Gå til innhold

Advent neste søndag

Anbefalte innlegg

bertabub1365381148
Skrevet

Er det noen som har pyntet til advent allerede? Åhh, jeg har så lyst, men er det ikke litt tidlig.. får ei veldig travel uke, føler det er idag jeg har tid.. trur sannelig jeg gjør det...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

7

• Lillemus

5

• jubalong70

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pynt i vei du.

Har så vidt begynt jeg også, og det klør i fingrene etter å fortsette. Synes førjulstiden er den beste.

Skrevet

Vi kommer til å sette på lysene som skal være utepå småtrær nå i løpet av uka. Så tenner vi dem på lørdag klokka seks :) Jeg klør også etter å hente frem adventstakene og stjerna, men skal klare å vente litt til .)

Skrevet

Advent lysene er kommet opp her :)

Så at noen andre å hadde hengt de opp så da kunne jeg å hehe

Skrevet

Ikke snakk om at det kommer noe jul her i huset før 1. søndag i advent!!!

Skrevet

Litt tidlig? Ehhh, ja, det er jo ikke advent enda? Skjønner ikke vitsen.

Skrevet

Ikke her.

Jeg så noen ha satt lys på et tre ved trappa si fredag.

Tydelig at noen begynner tidlig, men da bør de holde kj... med at de er lei av jula 1,januar å.

Gjest kate-74-
Skrevet

Har hengt opp røde gardiner på kjøkkenet men venter med resten

Skrevet

Ikke her heller!

Skrevet

Har ikke pyntet noe her heller. Men vi pynter kanskje til fredag..

Må første få alt ned fra loftet. *sukk*

Koslig tid med advent! :0)

Skrevet

Jeg er glad om jeg kommer på å henge opp adventsstjerna innen 2. søndag i advent, jeg;-)

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men nå fikk jeg lyst. Men hvordan pynter man til advent egentlig?

Tradisjonelt sett har vel adventspyntingen bestått i at man henger opp adventsstjerne og/eller adventsstaker (sånne med 7 lys), samt adventslysestake med fire lilla lys.

Men jeg ser jo at det blir mer vanlig å henge opp utebelysninge ganske tidlig i advent, og en del tar sikkert fram mer rød pyny/julepynt også i daventstiden.

Skrevet

Det lurer eg og på.

Tror ihvertfall lilla er rette fargen, rød til jul og gul til påske.

Skrevet

Jeg pleier å henge opp krans på ytterdøra (gjerne både på innsiden og utsiden), lilla løper på salongbordet, adventstaken med 4 lilla lys står på løperen og så selvfølgelig lys i vinduet - stjerne, pyramide eller kule - eller alle tre! :o)

Skrevet

Tradisjonelt sett har vel adventspyntingen bestått i at man henger opp adventsstjerne og/eller adventsstaker (sånne med 7 lys), samt adventslysestake med fire lilla lys.

Men jeg ser jo at det blir mer vanlig å henge opp utebelysninge ganske tidlig i advent, og en del tar sikkert fram mer rød pyny/julepynt også i daventstiden.

AHA, stjerne! Det må jeg ha. Og kanskje adventsstake.

Skrevet

Det lurer eg og på.

Til påske er det i tillegg til gul også lilla. :o) Men ellers har du rett - lilla til advent og rødt til jul.

Skrevet

Det lurer eg og på.

Jepp. Lilla lys eller kanskje oransje.

Skrevet

Jeg pleier å henge opp krans på ytterdøra (gjerne både på innsiden og utsiden), lilla løper på salongbordet, adventstaken med 4 lilla lys står på løperen og så selvfølgelig lys i vinduet - stjerne, pyramide eller kule - eller alle tre! :o)

Krans. Kanskje jeg må ha det også! Lilla løper kunne jeg ha vevd selv, men har ikke tid. Jeg går for stjerne i vinduet. Hvor selger de det? Glasmagasinet, kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...