Gå til innhold

Er det betalt nok skatt?

Gjest frykter skattesmell :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inntekten er langt høyere enn tidligere år, så nå anker jeg litt på om det er betalt nok skatt.

Ved årets siste lønn er bruttoinntekt ca 630 000, og det er da betalt ca 225 000 i skatt. Vil få ca 40 000 i rentefradrag og ca 16 000 i barnehagefradrag.

Gjest høstløv
Skrevet

Skatteklasse 1.

Skal sjekke linken, om jeg finner ut hvor jeg skal plotte hva.

Hvorfor skatteklasse en når du har barn?

Gjest høstløv
Skrevet

Skatteklasse 1.

Skal sjekke linken, om jeg finner ut hvor jeg skal plotte hva.

Barnehagefradrag er max 25.000, du har ikke så mye, derfor kan du trekke fra kjøring kr 1,40 pr km, i tillegg til barnehageutgiftene.

Skrevet

Hvorfor skatteklasse en når du har barn?

Jeg er gift.

Det andre du nevner om fradrag for kjøring har jeg ikke rett på.

Hvis jeg skal stole på den beregningen vil jeg ikke få baksmell :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg er gift.

Det andre du nevner om fradrag for kjøring har jeg ikke rett på.

Hvis jeg skal stole på den beregningen vil jeg ikke få baksmell :-)

Er du gift, må du legge inn tallene for din ektefelle også, for å få rett resultat.

Skrevet

Er du gift, må du legge inn tallene for din ektefelle også, for å få rett resultat.

Det er gjort.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er gjort.

Da kan du glede deg til å få skattepenger tilbake.

:-)

Gjest skatteberegning
Skrevet

Ser ut som om du har funnet ut av det, men her er svaret fra et skatteberegningsprogram jeg har tilgjengelig (begge beregninger i klasse 1):

Hvis alt rentefradrag og all barnehageutgift føres på deg blir skatten kr 199 122. Hvis begge disse fradragene likedeles mellom deg og din ektefelle, blir din skatt kr 206 962.

Gjest skatteberegning
Skrevet

Tilleggsinfo: Dersom det foretas skattetrekk etter tabellkort (det er det normale), vil normalt lønnsøkninger gå greit. Typen tabell bestemmes ut fra din "fradragsprofil", slik at det vil oftere være at endringer her gir for mye eller for lite skattetrekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...