henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tar gjerne imot gode tips til hvordan jeg forteller kjæresten min på en morsom og rørende måte at han skal bli far. Anyone? Jeg tar hvertfall kameraet fram:-) Jeg er plutselig blitt kjempesund i dag, kjøpt inn grønnsaker og frukt, vært ute og gått i raskt tempo i en time etter musikk. Denne babyen skal ha en god start:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Kjøp en bitteliten baby-jakke eller sparkebukse, pakk den inn og gi den til ham? 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Skal du hente ham? Hva med å henge en babysko i speilen, og om han legger merke til den så kan han kjenne oppi den. På lappen kan det stå: Hei pappa, jeg ser deg om ca ni mndr Kommer han hjem? Blås opp en ballong med en lapp inni hvor det står det samme Eller tenk over hva det første han kommer til å gjøre blir, så kan du ordne til noe akkurat der? Det kan nok ikke nytte at du venter helt til du har noe middag klar, det blir for lenge for deg å vente tror jeg hehe 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Kjøp en bitteliten baby-jakke eller sparkebukse, pakk den inn og gi den til ham? Ja, kanskje det! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Skal du hente ham? Hva med å henge en babysko i speilen, og om han legger merke til den så kan han kjenne oppi den. På lappen kan det stå: Hei pappa, jeg ser deg om ca ni mndr Kommer han hjem? Blås opp en ballong med en lapp inni hvor det står det samme Eller tenk over hva det første han kommer til å gjøre blir, så kan du ordne til noe akkurat der? Det kan nok ikke nytte at du venter helt til du har noe middag klar, det blir for lenge for deg å vente tror jeg hehe Jeg drar dit hvor han studerer, før vi reiser sammen på juleferie til hans familie. Det er en veldig romantisk by vi skal møtes i, så settingen er hvertfall veldig passende. Vi går sikkert ut og spise når jeg kommer ved tre-tiden, og jeg tenkte å fortelle det mens vi spiser:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg drar dit hvor han studerer, før vi reiser sammen på juleferie til hans familie. Det er en veldig romantisk by vi skal møtes i, så settingen er hvertfall veldig passende. Vi går sikkert ut og spise når jeg kommer ved tre-tiden, og jeg tenkte å fortelle det mens vi spiser:-) Da ville jeg gjort som lillemus sier Kjempekoselig. Hvordan tror du reaksjonen blir da? Jubel og høylytt info til de andre i restauranten? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Da ville jeg gjort som lillemus sier Kjempekoselig. Hvordan tror du reaksjonen blir da? Jubel og høylytt info til de andre i restauranten? Ja, det tror jeg at jeg gjør:-) Hi hi, jeg ser for meg at han begynner å spandere drinks på alle...må heller velge et mindre sted å gå ut:-) Han henter meg på flyplassen, og jeg skal hvertfall klare å holde meg til vi har funnet oss godt til rette på restauranten. Kanskje sier jeg det når han spør meg om jeg vil drikke rødvin eller øl;-) 0 Siter
Gjest ikke for å være negativ, men ikke la gleden ta av ennå Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Hvorfor kan man ikke få glede seg?! Skal man gå et helt svangerskap og grue seg, være redd og nervøs og så går alt helt fint? Skal man ødelegge en så fin tid som et svangerskap kan være bare fordi det er en liten sjanse for at det ikke går bra? Det føles neppe noe bedre om det går galt og man har grudd seg og vært pessimist hele veien heller. 0 Siter
Luska Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Herlighet, snakk om å være gledesdreper. Innlegget ditt syns jeg faktisk var meget ufint! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Det der kan jo snus også, da, man må glede seg så lenge man kan! Ærlig talt, hva var poenget med innlegget? Tror du ikke henrikke71 er klar over risikoen? La folk få glede seg, det er nok sorg og elendighet ellers i hverdagen! 0 Siter
spiky Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Makan til innlegg!! Hvis %-andelen din stemmer så er det jo hele 70% sjanse for at alt går helt fint. Gledesdreper! Lykke til henrikke 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Jeg er også realist, men jeg har ikke tenkt å sitte og henge med hodet når jeg forteller kjæresten at han skal bli far. Det får da være måte på og ta sorgene på forskudd. Jeg er fuldt klar over at risikoen for abort er forhøyet for folk i min alder, det er også en av grunnene til at barnefaren er den eneste som får vite det før risikotiden er over. Jeg kjenner også flere som har abortert i løpet av de første månedene, noen av dem har også vært yngre. Når jeg spurte sykepleieren i går om dette, med risikoen, så sa hun, la oss nå fokusere på at dette skal gå godt, det gjør det i de aller fleste tilfeller. Så takk for din bekymring for meg, men jeg må fokusere på at svangerskapet skal være stressfritt helt fra starten, så jeg velger altså å være positiv:-) Ps, dette er første gangen jeg er gravid, så jeg syns jeg må ha lov til å bli overstadig glad og entusiastisk over det, det er sånn min realisme fungerer. 0 Siter
laban Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. ''For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring.'' Vi snakker om noen uker, ikke et helt liv. Og spontanaborter skjer faktisk i alle aldersgrupper. Kanskje kvinner som har levd en stund, takler det vel så bra som de som tror at dette er begynnelsen til en evig dans på roser. Jeg har vært gravid to ganger mens jeg var på alder med henrikke71. Det ene svangerskapet gikk bra, det andre ikke. Totalt har to av tre graviditeter endt med barn (i den første var jeg "bare" 30) . Det tror jeg er ganske gjennomsnittlig, uansett alder. Jeg har heller ikke sans for å gå så hardt ut med kunngjøring av at man er "to dager" på vei. Men overfor _barnefaren_ må hun vel kunne ta av litt - han kommer jo til å være en del av prosessen også hvis det ikke går som de håper. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. ''For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring.'' Du får det til å høres ut som hun nærmer seg 50... Herlighet. 37 er da ingen voldsomt høy alder. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er også realist, men jeg har ikke tenkt å sitte og henge med hodet når jeg forteller kjæresten at han skal bli far. Det får da være måte på og ta sorgene på forskudd. Jeg er fuldt klar over at risikoen for abort er forhøyet for folk i min alder, det er også en av grunnene til at barnefaren er den eneste som får vite det før risikotiden er over. Jeg kjenner også flere som har abortert i løpet av de første månedene, noen av dem har også vært yngre. Når jeg spurte sykepleieren i går om dette, med risikoen, så sa hun, la oss nå fokusere på at dette skal gå godt, det gjør det i de aller fleste tilfeller. Så takk for din bekymring for meg, men jeg må fokusere på at svangerskapet skal være stressfritt helt fra starten, så jeg velger altså å være positiv:-) Ps, dette er første gangen jeg er gravid, så jeg syns jeg må ha lov til å bli overstadig glad og entusiastisk over det, det er sånn min realisme fungerer. ''Ps, dette er første gangen jeg er gravid, så jeg syns jeg må ha lov til å bli overstadig glad og entusiastisk over det, det er sånn min realisme fungerer.'' Det syns jeg du skal fortsette med! Lykke til! :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Da ender 70% godt da! Måte på å være negativ. 0 Siter
flowy Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort. En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring. Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n. Sier som min far alltid sier: " Ikke ta sorgene på forskudd, for da må man sørge over dem to ganger". Det går ikke an å leve et liv med "hvis" og "tenk om". Status nå er at henrikke er gravid og det må hun få lov til å glede seg over. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Så flott at du tenker slik! Jeg viste han testen begge gangene. Ikke fullt så romantisk.. Jeg kjenner noen som fortalte familie og venner det på julaften. De gav gaver fra den lille. Hehe! :=) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 ''Ps, dette er første gangen jeg er gravid, så jeg syns jeg må ha lov til å bli overstadig glad og entusiastisk over det, det er sånn min realisme fungerer.'' Det syns jeg du skal fortsette med! Lykke til! :-) Takk skal du ha, bedre å være realist og optimist;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.