Gå til innhold

Hva bruker du Adobe og Acrobat til?

Anbefalte innlegg

Gjest halvgrønn
Skrevet

Er disse viktige å ha nedlastet, og hva kan de brukes til?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Er disse viktige å ha nedlastet, og hva kan de brukes til?''

Mener du Adobe, ikke Acrobe? Det er i så fall et varemerke som lager diverse produkter, blant annet Acrobat og Photoshop.

Acrobat er svindyrt, mellom 6 og 8000 et sted tror jeg, og man bruker det til å lage filer i PDF. Det finnes noe som heter Acrobat Reader, et program til å lese PDF-filer med. Og ja, det bør en ha, for mange filer man finner på nett er i PDF fordi formatet støttes av både Mac og Windows.

Skrevet

Om du får e-poster eller andre dokumenter i .pdf-format kan disse åpnes og leses med Acrobat Reader. Dette programmet kan lastes ned gratis, fullversjonen, der du både kan lese og skrive m.m., koster penger.

Gjest halvgrønn
Skrevet

''Er disse viktige å ha nedlastet, og hva kan de brukes til?''

Mener du Adobe, ikke Acrobe? Det er i så fall et varemerke som lager diverse produkter, blant annet Acrobat og Photoshop.

Acrobat er svindyrt, mellom 6 og 8000 et sted tror jeg, og man bruker det til å lage filer i PDF. Det finnes noe som heter Acrobat Reader, et program til å lese PDF-filer med. Og ja, det bør en ha, for mange filer man finner på nett er i PDF fordi formatet støttes av både Mac og Windows.

Ja jeg mener selvsagt Adobe.

Acrobat Reader det har jeg funnet ut ja, at jeg trenger for å lese pdf-filer.

Men man kan lage seg sider der man kan lagre dokumenter som man kan vise til andre (inviterte) eller til alle (åpent).

Bruker noen av dere dette?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja jeg mener selvsagt Adobe.

Acrobat Reader det har jeg funnet ut ja, at jeg trenger for å lese pdf-filer.

Men man kan lage seg sider der man kan lagre dokumenter som man kan vise til andre (inviterte) eller til alle (åpent).

Bruker noen av dere dette?

''Men man kan lage seg sider der man kan lagre dokumenter som man kan vise til andre (inviterte) eller til alle (åpent).''

Om du syns det er verdt pengene for å ha den muligheten, så vel bekomme. Acrobat er_svindyrt_! PDF-filer kan jeg lage helt gratis med OpenOffice, men det er selvsagt ikke samme mulighet for kontroll på sluttproduktet som i Acrobat.

Gjest halvgrønn
Skrevet

''Men man kan lage seg sider der man kan lagre dokumenter som man kan vise til andre (inviterte) eller til alle (åpent).''

Om du syns det er verdt pengene for å ha den muligheten, så vel bekomme. Acrobat er_svindyrt_! PDF-filer kan jeg lage helt gratis med OpenOffice, men det er selvsagt ikke samme mulighet for kontroll på sluttproduktet som i Acrobat.

Neida, jeg har lastet dem ned gratis fra nettet, jeg. Er mulig det er en mer begrenset versjon da, vet ikke. Bare lurte på om den er nyttig og om det er vanlig å bruke disse...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Neida, jeg har lastet dem ned gratis fra nettet, jeg. Er mulig det er en mer begrenset versjon da, vet ikke. Bare lurte på om den er nyttig og om det er vanlig å bruke disse...

Nyttig? Ja. Vanlig (og da mener jeg hos brukere flest)? Nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...