Gå til innhold

Vaffeljern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, jadda eg vet det er kjerringtema, men samma det vell??

Hva er det feteste vaffeljernet, altså her snakker vi klassiker og HIGH END produkter?

Gjerne med bilde, på forhånd takk. :)

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

8

• candyqueen_83

6

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her har du et fantastisk vaffeljern. Tråden kan like gjerne slutte med denne....:o)

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=99592

Det er regnet for å være et av de skikkeligste jernene, raskt og bein steking. Suverent dobbeltjern, og verdt prisen altså. Mange dobbeltjern er noe dritt, dette brukes mye på institusjoner vet jeg. Er glad i mitt.

Ikke si du ikke trenger et dobbelt. Det tar dritlang tid å steke vafler.

Skrevet

Her har du et fantastisk vaffeljern. Tråden kan like gjerne slutte med denne....:o)

Det er regnet for å være et av de skikkeligste jernene, raskt og bein steking. Suverent dobbeltjern, og verdt prisen altså. Mange dobbeltjern er noe dritt, dette brukes mye på institusjoner vet jeg. Er glad i mitt.

Det jernet der har to feil:

1. Det bruker vanvittig lang tid på å steke

2. Det har bare fire hjerter i platene. Alle vet at skikkelige vafler har 5 hjerter i en plate. ;o)

Skrevet

2. Det har bare fire hjerter i platene. Alle vet at skikkelige vafler har 5 hjerter i en plate. ;o)

Fire hjerter holder i massevis synes jeg. Men det er vel en smakssak. Og jeg synes ikke det bruker lang tid på steking jeg. Tilstrekkelig raskt for meg i hvert fall.

Nå har ikke jeg stått og sammelignet ti typer samtidig med hensyn til raskhet og slikt da...

Skrevet

Fire hjerter holder i massevis synes jeg. Men det er vel en smakssak. Og jeg synes ikke det bruker lang tid på steking jeg. Tilstrekkelig raskt for meg i hvert fall.

Nå har ikke jeg stått og sammelignet ti typer samtidig med hensyn til raskhet og slikt da...

''Nå har ikke jeg stått og sammelignet ti typer samtidig med hensyn til raskhet og slikt da...''

:-) Vi hadde en runde på doble vaffeljern for noen år siden og for vår del ble vinneren det doble jernet fra Cloer. Platene er ikke så store, men de blir luftige og steker forholdsvis fort - og de har 5 hjerter! ;o)

Skrevet

''Nå har ikke jeg stått og sammelignet ti typer samtidig med hensyn til raskhet og slikt da...''

:-) Vi hadde en runde på doble vaffeljern for noen år siden og for vår del ble vinneren det doble jernet fra Cloer. Platene er ikke så store, men de blir luftige og steker forholdsvis fort - og de har 5 hjerter! ;o)

Ja det er nok flere veier til Rom:o)

Men hva er det med dere som må ha fem i jernet? Enten spiser jeg to hjerter sammen. Eller ett av gangen. Eller legger sammen hele greia. Uansett kommer man like langt med fire eller fem hjerter.

Unntaket må være om en er en familie på fem som skal dele ei vaffel:o)

Å måtte se på fem vafler rent synsmessig tipper opp mot en tvangshandling....::o))

Skrevet

Ja det er nok flere veier til Rom:o)

Men hva er det med dere som må ha fem i jernet? Enten spiser jeg to hjerter sammen. Eller ett av gangen. Eller legger sammen hele greia. Uansett kommer man like langt med fire eller fem hjerter.

Unntaket må være om en er en familie på fem som skal dele ei vaffel:o)

Å måtte se på fem vafler rent synsmessig tipper opp mot en tvangshandling....::o))

''Men hva er det med dere som må ha fem i jernet? Enten spiser jeg to hjerter sammen. Eller ett av gangen. Eller legger sammen hele greia. Uansett kommer man like langt med fire eller fem hjerter.''

*Fnis* Men en vaffelplate skal ikke være firkantet som den blir med 4 hjerter, den skal være rund!

Skrevet

Jeg ser også det praktiske i å være på slankekur, ha to barn som får to hjerter hver.

Og stappe den siste i munnen selv.

Skrevet

''Men hva er det med dere som må ha fem i jernet? Enten spiser jeg to hjerter sammen. Eller ett av gangen. Eller legger sammen hele greia. Uansett kommer man like langt med fire eller fem hjerter.''

*Fnis* Men en vaffelplate skal ikke være firkantet som den blir med 4 hjerter, den skal være rund!

Da lukker du øya og gafler innpå:o)

Men du skal få lov å ha disse preferansene i fred, for all del.

Skrevet

''Her har du et fantastisk vaffeljern. Tråden kan like gjerne slutte med denne....:o)''

Eg skjønner du har greie på vaffler, det er helt åpenbart.

Men har du sett det siste jernet til Åviken? Åviken Nobless i sort lakk, litt av en lekkerbisken spør du meg.

Men en av mine nærmeste kompiser (den lokale vaffelkongen i omgangskretsen) sverger til det som du linka til, han mener det er kun originalen som teller.

Skrevet

''*Fnis* Men en vaffelplate skal ikke være firkantet som den blir med 4 hjerter, den skal være rund!''

Du pirker borti et ømt punkt og kanskje hovedgrunnen (foruten mangel på cash) til at eg enda må bruke mitt tretti år gamle vaffeljern.

Skrevet

''2. Det har bare fire hjerter i platene. Alle vet at skikkelige vafler har 5 hjerter i en plate. ;o)''

Ja, det er ikke noe mer å diskutere! Sånn er det bare!! :-)

Ville ikke kastet ett blikk på et firehjerters jern engang...

Skrevet

Men hvem vil ha firkantede vafler da. Du får kjøpt doble med runde vafler også

Skrevet

Nemlig, her er jeg helt på nett med deg Lillemus

Skrevet

Sånt har jeg og

Skrevet

Men hvem vil ha firkantede vafler da. Du får kjøpt doble med runde vafler også

Jeg har ikke preferanser rund rundhet eller firkantethet når det gjelder vafler. Så lenge de ikke er tørre og det er passe smør i er jeg fornøyd.

Gjest ChiengMai
Skrevet

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=WAS623

Dette er det smarteste vaffeljernet jeg har sett i bruk. Litt snålt med seks hjerter med det samme, men de er i alle fall rett fasong på og ikke firkantet.

Det smarte er at det er slags fordypning der du heller i røra sånn at det skal mye til før det blir søl. Jeg ønsker meg et sånt til jul, jeg!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men kjære vene, man anbefaler da ikke et vaffeljern med firkantede plater. Såpass møblert bør man være at man vet såpass!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har ikke preferanser rund rundhet eller firkantethet når det gjelder vafler. Så lenge de ikke er tørre og det er passe smør i er jeg fornøyd.

Det fikser oppskrifta, og fasongen fikser jernet. Firkant er fyfy.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Her har du et fantastisk vaffeljern. Tråden kan like gjerne slutte med denne....:o)''

Eg skjønner du har greie på vaffler, det er helt åpenbart.

Men har du sett det siste jernet til Åviken? Åviken Nobless i sort lakk, litt av en lekkerbisken spør du meg.

Men en av mine nærmeste kompiser (den lokale vaffelkongen i omgangskretsen) sverger til det som du linka til, han mener det er kun originalen som teller.

''Eg skjønner du har greie på vaffler, det er helt åpenbart.''

Det utsagnet er jo åpenbart tøv, fasongen på vaflene er helt feil. Det utsagnet ditt er like troverdig som når Bjarne Brøndbo sier at han har såpass vett på musikk at han vet juleplata deres ikke er dårlig nok for terningkast 1. Med tanke på at det kommer fra en fyr som har skrevet "rompa mi, jeg er så glad i rompa mi", så skjønner man jo at man ikke kan ta det alvorlig når han sier han har greie på musikk. På samme vis tar man ikke seriøst noen som mener det er OK at vafler er firkanta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...