Gjest Kendra Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Vi får noen venner med barn på besøk på Onsdag. De kommer i 1700 tiden,så de har spist middag før de kommer,regner jeg med. Hva kan jeg servere dem? Noen forslag?? Oppskrifter?? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Is med oboypulver og/eller varme og sukret skogsbær, vafler eller langpannekake. Dette er i allefall barnevennlig ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville laga middag til hele hurven, men det er nå meg. Hvis de bare skal komme for en kopp kaffe, kan du jo smekke sammen vafler. 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 ''De kommer i 1700 tiden,så de har spist middag før de kommer,regner jeg med.'' Jeg ville ikke regnet med det - vi har sjelden spist middag kl 17. Du burde ihvertfall avklare dette, slik at de ikke kommer middagssultne og så bare får servert is... 0 Siter
AAA Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hvis jeg inviterer gjester til kl 1700 på en hverdag, så er det til middag. De færreste får vel spist før den tid? 0 Siter
Gjest Kendra Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hvis jeg inviterer gjester til kl 1700 på en hverdag, så er det til middag. De færreste får vel spist før den tid? Er ikke hjemme fra jobb før 1630 tiden,så det er ikke så lett å få til det. Det vet de som kommer på besøk også. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus,så de skal bare opp en tur for å se på det. Kunne selvfølgelig mekket sammen noe kjapt,men hadde egentlig ikke tenkt det.. 0 Siter
AAA Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Er ikke hjemme fra jobb før 1630 tiden,så det er ikke så lett å få til det. Det vet de som kommer på besøk også. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus,så de skal bare opp en tur for å se på det. Kunne selvfølgelig mekket sammen noe kjapt,men hadde egentlig ikke tenkt det.. OK, hvis det bare er en tur innom i døra, så trenger du vel strengt tatt ikke by på annet enn kaffe? De skal vel hjem og spise etterpå uansett. Evnt noe oppskåret frukt eller noe sånt. Jeg for min del syns det blir feil med kaker og søtt på den tiden av dagen, det klusser til middagen som kommer senere liksom. ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Er ikke hjemme fra jobb før 1630 tiden,så det er ikke så lett å få til det. Det vet de som kommer på besøk også. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus,så de skal bare opp en tur for å se på det. Kunne selvfølgelig mekket sammen noe kjapt,men hadde egentlig ikke tenkt det.. Du kan jo servere ferdigsmurt brødmat i tillegg til evt annet. Slik mat pleier å forsvinne utrolig kjapt. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hvis jeg inviterer gjester til kl 1700 på en hverdag, så er det til middag. De færreste får vel spist før den tid? Her forlanger de minste kvelds kl 1700, så det har vel litt å si når middagen spises. Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 . 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Her forlanger de minste kvelds kl 1700, så det har vel litt å si når middagen spises. Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 . ''Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .'' Før eller etter Kristus? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 ''Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .'' Før eller etter Kristus? Velg det du synes passer best ) 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Her forlanger de minste kvelds kl 1700, så det har vel litt å si når middagen spises. Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 . Kvelds kl 17?!! Wow! Det har jeg aldri hørt om før:-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Er ikke hjemme fra jobb før 1630 tiden,så det er ikke så lett å få til det. Det vet de som kommer på besøk også. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus,så de skal bare opp en tur for å se på det. Kunne selvfølgelig mekket sammen noe kjapt,men hadde egentlig ikke tenkt det.. Til en kjapp titt på huset trenger man jo ikke servere så voldsomt mye, oppskåret frukt eller brød og ost holder i massevis. Men dersom de skal bli litt lenger, så vil jeg jo anta at dere selv blir sultne etter jobben? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kvelds kl 17?!! Wow! Det har jeg aldri hørt om før:-) Det er spesielt den yngste som vil ha kvelds på den tiden, og da blir det til at den nest yngste også vil ha mat. Selv om hun spiste for en time siden, så insisterer hun på å få kvelds. Hun insisterer også på å få legge seg seg ca 1830. Det hender maset begynner allerede midt under barne-tv. 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Det er spesielt den yngste som vil ha kvelds på den tiden, og da blir det til at den nest yngste også vil ha mat. Selv om hun spiste for en time siden, så insisterer hun på å få kvelds. Hun insisterer også på å få legge seg seg ca 1830. Det hender maset begynner allerede midt under barne-tv. Litt fler a-mennesker i din familie enn i min, skjønner jeg;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Litt fler a-mennesker i din familie enn i min, skjønner jeg;-) Det hender vi klarer å holde henne våken litt lenger, men i motsetning til tildigere sover hun ikke noe lenger av den grunn. Likevel sover hun 12-13 timer, og det er jo greit ) De andre barna er mer B-mennesker, som mannen min og meg. I går kom 5-åringen tuslende i ellevetiden. Jeg hadde glemt å vekke henne, he he. Du er heldig som ikke blir vekket grytidlig om morgenen. Det forstyrrer jo hele rytmen å bli vekket kl 0700. I natt la jeg meg kl 0230, men heldigvis sov den minste til 0800 ) Den minste våkner ofte om natta fordi hun må på do, så du kan tro jeg ser fram til å få sove sammenhengende noen timer. 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Det hender vi klarer å holde henne våken litt lenger, men i motsetning til tildigere sover hun ikke noe lenger av den grunn. Likevel sover hun 12-13 timer, og det er jo greit ) De andre barna er mer B-mennesker, som mannen min og meg. I går kom 5-åringen tuslende i ellevetiden. Jeg hadde glemt å vekke henne, he he. Du er heldig som ikke blir vekket grytidlig om morgenen. Det forstyrrer jo hele rytmen å bli vekket kl 0700. I natt la jeg meg kl 0230, men heldigvis sov den minste til 0800 ) Den minste våkner ofte om natta fordi hun må på do, så du kan tro jeg ser fram til å få sove sammenhengende noen timer. Ja, det skjønner jeg!! Vi har riktignok aldri hatt gleden av å a barn som sovner tidlig, men han har *bank i bordet* sovet natta gjennom siden før han fylte året - de unntakene som har vært fra dette har vært så få at jeg bare synes det er en bonus å få en trøtt, liten, varm gutt opp i senga mi;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hvis de kommer kl 17 så hadde jeg tvert imot trodd at de ikke hadde spist middag enda. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ja, det skjønner jeg!! Vi har riktignok aldri hatt gleden av å a barn som sovner tidlig, men han har *bank i bordet* sovet natta gjennom siden før han fylte året - de unntakene som har vært fra dette har vært så få at jeg bare synes det er en bonus å få en trøtt, liten, varm gutt opp i senga mi;-) Da skjønner jeg det er bare kos. For meg er det jo bare kos å få 5-åringen i senga om morgenen. Hun bare koser, og ofte kan hun sovne. 3-åringen prater nonstop, og hun krever svar også. Så krever hun ganske kjapt at vi skal stå opp, for hun er så sulten... Ungene er så forskjellige. Nå måtte jeg gå på do med den minste, så da sover hun kanskje resten av natta. Det er så irriterende med disse doturene :-/ Spesielt når vi sover. Da hun brukte bleie sov hun hele natta. Nå er sønnen din så stor at han klarer seg veldig fint om han våkner først. Du kan tro vi ser fram til slike morgener her i huset. 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Da skjønner jeg det er bare kos. For meg er det jo bare kos å få 5-åringen i senga om morgenen. Hun bare koser, og ofte kan hun sovne. 3-åringen prater nonstop, og hun krever svar også. Så krever hun ganske kjapt at vi skal stå opp, for hun er så sulten... Ungene er så forskjellige. Nå måtte jeg gå på do med den minste, så da sover hun kanskje resten av natta. Det er så irriterende med disse doturene :-/ Spesielt når vi sover. Da hun brukte bleie sov hun hele natta. Nå er sønnen din så stor at han klarer seg veldig fint om han våkner først. Du kan tro vi ser fram til slike morgener her i huset. Ulempen med at de blir så store, er jo at de bare blir enda senere i seng....;-) Men til gjengjeld er han mye mer selvgående om kvelden, da, men det er helt utelukket å kunne planlegge en 'voksenkveld' etter at han har kagt seg;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.