bertabub1365381148 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Er det noen som har pyntet til advent allerede? Åhh, jeg har så lyst, men er det ikke litt tidlig.. får ei veldig travel uke, føler det er idag jeg har tid.. trur sannelig jeg gjør det... 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Pynt i vei du. Har så vidt begynt jeg også, og det klør i fingrene etter å fortsette. Synes førjulstiden er den beste. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Vi kommer til å sette på lysene som skal være utepå småtrær nå i løpet av uka. Så tenner vi dem på lørdag klokka seks Jeg klør også etter å hente frem adventstakene og stjerna, men skal klare å vente litt til .) 0 Siter
Peppita Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Advent lysene er kommet opp her Så at noen andre å hadde hengt de opp så da kunne jeg å hehe 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ikke snakk om at det kommer noe jul her i huset før 1. søndag i advent!!! 0 Siter
Gjest Jujuba Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Litt tidlig? Ehhh, ja, det er jo ikke advent enda? Skjønner ikke vitsen. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ikke her. Jeg så noen ha satt lys på et tre ved trappa si fredag. Tydelig at noen begynner tidlig, men da bør de holde kj... med at de er lei av jula 1,januar å. 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Har hengt opp røde gardiner på kjøkkenet men venter med resten 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ikke snakk om at det kommer noe jul her i huset før 1. søndag i advent!!! Ikke her heller! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Har ikke pyntet noe her heller. Men vi pynter kanskje til fredag.. Må første få alt ned fra loftet. *sukk* Koslig tid med advent! :0) 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ikke snakk om at det kommer noe jul her i huset før 1. søndag i advent!!! Jeg er glad om jeg kommer på å henge opp adventsstjerna innen 2. søndag i advent, jeg;-) 0 Siter
cathlin Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Adventspynten kommer frem neste lørdag. ) 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig? Tradisjonelt sett har vel adventspyntingen bestått i at man henger opp adventsstjerne og/eller adventsstaker (sånne med 7 lys), samt adventslysestake med fire lilla lys. Men jeg ser jo at det blir mer vanlig å henge opp utebelysninge ganske tidlig i advent, og en del tar sikkert fram mer rød pyny/julepynt også i daventstiden. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig? Det lurer eg og på. Tror ihvertfall lilla er rette fargen, rød til jul og gul til påske. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig? Jeg pleier å henge opp krans på ytterdøra (gjerne både på innsiden og utsiden), lilla løper på salongbordet, adventstaken med 4 lilla lys står på løperen og så selvfølgelig lys i vinduet - stjerne, pyramide eller kule - eller alle tre! ) 0 Siter
cathlin Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Tradisjonelt sett har vel adventspyntingen bestått i at man henger opp adventsstjerne og/eller adventsstaker (sånne med 7 lys), samt adventslysestake med fire lilla lys. Men jeg ser jo at det blir mer vanlig å henge opp utebelysninge ganske tidlig i advent, og en del tar sikkert fram mer rød pyny/julepynt også i daventstiden. AHA, stjerne! Det må jeg ha. Og kanskje adventsstake. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Det lurer eg og på. Tror ihvertfall lilla er rette fargen, rød til jul og gul til påske. Til påske er det i tillegg til gul også lilla. ) Men ellers har du rett - lilla til advent og rødt til jul. 0 Siter
cathlin Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Det lurer eg og på. Tror ihvertfall lilla er rette fargen, rød til jul og gul til påske. Jepp. Lilla lys eller kanskje oransje. 0 Siter
cathlin Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg pleier å henge opp krans på ytterdøra (gjerne både på innsiden og utsiden), lilla løper på salongbordet, adventstaken med 4 lilla lys står på løperen og så selvfølgelig lys i vinduet - stjerne, pyramide eller kule - eller alle tre! ) Krans. Kanskje jeg må ha det også! Lilla løper kunne jeg ha vevd selv, men har ikke tid. Jeg går for stjerne i vinduet. Hvor selger de det? Glasmagasinet, kanskje. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.