Gå til innhold

Dine absolutte musikk-favoritter?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227126978' post='4019143]

Sikkert nok... Dumme Prince ;-)

Æ'kke så nøye. I mine ører har han ikke gjort så mye bra utenom Purple Rain og Nothing Compares 2U.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fairytale of New York av The Pogues, blir ikke jul uten:-D

Nemlig!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg klarer aldri å finne noen favoritter, for det varierer fra dag til dag. Likevel er noe av det vakreste jeg vet Jan Werner som synger "Air"

I kveld har jeg spilt Vivaldi med de fire årstidene. Nydelig. Jeg liker også svensk musikk og techno.

Dette her liker jeg, både musikk og mann:

Skrevet

Disse kan jeg høre om igjen og om igjen og forblir store favoritter år etter år:

Laura Pausini - Without you

http://www.youtube.com/watch?v=Vn2_QNiMmn8&feature=related

Metallica - Nothing else matters

Billy Joel - The night is still young

Brad Paisley & Allison Krauss - Whiskey lullaby

Art Garfunkel - Bright eyes

Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow/What a wonderful world

Og så og si alt av Josh Groban, men spesielt Awake og You are loved (don't give up)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Disse kan jeg høre om igjen og om igjen og forblir store favoritter år etter år:

Laura Pausini - Without you

http://www.youtube.com/watch?v=Vn2_QNiMmn8&feature=related

Metallica - Nothing else matters

Billy Joel - The night is still young

Brad Paisley & Allison Krauss - Whiskey lullaby

Art Garfunkel - Bright eyes

Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow/What a wonderful world

Og så og si alt av Josh Groban, men spesielt Awake og You are loved (don't give up)

''Art Garfunkel - Bright eyes''

Det er en av de fæleste sangene jeg vet!

Skrevet

''Art Garfunkel - Bright eyes''

Det er en av de fæleste sangene jeg vet!

Merkelig du er da :P hehe.. Hadde alle likt det samme så hadde det jo blitt kjedelig ;)

Gjest this is a signature
Skrevet

Fairytale of New York av The Pogues, blir ikke jul uten:-D

Ikke sant...:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Merkelig du er da :P hehe.. Hadde alle likt det samme så hadde det jo blitt kjedelig ;)

''Merkelig du er da :P hehe..''

Ja, ikke sant? ;-)

''Hadde alle likt det samme så hadde det jo blitt kjedelig ;)''

Og tenk på alle artister og grupper som hadde gått på fattigkassa fordi ingen kjøpte dem. Det er jo bra at alle til sammen er allsidige hva musikksmak angår.

Skrevet

U2: So Cruel

U2: One

R.E.M.: Find The River

Nick Cave & The Bad Seeds: Brompton Oratory

David Gray: Flame Turns Blue

Katie Melua: Tiger In The Night

Shane MacGowan & Maire Brennan: You're The One

Bruce Springsteen: Hungry Heart

Van Morrison: Hymns To The Silence

Og i disse snart-advents-tider:

The Pogues & Kirsty McColl: Fairytale Of New York - ingen julesang over, ingen ved siden...

''The Pogues & Kirsty McColl: Fairytale Of New York - ingen julesang over, ingen ved siden...''

Enig, den er utrolig flott :D. Har også fått den med meg live på Sardines i hine hårde dager, med MacGowan så full at han omtrent falt ned fra scenen. Men synge kunne han likevel.

Gjest denimbird
Skrevet

Vanskelig å velge, men disse ligger i hvertfall i toppsjiktet på min liste:

U2: One

Sarah McLachlan: Full of Grace

Josh Groban: You raise me up

Maria Mena: All this time

Gjest ChiengMai
Skrevet

''The Pogues & Kirsty McColl: Fairytale Of New York - ingen julesang over, ingen ved siden...''

Enig, den er utrolig flott :D. Har også fått den med meg live på Sardines i hine hårde dager, med MacGowan så full at han omtrent falt ned fra scenen. Men synge kunne han likevel.

Jeg har også vært på konsert med Shane MacGowan i en heller animert forfatning, han var så full at han måtte ha hjelp til å sette mikrofonen på mikrofonstativet. Syns det var usigelig trist, han er en av de fineste songwriters jeg vet om, og så er han så ødelagt. Jeg syns _ikke_ han sang noe bra den gangen, men tida leger alle sår. :-)

Skrevet

Alle operaer av Richard Wagner.

Tryllefløyten av Mozart

Schuberts 9. symfoni

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Har jo utrolig mange da! De kommer og går periodevis. Men noe jeg aldri blir lei av er Creedence og Santana. Black Magic Woman er jo bare herlig. Alle låtene til CCR er jo veldig like, og det samme for Santana, så det er nok drivet jeg liker.

Så liker jeg godt sangen 'You've Got a Friend' og Med Dance with a Stranger 'Everyone needs a friend sometimes'.

Jeg liker også musikken til J.J.Cale. Er igjen noe med drivet i musikken. Og så var jeg veldig glad i Doors en periode i min grønne ungdom. Spiller fortsatt dem av og til.

Ellers er det jo enkeltlåter som har festet seg, som har blitt favoriter, men akkurat nå står det stille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...