Gå til innhold

leie av familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar yrkesrettet attføring, og bostøtte. Leiekontraketen min går snart ut, og jeg må derfor finne et nytt sted å bo. Et alternativ er å leie leiligheten til min far. Spørsmålet er om jeg da kan motta

bostøtte? Noen som kjenner til reglene

Skrevet

jeg er sikker på att du kan det. men du må ha en ordentlig leielontrakt. når jeg fikk attføring og var litt desp på å finne ett sted. så dukket muligheten opp for att jeg kunne få bostøtte og leie et rom hos min bror (som jobber i en offentlig etat. det var han som fikset ,det så da er det vel mulig) men du skal ikke se bort ifra att du får bekjed om at det ikke er vanlig praksis.

når du leier av din far så er han hva bostøtte angår utleier, og du leietaker.

Så ja du kan og har rett på bostøtte.

Ps: hvis du har tenkt å avtale høyere leie med din far som kansje kan brukes på trivielle ting av deg, så gjør det dikre. fordi at man ved misbruk av bostøtte kan miste den og bli annmeldt for dokumentforfalskning/svindel.

ok.

lykke til med flytting og sånt.

Dysleksi? :)

Skrevet

jeg er sikker på att du kan det. men du må ha en ordentlig leielontrakt. når jeg fikk attføring og var litt desp på å finne ett sted. så dukket muligheten opp for att jeg kunne få bostøtte og leie et rom hos min bror (som jobber i en offentlig etat. det var han som fikset ,det så da er det vel mulig) men du skal ikke se bort ifra att du får bekjed om at det ikke er vanlig praksis.

når du leier av din far så er han hva bostøtte angår utleier, og du leietaker.

Så ja du kan og har rett på bostøtte.

Ps: hvis du har tenkt å avtale høyere leie med din far som kansje kan brukes på trivielle ting av deg, så gjør det dikre. fordi at man ved misbruk av bostøtte kan miste den og bli annmeldt for dokumentforfalskning/svindel.

ok.

lykke til med flytting og sånt.

Dysleksi? :)

Takk for svar!

• 1 måned senere...
Gjest Mirakelet
Skrevet

Det er sikkert litt samme reglene som ved lånekassen,

det må være en egen leilighet med egen inngang, så og så høyt under taket, egen kjøkkenkrok og eget bad (om det ikke er hybel og felles bad...) og en leiekontrakt der det går frem hvor mye du betaler i leie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...