Gå til innhold

Fibromyalgi, noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rettigheter får en ved en diagnose? Jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg mest sannsynlig har dette. Men hittill har jeg ikke villet utredes mer på det. Har bare tenkt på det negative med det, vedr avkorting og dyrere forsikring. Men jeg har egentlig behov for behandling kjenner jeg. Går tidvis til kiropraktor, lenge siden fysio nå. Har rett og slett ikke råd til det, dessuten har det til nå ikke hatt noen voldsom effekt. Men i perioder løser det jo opp mye.

Så noen som kan fortelle om en da får rett til dekking av utgifter til fysio? Andre ting evt? Er det ingen positive ting ved å få diagnosen kan det heller være, da får jeg heller tilpasse dagenen mine som jeg gjør nå.

Gjest har også den "diagnosen"
Skrevet

Du har ingen rettigheter, desverre!

Dustete diagnose som ikke blir tatt på alvor!

Jeg har også fått denne diagnosen, men vil ikke ha den, da er jeg heller uten diagnose...

Tør ikke fortelle noen om at jeg har fått denne diagnosen jeg, den er ikke stueren, og du blir bare sett på som hypokonder!

Nei, mitt råd er: Ikke ta til deg denne diagnosen, lev heller med smertene, det er synn å si det, men slik er det desverre...

Skrevet

Jeg har også fått denne diagnosen, men vil ikke ha den, da er jeg heller uten diagnose...

Tør ikke fortelle noen om at jeg har fått denne diagnosen jeg, den er ikke stueren, og du blir bare sett på som hypokonder!

Nei, mitt råd er: Ikke ta til deg denne diagnosen, lev heller med smertene, det er synn å si det, men slik er det desverre...

Jeg har stikk motsatt erfaring med å få diagnosen, så jeg tror ikke du har fastisvaret.

Skrevet

Det er ingen diagnoser som automatisk gir noen rettigheter - det er funksjonsevnen/arbeidsevnen som avgjør (snakker her om ytelser fra NAV o.l).

Jeg har ingen negative erfaringer med NAV, leger eller andre behandlere etter at jeg fikk diagnosen - har bare fått den hjelpen jeg trenger...

Det er klart at det er en møkkasykdom, iom det ikke finnes noen behandling for den, og man møter så mye mistro rundt omkring (ref. innlegget fra vedkommende som til og med skriver "diagnose") - men jeg møter forståelse fra de som betyr noe for meg, og da kan resten bare tro hva de vil...

Gjest har også den "diagnosen"
Skrevet

Jeg har stikk motsatt erfaring med å få diagnosen, så jeg tror ikke du har fastisvaret.

Fasitsvaret er det nok ingen av oss som har, og det sa jeg heller ikke at jeg har!

Jeg bare sa min mening om det, og jeg er så dritt lei alle smerter og plager og liten forståelse at jeg snart spyr fibromyalgidiagnoser!!!!!

Livet er et helvete for å si det mildt, og jeg blir faktisk trodd av legen min, men hva hjelper det, jeg blir ikke bedre av den grunn!

Eneste som hjelper litt er behandling hos fysio, det hjelper i 1 dag, men det er da noe, en dag uten smerter er bra det.

Men jeg har ikke råd til å gå til fysio og jeg har ikke råd til å jobbe redusert, har ikke sjangs i havet, og da får det bare være sånn...

Ja, jeg er nok litt bitter i svarene mine, men jeg er så fryktelig lei av alle forståsegpåere som bare himler med øya når du går ut av rommet!!!

Jeg er SLITEN, døds sliten, men har ingen mulighet for bedring!

Skrevet

Jeg har hatt diagnosen i 15 år. Prøvd masse for å bli bedre, både av behandlinger og medisiner. Synes bedringen varer en stund og deretter tilbake der jeg var. Har brukt mange penger på dette. Aldri fått noe dekket, nei.

Det å prøve å gå turer, svømme, vanngym, sunt kosthold, tenke positivt, ja, dette er viktig og fint når vi orker.

Kort sagt: nyt de gode periodene og gjør det beste ut av de dårlige. Lær deg å leve med dette og jeg tenker som så at mange har det verre.....

Lykke til!

Klem..

Skrevet

Jeg har hatt diagnosen i 15 år. Prøvd masse for å bli bedre, både av behandlinger og medisiner. Synes bedringen varer en stund og deretter tilbake der jeg var. Har brukt mange penger på dette. Aldri fått noe dekket, nei.

Det å prøve å gå turer, svømme, vanngym, sunt kosthold, tenke positivt, ja, dette er viktig og fint når vi orker.

Kort sagt: nyt de gode periodene og gjør det beste ut av de dårlige. Lær deg å leve med dette og jeg tenker som så at mange har det verre.....

Lykke til!

Klem..

Takk for svar, ja jeg har egentlig avfunnet meg med at slik har jeg det og legger lista deretter. Har vært på rehabiliteringsopphold med daglig fysio, da ble jeg bare verre. For mye behandling på ømme muskler mente de. Spørs om jeg bare får leve som jeg gjør i dag ja, uten så mye forhåpninger. Ser ikke poenget med å få en diagnose, så lenge det ikke fører noe positivt med seg.

Skrevet

Det er ingen diagnoser som automatisk gir noen rettigheter - det er funksjonsevnen/arbeidsevnen som avgjør (snakker her om ytelser fra NAV o.l).

Jeg har ingen negative erfaringer med NAV, leger eller andre behandlere etter at jeg fikk diagnosen - har bare fått den hjelpen jeg trenger...

Det er klart at det er en møkkasykdom, iom det ikke finnes noen behandling for den, og man møter så mye mistro rundt omkring (ref. innlegget fra vedkommende som til og med skriver "diagnose") - men jeg møter forståelse fra de som betyr noe for meg, og da kan resten bare tro hva de vil...

Men hvilken hjelp får du nå, som du ikke fikk før du fikk diagnosen, om det er noen? Jeg blir også møtt med forståelse både hos fysio/lege og andre. Men det hjelper lite når det ikke blir noe bedre av det jeg har prøvd, og jeg ikke har råd til å prøve andre ting. Iallefall ikke om jeg vet om det vil hjelpe. Vi får se, får vel bare fortsette som før tenker jeg.

Skrevet

Jo, har også hørt endel som sier det. At det er en diagnose du får når de ikke finner ut noe annet. Gir det meg ingen fordelerr, orker jeg ikke utredes videre for det heller. Får jeg heller gjøre den dagen jeg evt må trappe ned mer på jobb ellerr lign.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...