Gå til innhold

Vaffeljern?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Nå har ikke jeg stått og sammelignet ti typer samtidig med hensyn til raskhet og slikt da...''

:-) Vi hadde en runde på doble vaffeljern for noen år siden og for vår del ble vinneren det doble jernet fra Cloer. Platene er ikke så store, men de blir luftige og steker forholdsvis fort - og de har 5 hjerter! ;o)

Samme vaffeljern som jeg har, det. :-)

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

8

• candyqueen_83

6

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da lukker du øya og gafler innpå:o)

Men du skal få lov å ha disse preferansene i fred, for all del.

''Men du skal få lov å ha disse preferansene i fred, for all del.''

Lillemus er nok ikke alene om de preferansene. Dette har vært dikutert på DOL før om jeg ikke husker feil, og de fleste tror nå jeg mener som Lillemus.

Skrevet

Men kjære vene, man anbefaler da ikke et vaffeljern med firkantede plater. Såpass møblert bør man være at man vet såpass!

Jeg er egentlig helt enig med deg.

Vaflene skal være runde......

.... det jernet det var linket til, er helt klart det beste jerne jeg noen gang har brukt. Og jeg har brukt mange....

Gjest Operasjon morgenluft
Skrevet

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=WAS623

Dette er det smarteste vaffeljernet jeg har sett i bruk. Litt snålt med seks hjerter med det samme, men de er i alle fall rett fasong på og ikke firkantet.

Det smarte er at det er slags fordypning der du heller i røra sånn at det skal mye til før det blir søl. Jeg ønsker meg et sånt til jul, jeg!

Akkurat det har jeg, men jeg betalte kun 499. Hoho.

AneM1365380603
Skrevet

Vaffeljern er en viktig sak. Planlegg godt før du kjøper. Mitt vaffeljern ble latterliggjort her en gang. Feil fasong og appetittødeleggende antall hjerter. ;o)

Skrevet

Dette er det smarteste vaffeljernet jeg har sett i bruk. Litt snålt med seks hjerter med det samme, men de er i alle fall rett fasong på og ikke firkantet.

Det smarte er at det er slags fordypning der du heller i røra sånn at det skal mye til før det blir søl. Jeg ønsker meg et sånt til jul, jeg!

Dette jernet gir supre vafler :o)

Skrevet

Vaffeljern er en viktig sak. Planlegg godt før du kjøper. Mitt vaffeljern ble latterliggjort her en gang. Feil fasong og appetittødeleggende antall hjerter. ;o)

Hehe skulle tro det var en gjeng med barn som skrev på dol idag - maken til mye oppstyr rundt fasongen. Det smaker jo like godt begge deler:-)

Skrevet

Hehe skulle tro det var en gjeng med barn som skrev på dol idag - maken til mye oppstyr rundt fasongen. Det smaker jo like godt begge deler:-)

Enig. Samme røra, spiller da ingen rolle hva slags fasong.

Skrevet

Ja det er et litt unødvendig område å ha preferanser på:o)

Vafler er nå godt og jeg kunne tenkt meg både runde og firkanta akkurat nå.

Skrevet

Jeg har ikke preferanser rund rundhet eller firkantethet når det gjelder vafler. Så lenge de ikke er tørre og det er passe smør i er jeg fornøyd.

Hehe, det er ikke jeg som lager vafler her i huset, det er 12-åringen :o)

AneM1365380603
Skrevet

'' Det smaker jo like godt begge deler:-)''

Ja, det gjør det :o)

Litt artig likevel med slike meningsløse diskusjoner nå og da ;o))

Skrevet

Jeg har sånn!

Helt supert!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig. Samme røra, spiller da ingen rolle hva slags fasong.

Det er da almenn enighet om at estetikk er viktig når det gjelder mat? ;-) Utrolig hva man kan få seg til å smake på om det behager øyet.

Skrevet

''*Fnis* Men en vaffelplate skal ikke være firkantet som den blir med 4 hjerter, den skal være rund!''

Du pirker borti et ømt punkt og kanskje hovedgrunnen (foruten mangel på cash) til at eg enda må bruke mitt tretti år gamle vaffeljern.

*hehe* Jeg vurderte ikke engang jern med firkantede plater da jeg var på jakt etter nytt dobbeltjern for et par år siden. :o) Men søstra mi har det Åviken-jernet det ble linket til så jeg har prøvd det da.

Hold deg bare laaaaaaangt unna Wilfa sine jern. Totalt ubrukelige. Minner meg forøvrig på at vi skulle ha vafler i helga, får bli i morra det da. Stappmett på hjemmelagd pizza nå.

Skrevet

Her har du et fantastisk vaffeljern. Tråden kan like gjerne slutte med denne....:o)

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=99592

Det er regnet for å være et av de skikkeligste jernene, raskt og bein steking. Suverent dobbeltjern, og verdt prisen altså. Mange dobbeltjern er noe dritt, dette brukes mye på institusjoner vet jeg. Er glad i mitt.

Ikke si du ikke trenger et dobbelt. Det tar dritlang tid å steke vafler.

Det er jo slikt man har på jobbekantiner, usj, det blir altfor tjukke vafler også

Skrevet

Jeg kjøper aldri et Wilfa vaffeljern igjen. Aldri. Skjønt, de vi prøvde var doble da. Alikevel - helt ubrukelige.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er egentlig helt enig med deg.

Vaflene skal være runde......

.... det jernet det var linket til, er helt klart det beste jerne jeg noen gang har brukt. Og jeg har brukt mange....

Tja, jeg har brukt mange vaffeljern, jeg også, resultatet blir forskjellig på mange av dem syns jeg. Uansett er min erfaring at folk har forskjellige meninger om hvordan vaflene skal være. Noen vil ha dem lyse, noen vil ha dem ganske brune, noen vil ha myke vafler mens andre vil ha sprø vafler. Men mitt inntrykk er også at de fleste vil ha dem runde, og at det er umulig å få til alle sorter vafler på ett og samme jern.

Skrevet

''Men du skal få lov å ha disse preferansene i fred, for all del.''

Lillemus er nok ikke alene om de preferansene. Dette har vært dikutert på DOL før om jeg ikke husker feil, og de fleste tror nå jeg mener som Lillemus.

''Lillemus er nok ikke alene om de preferansene. Dette har vært dikutert på DOL før om jeg ikke husker feil, og de fleste tror nå jeg mener som Lillemus.''

Selvfølgelig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kjøper aldri et Wilfa vaffeljern igjen. Aldri. Skjønt, de vi prøvde var doble da. Alikevel - helt ubrukelige.

Jeg har hatt Wilfa og har likt dem godt. Og det er noe helt spesielt med det jernet der, utrolig smart.

Skrevet

Tja, jeg har brukt mange vaffeljern, jeg også, resultatet blir forskjellig på mange av dem syns jeg. Uansett er min erfaring at folk har forskjellige meninger om hvordan vaflene skal være. Noen vil ha dem lyse, noen vil ha dem ganske brune, noen vil ha myke vafler mens andre vil ha sprø vafler. Men mitt inntrykk er også at de fleste vil ha dem runde, og at det er umulig å få til alle sorter vafler på ett og samme jern.

Sant nok. Og som sagt, jeg har også mest sansen for de runde.

Har da ikke sett på nærthold det med seks hjerter. Egentlig burde det være ganske ideelt.... For om man deler platene opp i to og to hjerter, som mange gjør, slipper man den ene single på hver plate. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...