Gjest JUSTaMinute Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Nei, jeg synes ikke at en viss interesse for at papir og bånd skal matche stiller seg i samme kategori som det med klesklypene;-) Men jeg legger likevel ikke all verdens arbeid i dette, selv om jeg jo velger papir med et mønster jeg liker, og at jeg passer på at båndet passer til papiret. Jeg har som regel mange ruller bånd liggende, så dette er ikke noe stort problem. Det verste med julepapir synes jeg er at det er så utrolig tynt nå for tiden -. pakker man inn en bok blir det fort hull på hjørnene. Likevel vegrer jeg meg for å kjøpe ekstra dyrt papir, for utover et visst minstekrav til at pakken skal se pen og pyntelig ut, synes jeg innpakning er det minst interessante ved gavene. Men til enkelte som jeg vet setter stor pris på pene pakker, kan det hende at jeg gjør meg litt ekstra flid. Hvis jeg finner noe pent jule-/gavepapir ved en pakkedisk i en butikk (hvor jeg har handlet da selvfølgelig),så tar jeg med meg litt. Selv om jeg ikke kjøpte noe gave akkurat da.Men jeg har lagt igjen penger, og bare jeg vet at det jeg kjøpte idkke skal gis bort. Dette papiret er som oftest sterkere. Det er virkelig irriterende med papir som går i stykker rundt hjørner og slikt. 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 I år blir alle gavene pakket inn med gråpapir. Tenker på miljøet, også blir dem fine JA! Lekkert med rødt bånd eller tjukk hyssing og masse klistremerker eller annen rød pynt. 0 Siter
flowy Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg legger også utrolig mye energi i innpakningen. Kjøper gjerne esker til alle gavene, for firkantede gaver blir så mye penere. Prøver å tilpasse gavene til de som skal få dem. Til en barsk mann blir det kanskje sort papir med sølvbånd og en tøff merkelapp i samme stil osv.. Kjøper også små poser som jeg fyller med sjokoladekuler eller marsipankuler og henger på gaven. For meg er dette en del av julestemningen og de lekre gavene tar seg bra ut i stua i desember. 0 Siter
morsan Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 JA! Lekkert med rødt bånd eller tjukk hyssing og masse klistremerker eller annen rød pynt. Stoffbånd blir også pent. Jeg har pakket inn noen gaver i gråpapir og brukt bånd av stoff. Det kan jo til og med gjenbrukes, hvis motterne er flinke til å knyte det opp;-) 0 Siter
morsan Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Stoffbånd blir også pent. Jeg har pakket inn noen gaver i gråpapir og brukt bånd av stoff. Det kan jo til og med gjenbrukes, hvis motterne er flinke til å knyte det opp;-) trykkleif der 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Den måneden går så fort og jeg liker ikke å stresse, derfor begynner jeg i god tid. ) Hehe, lurt. Om jeg hadde begynt tidlig i november med juleforberedelsene ville jeg følt jeg strakk stresset over åtte uker. Foretrekker å vente til uti desember, koseligere å holde på når jeg begynner å bli litt i julestemning. Men jeg tenker jo litt på gavene tidligere. 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Stoffbånd blir også pent. Jeg har pakket inn noen gaver i gråpapir og brukt bånd av stoff. Det kan jo til og med gjenbrukes, hvis motterne er flinke til å knyte det opp;-) Det skal jeg prøve! 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Vi har i mange år bare gitt gaver til barna i familien, ok pluss våre mødre. Jeg må like papiret og båndet må passe til, men noe dyrt papir kjøper jeg ikke. Ungene bryr seg jo bare om innholdet. Noen ganger bruker de tid på merkelappene for å drøye spenningen 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg velger også nøye ut papiret, tråden og pyntet. Hver pakker er pakket inn med kjærlighet ;0) Jeg pakker mest i gråpapir. Så pyntet jeg heller litt ekstra! Å så koslig det er å pakke inn, å dille litt :0) 0 Siter
nitni Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Bare nysgjerrig; hva er ei QK-tang,eller hva du kalte det. Et slags stempel? Jeg har også stor glede av å pusle med innpakking både til bursdag og andre dager. Skrive pene kort er også en selvfølge. Pynter med det jeg har for hånden. Har ei hobbykasse med ting og tang som jeg kan få bruk for. Ja det er koselig å pusle med dette ) Hvis du går inn på denne nettsiden finner du info om quickutz: http://www.bikuben.com/produkter/quickutz/quickutz-squeeze/ De har bra tilbud på tanga nå. Det finnes så mye fint å trykke ut (dies). Kjempefint å bruke på kort og scrapbooking. Ved å søke på quickutz finner du nok masse info og tips. 0 Siter
Bookworm Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Legger ingen spesiell tanke i innpakningspapiret - det har kun ett formål, og det er å skjule gaven inni:-) Skal jo rives av noen dager etter innpakning likevel, så jeg ser ikke helt poenger med matchende papir og bånd osv:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg er veeeeldig nøye på hva slags julepapir jeg bruker. Jeg bruker _aldri_ nisse papir e.l. Jeg tror jeg har det fra mamma - hjemme hos dem står alle gavene i stil med fargene på juletreet. F.eks er juletreet lille og sølv, så er pakkene også lille og sølv.. noen kanskje med sorte eller hvite bånd osv (altså pakkene ser ikke like ut, men fargene passer sammen). Vi er ikke helt gode ;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg legger også utrolig mye energi i innpakningen. Kjøper gjerne esker til alle gavene, for firkantede gaver blir så mye penere. Prøver å tilpasse gavene til de som skal få dem. Til en barsk mann blir det kanskje sort papir med sølvbånd og en tøff merkelapp i samme stil osv.. Kjøper også små poser som jeg fyller med sjokoladekuler eller marsipankuler og henger på gaven. For meg er dette en del av julestemningen og de lekre gavene tar seg bra ut i stua i desember. "Kjøper også små poser som jeg fyller med sjokoladekuler eller marsipankuler og henger på gaven." Det gjør jeg også.. synes det er veldig koselig 0 Siter
grot Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg kan godt ta med meg en rull med ensfarget papir fra dagligvara ja..og pakker til ungene. Ensfarget papir blir veldig fint når det pyntes med klistremerker, glanspapir, godteri og fin hyssing/bånd. Men jeg pakker minst like ofte i gråpapir, avispapir og til og med fine tapetruller har jeg kjøpt til innpakking av julegaver. Å sitte og pakke julegaver er noe av det koseligste jeg vet hele adventstiden, og ingenting overlates til tilfeldighetene:-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg ble litt mobbet her inne i fjor, husker jeg, da jeg fortalte om hvor mye energi jeg la i å pakke inn gavene fint, sånn at papiret matchet båndet og kortet og denslags. Men ja, jeg synes sånt er innmari hyggelig å drive med. Ikke bare til jul, men ellers i året også. Jeg har en pinlig stor samling av gavepapir, bånd og andre innpakningseffekter. Jaja. Vi har alle vårt. 0 Siter
Gjest bruk fantasien, spar miljøet! Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg er blitt mer og mer klar over hvor utrolig sløseri det er for miljøet med alt julepapiret. Julepapir kan ikke resirkuleres (vanlig glatt julepapir som er det som er mest kjøpt). Dermed sløses masse resurser hver jul. Det er jo ENORME mengder med papir som går rett i søpla etterpå. Så de siste par-tre årene har jeg blitt oppfinnsom på alternativ innpakning, og flere jeg kjenner har gjort det samme. I fjor brukte jeg alminnelig gråpapir, som vi pyntet og malte på, og satte på røde sløyfebånd (som vi tok vare på etterpå og kommer til å bruke om igjen i år, de er like fine). En familie jeg kjenner pakket faktisk inn gavene i vanlig avispapir, som de etterpå pyntet med rødt og sølv. Det ble utrolig stilig. Jeg sender herved utfordringen videre! 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg er blitt mer og mer klar over hvor utrolig sløseri det er for miljøet med alt julepapiret. Julepapir kan ikke resirkuleres (vanlig glatt julepapir som er det som er mest kjøpt). Dermed sløses masse resurser hver jul. Det er jo ENORME mengder med papir som går rett i søpla etterpå. Så de siste par-tre årene har jeg blitt oppfinnsom på alternativ innpakning, og flere jeg kjenner har gjort det samme. I fjor brukte jeg alminnelig gråpapir, som vi pyntet og malte på, og satte på røde sløyfebånd (som vi tok vare på etterpå og kommer til å bruke om igjen i år, de er like fine). En familie jeg kjenner pakket faktisk inn gavene i vanlig avispapir, som de etterpå pyntet med rødt og sølv. Det ble utrolig stilig. Jeg sender herved utfordringen videre! Amerikanerene har vel lenge brukt pappesker på alt av gaver? Det er jo fint og enkelt å åpne. Himmel så deilig det hadde vært for ørene mine. Krølling av julepapir er tortur for meg nesten..... Jeg pakke noen ganger bursdagsgaver gaver inn i aluminiumsfolie, det blir fint, men hjelper ikke miljøet. Vanlig gråpapir kan bli fint pyntet Kan godt være jeg bruker det i år, bare det ikke bråker enda mere da.... *himler med øyene* Vi burde alle sy gaveposer av fint julestoff som vi syr navn på, de kan brukes år etter år 0 Siter
j83! Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg legger også utrolig mye energi i innpakningen. Kjøper gjerne esker til alle gavene, for firkantede gaver blir så mye penere. Prøver å tilpasse gavene til de som skal få dem. Til en barsk mann blir det kanskje sort papir med sølvbånd og en tøff merkelapp i samme stil osv.. Kjøper også små poser som jeg fyller med sjokoladekuler eller marsipankuler og henger på gaven. For meg er dette en del av julestemningen og de lekre gavene tar seg bra ut i stua i desember. Det var en god ide.. hvor kjøper du små poser da? 0 Siter
j83! Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg er veeeeldig nøye på hva slags julepapir jeg bruker. Jeg bruker _aldri_ nisse papir e.l. Jeg tror jeg har det fra mamma - hjemme hos dem står alle gavene i stil med fargene på juletreet. F.eks er juletreet lille og sølv, så er pakkene også lille og sølv.. noen kanskje med sorte eller hvite bånd osv (altså pakkene ser ikke like ut, men fargene passer sammen). Vi er ikke helt gode ;-) Hvordan klarer de få alle gavene til å stå i stil, får dere ikke gaver fra andre som ikke står i stil da? Ble bare litt nysgjerrig jeg no 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Jeg tar den jeg liker best av de som er i bitikken jeg er i. Jeg flyr ikke rundt i fem forskjellige butikker for å finne det rette Gavebånd skal helst matche ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.