Gjest treng hjelp no ja Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Så har jeg lagd røre til krumkaker da, og synes den er så blaut, likevel om jeg ikke har hatt i halvparten av vannet..gruer meg til å begynne å steike de, for da blir de val blaute da og, for røra er så blaut, faen altså, jeg er ei håplaus husmor... Vil jo ha tynne sprøe krumkaker, som jeg kan ha moltekrem i å kooose meg me. nam nam, 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Krumkakerøre skal være tynn vel? Ellers blir ikke kakene tynne nok? Men jeg husker da min mor skulle lage strull for første gang, en slags krumkaker med _veldig_ tynn røre. Hun tømte røre i jernet, ventet så lenge som det sto i oppskrifte og åpnet jernet - og det var tomt! :-D Røra var så tynn at alt fordampet så hun måtte ha i en del mer mel ja. Du får prøve deg litt frem. ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Krumkaker 1 egg 1 kopp sukker Dette blander du først, deretter: 1 kopp smelta smør 1 kopp hvetemel 1 kopp potetmel 1 kopp melk evt. 1-2 ts kardemomme/kanel Dette røres sammen, det er mulig at du trenger 2-3 ss mere melk evt, vann. Så skal røra svelle i kjøleskapet, i minst èn time, og det har ingenting å si om den står over natta, heller. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 La den stå til i morgen - lag alltid røren en dag eller to i forveien 0 Siter
astridny Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Krumkakerøre skal være tynn vel? Ellers blir ikke kakene tynne nok? Men jeg husker da min mor skulle lage strull for første gang, en slags krumkaker med _veldig_ tynn røre. Hun tømte røre i jernet, ventet så lenge som det sto i oppskrifte og åpnet jernet - og det var tomt! :-D Røra var så tynn at alt fordampet så hun måtte ha i en del mer mel ja. Du får prøve deg litt frem. ) Hehehe. Jeg syns jeg ser for meg din mor som står der og leter etter krumkaka som er borte. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hehehe. Jeg syns jeg ser for meg din mor som står der og leter etter krumkaka som er borte. :-) Hun så nok ganske dum ut i fjeset vil jeg tro! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.