Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Da var kotelettene fortært. Jeg fulgte fremgangsmåten. La dem i oliveoljesmurt form og stekte i 15minutter på 200grader. De kunne vært litt mer saftige. De ble bedre enn i pannen men jeg tror kanskje noen grader mindre er en fordel. Nakke eller svin? 0 Siter
Gjest liker ikke skosåler i panne Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nakke eller svin? Svinekoteletter. 0 Siter
Atene Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nakke eller svin? Nakke _eller_ svin? Hvor tror du nakkekoteletter kommer fra - sjiraffer? 0 Siter
thaimams Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Aner ikke, men kjøp deg ei leirgryte så kan du varte opp med saftig mørt kjøtt til en hver anledning! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hihi... egentlig på samme måte hos oss, men siden jeg er så glad for at han griller eller steiker kjøtt/fisk, så skryter jeg uhemmet av ham. Og selv om jeg har gjort alt det andre, er det jo han som får siste bit perfekt. Tingen er bare at jeg "ikke får lov å skryte", for han mener at han har jo bare stekt kjøttet/fisken eller grillet, mens han har gjort resten. :-) Så han ser hvertfall at det skjer mye annet. Og jeg mener at om jeg slipper å steke, så kan jeg jobbe i mange timer, så lenge han setter krona på verket. :-) Klart de trenger skryt når de får til kjøttet så bra ) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Klart de trenger skryt når de får til kjøttet så bra ) Jepp. Viktig å skryte. Og jeg mener virkelig at det er krona på verket. Har desverre svidd en biff ei gang eller litt flere. Tørt kjøtt har jeg også klart å lage... :-) Men det er litt godt at han ser resten av jobben som er blitt gjort også, selv om jeg ikke ser på det som en jobb.. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Svinekoteletter. Ok. Godt det ikkje var nakkekoteletter. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nakke _eller_ svin? Hvor tror du nakkekoteletter kommer fra - sjiraffer? Nakkekoteletter fra sjiraffer har eg aldri hørt om, det må i såfall være noe de får servert på årsmøtet til NHO. De nakkekotelettene de selger her kommer som regel fra kyr eller gris, det bor en god del muslimer her og de er som kjent ikkje noe særlig begeistra for svinekjøtt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227115650' post='4018997] *LOL* Du fryda deg på min bekostning no ja. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Du fryda deg på min bekostning no ja. Noen gleder må man ha ;-) Har du sett bildet av deg selv på champagnespadoltreff? ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227134171' post='4019359] Noen gleder må man ha ;-) Har du sett bildet av deg selv på champagnespadoltreff? ;-) ''Har du sett bildet av deg selv på champagnespadoltreff? ;-)'' Nei, tok eg meg godt ut? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Har du sett bildet av deg selv på champagnespadoltreff? ;-)'' Nei, tok eg meg godt ut? Du er en blid nisse! :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Fres dem et par minutter på hver side på sterk varme, legg dem så over i en gryte, hell over sjyet (det som blir igjen i stekepanna) og legg i gulrotbiter og hakket løk. Hell på vann til det dekker kotelettene helt. La det koke i 45 min. Lag så saus av sjyet, vi bruker gjerne en sauspose + litt creme fraiche, rømme eller fløte + krydder etter smak. Knallgodt og mørt som bare det! 0 Siter
Gjest Grisiovn Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Brun så vidt kotelettene i panne og sleng dem så inn i ovnen. Ha sopp og ost over (og eventuelt noe annet snadder). Med ett blir det hele mye mer saftig og vannvittig godt! 0 Siter
Gjest slutt på skosåler kanskje Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Fres dem et par minutter på hver side på sterk varme, legg dem så over i en gryte, hell over sjyet (det som blir igjen i stekepanna) og legg i gulrotbiter og hakket løk. Hell på vann til det dekker kotelettene helt. La det koke i 45 min. Lag så saus av sjyet, vi bruker gjerne en sauspose + litt creme fraiche, rømme eller fløte + krydder etter smak. Knallgodt og mørt som bare det! Tusen takk skal du ha. Det høres ut til å være en god metode. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.