Gjest Fryser nå i vinter Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Ettersom jeg har planer om å kjøpe en slik jakke, ser jeg at qxl har denne som fake. Noen som vet om den er like varm/tykk? har vært å prøvd en orginal nå, måtte ha str L,mens de i fake er kjempestore i str og har fått råd om ekstra small. Jeg bryr meg egentlig ikke om om det ikke er "ekte" canada goose. vil bare ha en god varm dunjakke slik de ser ut. 0 Siter
Gjest Aggathe! Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Jeg bestilte på Ebay for et par år siden, den var mye billigere enn her i Norge. Selvfølgelig var den fake da, for den ble stoppet i tollen og jeg ble saksøkt av de som har import rettighetene her til lands. Det var fryktelig lite gøy, det var skumle brev jeg mottok fra øvrigheta. Jeg måtte jo snakke med de gjentatte ganger, og det nyttet ikke å late som jeg var uvitende, snakk om å få passet sitt påskrevet. De brukte et år på å angivelig etterforske saken før saken ble henlagt pga bevisets stilling, og jakken kom i posten. Jakken er god og varm, men jeg har en så flau følelse når jeg bruker den at jeg må tilstå den er så godt som ubrukt, og jeg handler ikke noe som jeg mistenker at er kopi etterpå. Men jeg fordømmer ikke andre som kjøper kopi altså, men jeg hadde nok satset på å finne en jakke som er tilsvarende varm uten Canada Goose merket på. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Vær klar over at det er forbudt å kjøpe uekte varer. Du risikerer påtale - ikke hyggelig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Tja det kommer vel helt ann på hva du har råd til. En ekte koster mellom 5000-8000kr og en fake koster mellom 1000-1400kr så det er jo en vesentlig forskjell. Jeg tror den i "fake" er ganske varm den også men jeg tviler på at den er like holdbar. På den andre siden kan du kjøpe 5 fake til prisen av 1 ekte :-) Så til slutt vil jeg minne på at det egentlig er ulovlig å kjøpe fake. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Jeg bestilte på Ebay for et par år siden, den var mye billigere enn her i Norge. Selvfølgelig var den fake da, for den ble stoppet i tollen og jeg ble saksøkt av de som har import rettighetene her til lands. Det var fryktelig lite gøy, det var skumle brev jeg mottok fra øvrigheta. Jeg måtte jo snakke med de gjentatte ganger, og det nyttet ikke å late som jeg var uvitende, snakk om å få passet sitt påskrevet. De brukte et år på å angivelig etterforske saken før saken ble henlagt pga bevisets stilling, og jakken kom i posten. Jakken er god og varm, men jeg har en så flau følelse når jeg bruker den at jeg må tilstå den er så godt som ubrukt, og jeg handler ikke noe som jeg mistenker at er kopi etterpå. Men jeg fordømmer ikke andre som kjøper kopi altså, men jeg hadde nok satset på å finne en jakke som er tilsvarende varm uten Canada Goose merket på. "De brukte et år på å angivelig etterforske saken før saken ble henlagt pga bevisets stilling, og jakken kom i posten." Et år ja..så det er det de bruker ressursene sine på altså.. *oppgitt* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Tja det kommer vel helt ann på hva du har råd til. En ekte koster mellom 5000-8000kr og en fake koster mellom 1000-1400kr så det er jo en vesentlig forskjell. Jeg tror den i "fake" er ganske varm den også men jeg tviler på at den er like holdbar. På den andre siden kan du kjøpe 5 fake til prisen av 1 ekte :-) Så til slutt vil jeg minne på at det egentlig er ulovlig å kjøpe fake. minne om.. skulle det stå 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Vær klar over at det er forbudt å kjøpe uekte varer. Du risikerer påtale - ikke hyggelig. Det med at det er ulovlig å kjøpe fake,- altså for meg som mangler shoppinggenet, og bryr meg _veldig_ lite om merker og slikt...jeg ville glatt kunne ha kjøpt en fake et-eller-annet uten å vite at det var etterligning av noe gjevt.... Skummelt. Men kanskje de hadde trodd meg hvis jeg hadde troppet opp til øvrigheten og vist meg fram? ;-) 0 Siter
Aggathe Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 "De brukte et år på å angivelig etterforske saken før saken ble henlagt pga bevisets stilling, og jakken kom i posten." Et år ja..så det er det de bruker ressursene sine på altså.. *oppgitt* Tja, bortsett fra de to-tre brevene jeg fikk vil jeg tro at de gjorde veldig lite, fikk beskjed om at de kanskje ville stille meg for retten for å statuere et eksempel, de trengte en syndbukk. De sammenlignet saken med han gutten som fikk titusener i bot etter å ha handlet en fake klokke i Italia. Må tilstå jeg var rimelig redd, det var første gang jeg handlet på Ebay, og jeg hadde ingen anelese om hvilke følger det kunne få. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Det med at det er ulovlig å kjøpe fake,- altså for meg som mangler shoppinggenet, og bryr meg _veldig_ lite om merker og slikt...jeg ville glatt kunne ha kjøpt en fake et-eller-annet uten å vite at det var etterligning av noe gjevt.... Skummelt. Men kanskje de hadde trodd meg hvis jeg hadde troppet opp til øvrigheten og vist meg fram? ;-) Det er faktisk ikke tilstrekkelig for å unngå påtale at du er i god tro - du skal i hvertfall ha gjort rimelige undersøkelser for å bringe på det rene at det ekte vare. 0 Siter
morsan Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Jeg bestilte på Ebay for et par år siden, den var mye billigere enn her i Norge. Selvfølgelig var den fake da, for den ble stoppet i tollen og jeg ble saksøkt av de som har import rettighetene her til lands. Det var fryktelig lite gøy, det var skumle brev jeg mottok fra øvrigheta. Jeg måtte jo snakke med de gjentatte ganger, og det nyttet ikke å late som jeg var uvitende, snakk om å få passet sitt påskrevet. De brukte et år på å angivelig etterforske saken før saken ble henlagt pga bevisets stilling, og jakken kom i posten. Jakken er god og varm, men jeg har en så flau følelse når jeg bruker den at jeg må tilstå den er så godt som ubrukt, og jeg handler ikke noe som jeg mistenker at er kopi etterpå. Men jeg fordømmer ikke andre som kjøper kopi altså, men jeg hadde nok satset på å finne en jakke som er tilsvarende varm uten Canada Goose merket på. *grøss* Jeg tenkte nå at jeg skulle legge til at jeg heldigvis aldri har kjøpt "fake" varer, men så kom jeg på at jeg jo har kjøpt på ebay små plastfigurer til junior, både Super Mario og Pokémon, og jeg kan ikke garantere at dette er ekte vare laget av Nintendo.... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Hold deg til ekte varer, da det er ulovlig å kjøpe fake. Og hvis "tilbudet" virker for godt til å være sant, så er det nok akkurat det.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 *grøss* Jeg tenkte nå at jeg skulle legge til at jeg heldigvis aldri har kjøpt "fake" varer, men så kom jeg på at jeg jo har kjøpt på ebay små plastfigurer til junior, både Super Mario og Pokémon, og jeg kan ikke garantere at dette er ekte vare laget av Nintendo.... Ikke bare kjøpte du - du tipset MEG! *vurderer søksmål* 0 Siter
morsan Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Ikke bare kjøpte du - du tipset MEG! *vurderer søksmål* *lol* Ja, man må kanskje prise seg lykkelig over at man handler under 200 kroners tollgrense...;-) Snakk om å fly under radaren! ;-) 0 Siter
petter smart Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Det med at det er ulovlig å kjøpe fake,- altså for meg som mangler shoppinggenet, og bryr meg _veldig_ lite om merker og slikt...jeg ville glatt kunne ha kjøpt en fake et-eller-annet uten å vite at det var etterligning av noe gjevt.... Skummelt. Men kanskje de hadde trodd meg hvis jeg hadde troppet opp til øvrigheten og vist meg fram? ;-) Hvis prisen er svært lav så bør det ringe noen bjeller. Da hjelper det lite å skylde på at man er dårlig til å vurdere hva som er ekte. Du bør forstå at den lave prisen skyldes at produktet er en kopi. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Hvis prisen er svært lav så bør det ringe noen bjeller. Da hjelper det lite å skylde på at man er dårlig til å vurdere hva som er ekte. Du bør forstå at den lave prisen skyldes at produktet er en kopi. Poenget er svært lav - i forhold til hva? Om man ikke vet at et merke er et overpriset snobbe-merke, og ser en fake kopi som koster det samme som et mer vanlig produkt, så kan man jo tråkke i salaten ;-) Jeg har _intet_ forhold til navnet Canada Goose... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Poenget er svært lav - i forhold til hva? Om man ikke vet at et merke er et overpriset snobbe-merke, og ser en fake kopi som koster det samme som et mer vanlig produkt, så kan man jo tråkke i salaten ;-) Jeg har _intet_ forhold til navnet Canada Goose... Handler du på f.eks ebay og kommer innpå en auksjon der det gjelder f.eks en canada goose, så vil det stå "AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren. Da bør det ringe en bjelle og du bør google merke og se hva ordinær pris ligger på. På den måten kan du vurdere om du tror det er fake eller ikke. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Handler du på f.eks ebay og kommer innpå en auksjon der det gjelder f.eks en canada goose, så vil det stå "AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren. Da bør det ringe en bjelle og du bør google merke og se hva ordinær pris ligger på. På den måten kan du vurdere om du tror det er fake eller ikke. Aahh. Skjønner :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Handler du på f.eks ebay og kommer innpå en auksjon der det gjelder f.eks en canada goose, så vil det stå "AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren. Da bør det ringe en bjelle og du bør google merke og se hva ordinær pris ligger på. På den måten kan du vurdere om du tror det er fake eller ikke. ''AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren'' Ja, men om Katt-ja og andre ikk vet at Canada Goose i det hele tatt er et kjent merke, vil de jo ikke engang fundere på om produktet er ekte eller ikke. Ellers et greit råd å se etter slik beskrivelse. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 ''AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren'' Ja, men om Katt-ja og andre ikk vet at Canada Goose i det hele tatt er et kjent merke, vil de jo ikke engang fundere på om produktet er ekte eller ikke. Ellers et greit råd å se etter slik beskrivelse. Nei men det er derfor jeg sier at det bør ringe en bjelle om det presiseres at det er authentic. Da bør man tenke at "hmm kanskje dette er et spesielt merke dette da.. jeg tror jeg skal google det og sjekke" Mener jeg :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 ''AUTHENTIC Canada Goose" eller noe i den duren'' Ja, men om Katt-ja og andre ikk vet at Canada Goose i det hele tatt er et kjent merke, vil de jo ikke engang fundere på om produktet er ekte eller ikke. Ellers et greit råd å se etter slik beskrivelse. Nei men det er derfor jeg sier at det bør ringe en bjelle om det presiseres at det er authentic. Da bør man tenke at "hmm kanskje dette er et spesielt merke dette da.. jeg tror jeg skal google det og sjekke" Mener jeg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.