Gå til innhold

Julegave til gammel dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en gammel slektning som har kommet på pleiehjem, hun er 76 år. Mest sengeliggende, vanskligheter med å bevege seg alene.Synes det er så vanskelig å finne på en hyggelig julegave til henne. Ungen skal lage noe småtteri, men i tillegg må hun få en annen gave fra familien. Tips tas imot med stooor takk! :)

Mvh

Skrevet

Hva med noen gode, myke tøfler? En lydbok eller vanlig bok?

Skrevet

Hva med et deilig sjal hun kan ha over skuldrene når hun er oppe, eller et pledd? Eller en kurv med noen godsaker i, som kjeks, sjokolade og evt. andre ting som det er litt holdbarhet på? Lydbok?

Min mor er riktignok sprek selv om hun er i den alderen, men hun har jo alt mulig så sånne ting syns hun er koselig å få.

Skrevet

Jeg tenkte med en gang at gaven bør innkludere familien. Kan det la seg seg gjøre å ha samling der? En samling der gaver gis. Ellers er det kanskje en opplevelse/drøm som kan oppfylles?

Er dere riktig kreative så lag et sengeteppe med bilder av barna/barnebarn, gjerne sammen med damen selv på? Eller gi et fotoalbum.Tid har de masse av der.

Lesestoff kanskje, strikker hun eller driver med andre hobbyer så er det greit med påfyll.

Tøfler, tepper, konfekt mm

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ullsokker. Nå har de gode ullsokker med antiskli på Apotek1.

Skrevet

Bøker, lydbøker, mp3-spiller med musikk hun liker, bærbar dvd-spiller (kanskje litt dyrt), abonnement på et blad.

Skrevet

En fin nattkjole synes jeg er en passende presang og kanskje et pledd å legge oppå dyna

Skrevet

Gå til fotograf og ta bilde av hele familien, ingentig som gleder mer enn det.

Skrevet

Ungene har en oldemor på 92, og hvert år gir vi et album til henne. Et sånt på ca 30 bilder, der man har et bilde på hver side, og ingen tekst, hvis du skjønner. Selges ofte i tre-pakk. Vi har tre barn, og inni albumet er altså bilder av ugnene, og kanskje noen av oss voksne, pluss noen fjellturer fra området (hun bor på Vestlandet) og kanskje også noen av de andre oldebarna hennes, hvis vi har bilder av dem. Så skriver jeg på innsiden av permen, "her er noen minner fra året som gikk" eller noe sånt, og god jul. Hun blir glad for dem, og andre familiemedlemmer synes også det er koselig å bla igjennom når de er innom på besøk. Ikke så lett å kjøpe noe til en såpass gammel dame med en liten leilighet, så vi synes dette er fint, selv om det er litt selvdigging, men så har vi veldig fine unger også da, hehe ;-)

Skrevet

Gamle damer liker sjokolade :D

Hvis de ikke har diabetes 2... *erfart*

Skrevet

Album med bilder fra ting dere har gjort siste året.

Skriv litt innimellom bildene.

Skrevet

Hva med noen myke, varme sokker i angora eller merino.

God tøfler med sklisikker såle.

Et fint bilde av familien.

Radio/CD-spiller.

Lydbok.

Skrevet

HAr ikke lest tråden, så beklager om jeg bare gjentar de andre nå ;0)

*Men hva med bildealbum av familien? Evt bilder hun kan ha på veggen/nattbordet.

*Undertøy, trøyer eller skjorter?

* Kryssord, ukeblader el om hun har synet i behold.

* Velvære produkter, en god krem eller såpe?

* Kjeks, småkaker .

Om man skal gi skjokolade, er det lurt å gi noe som er innepakket. Fks twist. Da kan hun spandere på andre. Noe de eldre gjerne gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...