Gå til innhold

Men hvor er adventstaken?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min egen adventstake vet jeg hvor ligger, men jeg finner ikke kjæresten sin! Har lett i skapet der vi har resten av julepynten og alt ligger der det skal, men adventstaken glimrer med sitt fravær. Ikke er den i skapet på soverommet der juledukene ligger heller.

Kan jeg ha kastet den i fjor tro? *Elendig hukommelse*

Skrevet

Se etter øverst i et skap - eller i ei skuff du ikke bruker så ofte. Der bruker jeg å finne det jeg savner - når jeg holder på å pakke ned jula igjen.

Skrevet

Se dette som en glitrende mulighet til å kvitte deg med den slags en gang for alle:-)

Skrevet

Du har sikkert kastet den fordi den var gammeldags ;)

Min kjære påstår endatil at han kjøpte ny i fjor! Men ingen av oss aner hvor den er... *Lete litt til*

Skrevet

Se dette som en glitrende mulighet til å kvitte deg med den slags en gang for alle:-)

Vi har kommet til at vi må ha kastet den gamle fordi den var så dårlig, at han husker feil når han påstår å ha kjøpt ny og at vi skal kjøpe ny i løpet av uka. :o)

Skrevet

Se etter øverst i et skap - eller i ei skuff du ikke bruker så ofte. Der bruker jeg å finne det jeg savner - når jeg holder på å pakke ned jula igjen.

Problemet er at vi ikke har så veldig mye skap og skuffer så det er få plasser den kan ha gjemt seg bort! Men nå har vi kommet til følgende løsning: vi må ha kastet den gamle, han vrøvler når han mener han kjøpte ny i fjor og vi kjøper ny i løpet av uka. :o)

Skrevet

Problemet er at vi ikke har så veldig mye skap og skuffer så det er få plasser den kan ha gjemt seg bort! Men nå har vi kommet til følgende løsning: vi må ha kastet den gamle, han vrøvler når han mener han kjøpte ny i fjor og vi kjøper ny i løpet av uka. :o)

Lurt! Det å kjøpe ny er nemlig den sikreste måten å finne de to man allerede har :)

Skulle ønske jeg hadde rota bort min, for det er mange fine jeg kunne ha tenkt meg. Så en helt enkel metallstake på Kremmerhuset forleden. Men det er jo alltids billigere å fine fram den gamle, da.

Skrevet

Lurt! Det å kjøpe ny er nemlig den sikreste måten å finne de to man allerede har :)

Skulle ønske jeg hadde rota bort min, for det er mange fine jeg kunne ha tenkt meg. Så en helt enkel metallstake på Kremmerhuset forleden. Men det er jo alltids billigere å fine fram den gamle, da.

Jeg finner aldri en adventstake jeg liker. :o( Liker forsåvidt den jeg har hjemme (svar smijern, rund med hjerter), men har ennå til gode å komme over Adventsstaken med stor A.

Skrevet

Min kjære påstår endatil at han kjøpte ny i fjor! Men ingen av oss aner hvor den er... *Lete litt til*

Men du, når du sier adventstaken mener du da den til fire lys eller den 7"armet" staken? Søkte på bilder, så kommer begge typene opp ser du. Så da ble jeg forvirret :)

Adventstaken mener jeg er den med fire lys som man tenner hver søndag i advent.

Skrevet

Hvis den er av sølv eller messing, så kan det hende du har lagt den blant ting du må huske å pusse?

Skrevet

Jeg finner aldri en adventstake jeg liker. :o( Liker forsåvidt den jeg har hjemme (svar smijern, rund med hjerter), men har ennå til gode å komme over Adventsstaken med stor A.

C.I. Pedersen Glassmagasin har en lekker en til 800, eller var det 1000?

Jeg kjøper selvsagt ikke denslags, det får holde med en Ikea-variant.

Skrevet

Men du, når du sier adventstaken mener du da den til fire lys eller den 7"armet" staken? Søkte på bilder, så kommer begge typene opp ser du. Så da ble jeg forvirret :)

Jeg tok det for gitt at hun mente den med 7 lys, men jeg er enig med deg i at det kan tolkes begge veier:-)

Skrevet

Det er ikke like lett når begge to begynner å bli senile. ;-)

Hehehe.

Skrevet

Ja, lysestaken ja. :o) Den med plass til 4 lilla stearinlys.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227462287' post='4022312]

C.I. Pedersen Glassmagasin har en lekker en til 800, eller var det 1000?

Jeg kjøper selvsagt ikke denslags, det får holde med en Ikea-variant.

Og du tror jeg svir av en tusing på en lysestake!? *Ler så jeg griner*

Skrevet

Ja, lysestaken ja. :o) Den med plass til 4 lilla stearinlys.

Da trekker jeg selvsagt tilbake det jeg sa om å gripe muligheten til å kvitte seg med det for godt*he he*

Skrevet

Jeg tok det for gitt at hun mente den med 7 lys, men jeg er enig med deg i at det kan tolkes begge veier:-)

For meg er adventstaken = den med fire lilla lys. :o)

Skrevet

Den du tenker på, har jeg sett omtalt som "Romsås-staken", hehe.

Skrevet

Og du tror jeg svir av en tusing på en lysestake!? *Ler så jeg griner*

Det er faktisk billig.

Den hadde du heller aldri tulla vekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...