, og jeg er kokk altså!! Har vi poteter til tapasfest blir det høvla potetskiiver, eller pomme stripes.Krydret selvfølgelig. Men det er fortsatt ikke tapas du lager til. 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Men... Tapas er vel ikke akkurat noen norsk greie, da.... Hva mener du her? Er den en utenlandskrett? Trodde helt ærlig den var fra Norge. Syns bare ikke det er så mye vits i å lage som hokuspokus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.