Gå til innhold

Gi meg din beste tapasrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har bursdag i morgen, var det så? Å, heldige gjestene dine! ;)Tror jeg snart må arrangere tapasparty selv:)

Bursdag fredag og selskap lørdag.. tror det blir bra!! :-)

• Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Mary Poppins

19

• mariaflyfly

7

• candyqueen_83

6

Skrevet

Eller rett og slett bare sweet chili saus som dip. Også kjempegodt! :)

Det er herved notert:-)

Skrevet

''Gjennomskuer dere virkelig ikke denne personen her med én gang nå??''

Lett å si når du først kommer inn i tråden på et tidspunkt med 1000 innlegg fra vedkommende....;-)

Det er så, men finnes det en mattråd på DOL, og noen staver matretter på en veldig merkelig måte, så aner man jo hvem det er liksom:-)

Skrevet

Det er så, men finnes det en mattråd på DOL, og noen staver matretter på en veldig merkelig måte, så aner man jo hvem det er liksom:-)

Joda, men så har man dette med "benefit of the doubt" i starten, kombinert med at folk har ulik interesse i mattråder....;-) Jeg er ikke så veldig aktiv i dem . kan hoppe inn på ad hoc basis og svare litt, men engasjerer meg ofte lite i de trådene.

Uansett - det spiller ingen rolle. Synes bare det var rart å "henge" meg pga det spørsmålet når tråden senere har blitt fyllt opp med folk som ikke hadde fattet poenget etter mange innlegg fra kokka. ;-)

Skrevet

Joda, men så har man dette med "benefit of the doubt" i starten, kombinert med at folk har ulik interesse i mattråder....;-) Jeg er ikke så veldig aktiv i dem . kan hoppe inn på ad hoc basis og svare litt, men engasjerer meg ofte lite i de trådene.

Uansett - det spiller ingen rolle. Synes bare det var rart å "henge" meg pga det spørsmålet når tråden senere har blitt fyllt opp med folk som ikke hadde fattet poenget etter mange innlegg fra kokka. ;-)

Å men kjære deg, ikke så nærtagende da...

Jeg hengte deg ikke på noen som helst måte, jeg kommenterte med et smil...

Skrevet

Å men kjære deg, ikke så nærtagende da...

Jeg hengte deg ikke på noen som helst måte, jeg kommenterte med et smil...

ok

Skrevet

Husker forøvrig at mariaflyfly har hatt gode tapastips her tidligere - søk dem opp eller spør henne.

Skrevet

Typisk meg gjør jeg det så enkelt som mulig, og er vel ikke bare typisk spansk; jeg blander vilt. "Basisvarene" er gjerne manchego, aïoli, oliven, godt brød og god skinke (serrano, parma eller kanskje aller helst pata negra). Samt en eller annen slags salat, gjerne en enkel tomatsalat eller ruccolasalat med balsamico.

I tillegg er følgende godt og såre enkelt:

* coctailpinner med cherrytomat og god ost i terning, med chorizo og ost og/eller drue, med skinke og drue, eller lignende.

* krepsehaler i chili - varmer en del olivenolje i pannen, har oppi rikelig hakket hvitløk og finhakket chili, som får surre litt, og hiver oppi et eller flere begere med krepsehaler sammen med en neve hakket persille. Må ikke steke lenge etter at krepsehalene er hatt i, da blir de seige. Gjort på under fem minutter.

* innbakt feta og spinat: Kjøp ferdige butterdeigsplater, fetaost og frossen spinat (som tines): Kjevle butterdeigen og skjær i ca. 10 x 10 cm. firkanter. Ha en bit feta og litt spinat på hver av firkantene og brett ene kanten over fetaen og spinaten slik at du får en trekant og dytt sammen kantene. Stekes kun et par minutter på ganske høy varme.

Neste gang jeg skal servere tapas skal jeg kikke i tråden her for ytterligere tips :).

*sikle*

Skrevet

Typisk meg gjør jeg det så enkelt som mulig, og er vel ikke bare typisk spansk; jeg blander vilt. "Basisvarene" er gjerne manchego, aïoli, oliven, godt brød og god skinke (serrano, parma eller kanskje aller helst pata negra). Samt en eller annen slags salat, gjerne en enkel tomatsalat eller ruccolasalat med balsamico.

I tillegg er følgende godt og såre enkelt:

* coctailpinner med cherrytomat og god ost i terning, med chorizo og ost og/eller drue, med skinke og drue, eller lignende.

* krepsehaler i chili - varmer en del olivenolje i pannen, har oppi rikelig hakket hvitløk og finhakket chili, som får surre litt, og hiver oppi et eller flere begere med krepsehaler sammen med en neve hakket persille. Må ikke steke lenge etter at krepsehalene er hatt i, da blir de seige. Gjort på under fem minutter.

* innbakt feta og spinat: Kjøp ferdige butterdeigsplater, fetaost og frossen spinat (som tines): Kjevle butterdeigen og skjær i ca. 10 x 10 cm. firkanter. Ha en bit feta og litt spinat på hver av firkantene og brett ene kanten over fetaen og spinaten slik at du får en trekant og dytt sammen kantene. Stekes kun et par minutter på ganske høy varme.

Neste gang jeg skal servere tapas skal jeg kikke i tråden her for ytterligere tips :).

*sikle*

Skrevet

*sikle*

Det var da svært til sikling :-).

Som du ser tipser jeg togli om å finne dine innlegg - husker du har lagt ut noen gode tapasoppskrifter tidligere.

Skrevet

Vel da er du kresen ;)

Vi i gjengen vår lager alltid sånne tapasbord, har jo krydra rømme til, og salater osv, ikke bare de tingene jeg nevnte.

Noen ganger litt småvarmt også, som fredriggrilla kyllingklubber og fiskekaker.

Hva med cabaret?

Gjest kokkelura
Skrevet

Hva med cabaret?

Tja og tjo.

Er ikke så god på å lage det, men godt er det.

Vi hadde tapas i går, ble så innspirert etter dette innlegget.

Lagde endel småvarmt og kaldt oppskjær, loff, kneip og majones, rømme, salat osv. Nam!

Skrevet

Husker forøvrig at mariaflyfly har hatt gode tapastips her tidligere - søk dem opp eller spør henne.

Det var henne som kom med så mange tips for en tid tilbake, ja. Husker tråden, men fant den ikke. Takk :)

Gjest kokkelura
Skrevet

Det var henne som kom med så mange tips for en tid tilbake, ja. Husker tråden, men fant den ikke. Takk :)

Takk takk, er kokk vet du, så råd har jeg nok av :)

Gjest denimbird
Skrevet

Det gjør det sikkert:) Kos deg!

Gjest Moderator
Skrevet

Hehe med tanke på din innsats i en annen mattråd her forleden så tror jeg ikke vi skal diskutere mat så veldig mye mer...

Det kan være greit å gjenkjenne trollet vårt, ja.

Har ikke slettet innleggene hennes i denne tråden, siden mange av matrådene fra andre brukere da også vil forsvinne.

Skrevet

Det kan være greit å gjenkjenne trollet vårt, ja.

Har ikke slettet innleggene hennes i denne tråden, siden mange av matrådene fra andre brukere da også vil forsvinne.

Enig. Vedkommende sier ikke noe noe støtende i denne tråden så jeg synes det er helt greit at tråden står med tanke på andres "ekte" innlegg.

Gjest denimbird
Skrevet

Gratulerer med dagen i dag, MP! Og lykke til med tapasen:-)

Skrevet

Gratulerer med dagen i dag, MP! Og lykke til med tapasen:-)

Tusen takk :) Så koselig :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Pestomarinerte potetbåter.

Marineres i pesto, og stekes i langpanne.

Hvordan marinere?

Kutter du rå poteter opp i båter og legger dem i pestosaus? Hvor lenge? Og så steke de som båtpoteter?

Det hørtes knallgodt ut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...