Gå til innhold

Badetimen

Gjest Milde måne

Anbefalte innlegg

Gjest Milde måne
Skrevet

Hva mener du om å tvinge barn til å stupe i badetimen på skolen?

Barn som er forsiktig i vannet,redd for å få vann i fjeset og over hode,har en som kom hjem med blåmerker på leggene og vondt i nakken hadde han hele helgen.

Han sa han syns det var skummelt og ville ikke gjøre det,men fikk ikke gå derfra før det var gjort flere ganger.

Da han slo leggene i kanten sa læreren "det gjør ingenting om du blør eller får blåmerker,du dør ikke av det".

Og når han gjorde seg klar til å stupe,ble han dyttet ut i vannet av den andre læreren.

Gutten var stolt over å ha klart å ha hode under vann etter en tidligere bade time,da fikk han skryt av oss da vi vet han er redd for dette.

Hva gjør man med sånt?

Må si jeg reagerte veldig på dette,det finnes jo voksne som er redd for å få hode under vann og det blir respektert.

Skrevet

Hvis dette stemmer er det ikke bra! Snakk med læreren og spør om hva som har foregått. Tvang skal selvfølgelig ikke forekomme.

Gjest Milde måne
Skrevet

Hvis dette stemmer er det ikke bra! Snakk med læreren og spør om hva som har foregått. Tvang skal selvfølgelig ikke forekomme.

Har snakket med denne læreren tidligere,da ble han dradd etter armen ut i vannet,men hun nektet plent.

Får snakke med kontaktlæreren.

Skrevet

Barn skal overhodet ikke tvinges til å hoppe eller stupe, det trodde jeg var innlysende.

Vanskelig for utenforstående å vite graden av tvang her, synes uansett du bør snakke med læreren.

Skrevet

Det hadde jeg virkelig tatt opp med skolen. Tvang skal ikke forekomme, og er definitivt ikke løsningen for å få barnet til å være tryggere i vann... Lett press (muntlig) er selvfølelig helt greit, det er jo ikke bra hvis ungen står i et hjørne hver eneste svømmetime heller...

Gjest Milde måne
Skrevet

Barn skal overhodet ikke tvinges til å hoppe eller stupe, det trodde jeg var innlysende.

Vanskelig for utenforstående å vite graden av tvang her, synes uansett du bør snakke med læreren.

Når han prøvde å gå vekk stilte læreren seg foran han og sa "du kommer ikke ut herfra før du har stupt flere ganger,ellers skriver jeg deg opp".

Det kaller jeg tvang.

Skrevet

Når han prøvde å gå vekk stilte læreren seg foran han og sa "du kommer ikke ut herfra før du har stupt flere ganger,ellers skriver jeg deg opp".

Det kaller jeg tvang.

Huff, blir skremt av at det finnes slike lærere...

Gjest Milde måne
Skrevet

Det hadde jeg virkelig tatt opp med skolen. Tvang skal ikke forekomme, og er definitivt ikke løsningen for å få barnet til å være tryggere i vann... Lett press (muntlig) er selvfølelig helt greit, det er jo ikke bra hvis ungen står i et hjørne hver eneste svømmetime heller...

Før var han veldig redd for vann men har likt bad en god stund,pga at lærerene fikk beskjed om å ta hensyn til at han var forsiktig og redd for å få vann over hode.

Men plutselig tvinger de han altså til å stupe,nei det syns jeg blir galt.

Gjest Milde måne
Skrevet

Huff, blir skremt av at det finnes slike lærere...

Ja der er vi to!

Kan ikke forstå at det er lov å holde på på den måten.

Skrevet

Før var han veldig redd for vann men har likt bad en god stund,pga at lærerene fikk beskjed om å ta hensyn til at han var forsiktig og redd for å få vann over hode.

Men plutselig tvinger de han altså til å stupe,nei det syns jeg blir galt.

Selvfølgelig blir det helt galt, du må ta det opp med skolen (kanskje ikke svømmelæreren, men rektor?)

Gjest Milde måne
Skrevet

Selvfølgelig blir det helt galt, du må ta det opp med skolen (kanskje ikke svømmelæreren, men rektor?)

Ja rektor skal få vite om det.

Skrevet

Hvis den versjonen av historien stemmer, er det helt uakseptabelt.

Den lille svømmeundervisningen barna får her i landet skal ikke brukes til å påføre dem vannskrekk.

Skrevet

Grusomt å lese... Har du mulighet til å være med ham på svømmingen?

Jeg ville ikke snakket med læreren igjen dersom det ikke nyttet sist du snakket med lærer.

Snakk med rektor eller skoleinspektøren å be om en ekstra lærer som kan observere det hele, da kan de kanskje komme frem til at læreren må byttes ut. Huff, jeg får vondt langt inn i sjela av tanken på at barna våre blir behandlet slik :(

Gjest Milde måne
Skrevet

Grusomt å lese... Har du mulighet til å være med ham på svømmingen?

Jeg ville ikke snakket med læreren igjen dersom det ikke nyttet sist du snakket med lærer.

Snakk med rektor eller skoleinspektøren å be om en ekstra lærer som kan observere det hele, da kan de kanskje komme frem til at læreren må byttes ut. Huff, jeg får vondt langt inn i sjela av tanken på at barna våre blir behandlet slik :(

Ja det er fælt : (

Men tror ikke de har ressurser til å sette inn en ekstra lærer,de er allerede to om det. Jeg kunne jo blitt med selv og sett hvordan ting foregår ja...

Gjest Milde måne
Skrevet

Hvis den versjonen av historien stemmer, er det helt uakseptabelt.

Den lille svømmeundervisningen barna får her i landet skal ikke brukes til å påføre dem vannskrekk.

Enig,nå gruer han seg veldig til neste badetime.

Skrevet

Sånn skal det da ikke være, poenget er vel å bli trygg i vannet for så å lære grunnelggende svømmeferdigheter, ikke å skremme ungene fra å bade.

Dette hadde jeg tatt opp med skolen jo før jo heller, stakkar liten da!

Vi hadde selv en litt alternativ svømmelærer, jeg var ikke glad i å dukke som liten, og når jeg som sjuåring skulle lære dette dukket læreren oss under vann og telte til tre før han slapp oss opp igjen. Med en gang jeg fikk igjen pusten var det under igjen, skjønner ikke hva han tenkte med, fikk heldigvis en annen lærer etterhvert men det tok lang tid før jeg overvant vannskrekken min.

Gjest Milde måne
Skrevet

Sånn skal det da ikke være, poenget er vel å bli trygg i vannet for så å lære grunnelggende svømmeferdigheter, ikke å skremme ungene fra å bade.

Dette hadde jeg tatt opp med skolen jo før jo heller, stakkar liten da!

Vi hadde selv en litt alternativ svømmelærer, jeg var ikke glad i å dukke som liten, og når jeg som sjuåring skulle lære dette dukket læreren oss under vann og telte til tre før han slapp oss opp igjen. Med en gang jeg fikk igjen pusten var det under igjen, skjønner ikke hva han tenkte med, fikk heldigvis en annen lærer etterhvert men det tok lang tid før jeg overvant vannskrekken min.

Uff for en opplevelse du og hadde da,rart at sånt er lov...og man blir sletts ikke trygg i vannet av det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hva gjør man med sånt?''

Sjekker om historien er slik som sønnen forteller, og er det i nærheten av sannheten så klager dere til skolens rektor! Svømmeundervisning skal ikke skape unger med vannskrekk, det er helt forkastelig. Når det gjelder vann så må ungene få ta det i eget tempo.

Gjest Milde måne
Skrevet

''Hva gjør man med sånt?''

Sjekker om historien er slik som sønnen forteller, og er det i nærheten av sannheten så klager dere til skolens rektor! Svømmeundervisning skal ikke skape unger med vannskrekk, det er helt forkastelig. Når det gjelder vann så må ungene få ta det i eget tempo.

Enig!

Ja får klage til rektor,håper bare de tar det alvorlig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig,nå gruer han seg veldig til neste badetime.

''Enig,nå gruer han seg veldig til neste badetime.''

Er jo ikke rart om han gruer seg! Blir helt matt av sånt uvett, jeg. Og jeg er veldig glad for at mine to alltid gleder seg til svømminga, da har de vel sluppet sånne episoder som du skriver om her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...