Gå til innhold

Hva skal jeg servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare støtte opp om de andre her som sier at de fleste er middagssultne klokka 17.... Vi kommer som regel hjem fra jobb 1730-1745, og hadde blitt sjeleglade for å bli bedt til noen klokka 17 - men blitt skuffet hvis det da bare var kaffe...

Synes dere skulle abklare det. HVis dere ikke lager middag, kan de jo hive i seg et par skiver i farta før de kommer til dere?

AneM1365380603
Skrevet

Ulempen med at de blir så store, er jo at de bare blir enda senere i seng....;-) Men til gjengjeld er han mye mer selvgående om kvelden, da, men det er helt utelukket å kunne planlegge en 'voksenkveld' etter at han har kagt seg;-)

Ja, de store legger seg jo aldri i helgene. Ofte legger de seg etter meg, så voksentid i helgene kan man bare glemme når barna er blitt store.

Jeg har et veldig stort behov for å hvile ørene litt, så derfor sitter jeg ofte lenge oppe om kveldene.

Din sønn har ikke søsken, så dere blir spart for utrolig mye støy i form av krangling og eviglange diskusjoner ;)

Skrevet

Ja, de store legger seg jo aldri i helgene. Ofte legger de seg etter meg, så voksentid i helgene kan man bare glemme når barna er blitt store.

Jeg har et veldig stort behov for å hvile ørene litt, så derfor sitter jeg ofte lenge oppe om kveldene.

Din sønn har ikke søsken, så dere blir spart for utrolig mye støy i form av krangling og eviglange diskusjoner ;)

Ja, det er vi. Jeg husker jo hvordan det kunne gå for seg hjemme hos oss da jeg vokste opp*S*

Skrevet

Hadde jeg blitt invitert til noen kl 17.00 ville jeg regna ed å få middag... Sørg allefall for at de vet at de må spise før de kommer.

Kjedleig å tro at man får middag også blir det kaker el;o)

Skrevet

''kommer i 1700 tiden,så de har spist middag før de kommer,regner jeg med. ''

Hvis jeg eller mine barn var invitert til noen kl. 17 en hverdag hadde jeg regnet med vi fikk middag. Ville nok blitt temmelig lang i masken om vi ikke fikk.

Om du ikkke har god tid til forberedelser lager du selvfølgelig noe enkelt, og gir kanskje barna noen knaskegulrøtter, eplebiter eller annet lett mens de venter.

Diverse pastaretter pleier jo være populært.

Skrevet

Her forlanger de minste kvelds kl 1700, så det har vel litt å si når middagen spises. Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .

''Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .''

Det kjenner jeg faktisk ingen som gjør. Men skjønner jo at om man jobber skift eller kanskje ikke jobber i det hele tatt kan tidene bli litt ymse.

Vi spiser middag ved 1700-1730-tiden på hverdager.

Skrevet

Lag en stor form med lasagne i morgen kveld og sett den i kjøleskapet til du kommer hjem onsdag, da fyrer du opp ovnen og steker den ferdig.

Iskake og brus,kaffe holder lenge og er koselig å få.

Aller lureste er jo vel å spørre dem om de spiser middag først eller om du skal gjøre noe klart til dem.

Skrevet

Lag en stor form med lasagne i morgen kveld og sett den i kjøleskapet til du kommer hjem onsdag, da fyrer du opp ovnen og steker den ferdig.

Iskake og brus,kaffe holder lenge og er koselig å få.

Aller lureste er jo vel å spørre dem om de spiser middag først eller om du skal gjøre noe klart til dem.

Lasagne er godt, men den må jo steke minst en halv time. Inkl. oppvarming av ovn vil det gå minst en time.

Men nå fikk jeg lyst på hjemmelaget lasagne, gitt!

Skrevet

Her forlanger de minste kvelds kl 1700, så det har vel litt å si når middagen spises. Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .

''Vi spiser vanligvis middag mellom 1500 og 1600 .''

Deltidsarbeidende eller hjemmeværende med andre ord? Den ene dagen i uka jeg slutter kl. 14 kan vi rekke å ha middag til kl. 15, men ellers er jeg som regel såvidt i gang med middagslaging kl. 16 og vi spsier som regel 16:30 eller litt senere, alt etter hva vi skal ha.

Skrevet

Lasagne er godt, men den må jo steke minst en halv time. Inkl. oppvarming av ovn vil det gå minst en time.

Ja det går litt tid, men regnet med hun var hjemme før de kom slik at ovnen kanskje er varm innen de kommer. Trenger ikke spise med det samme.

Ja guri...spørs om ikke jeg må handle det selv også hehe

Skrevet

Neida, om hun er hjemme 16:30 og setter på stekeovnen tvert så har den gått opp på 15 min, da er lasagnen ferdig 17:15, akkurat passe til at man regner noen min forsentkomming på gjestene + at de får hengt fra seg og sett seg litt rundt. :o)

Skrevet

Vi har nesten aldri spist middag kl 17, det er så vidt vi rekker det til barnetTV... Men det spørs på avtalen. Har du bedt dem komme til kl 17, eller har de spurt om å komme innom og om kl 17 er greit? Suppe og rundtstykker er jo lettvint, ring etter pizza, rundtstykker med pålegg, pølse-i-brød...

Skrevet

Neida, om hun er hjemme 16:30 og setter på stekeovnen tvert så har den gått opp på 15 min, da er lasagnen ferdig 17:15, akkurat passe til at man regner noen min forsentkomming på gjestene + at de får hengt fra seg og sett seg litt rundt. :o)

Ja, kanskje :-).

Men ganske mye jobb med lasagne da, spørs om jeg hadde giddet å lage det til noen som bare skulle stikke innom og knapt var invitert på middag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...