Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Når jeg ser det er selgere som ringer tar jeg ikke tlf,gjør du? Det er ikke måte på hvor ofte de ringer og ikke gir de seg heller,de samme nummrene om igjen og om igjen. Spesielt nå før jul har jeg merket det,det ringer i ett. Og i helgen var det en mann på døra,solgte bilder og viste meg en lapp som beskrev at han var døv og stum. "Nei takk" sa jeg,da såg han bedrøvet ut. Tror dere han var seriøs? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Og i helgen var det en mann på døra,solgte bilder og viste meg en lapp som beskrev at han var døv og stum. "Nei takk" sa jeg,da såg han bedrøvet ut. Tror dere han var seriøs?'' Nei, jeg tror ikke han var seriøs og du skal sett ikke ha dårlig samvittighet. ) Jeg opplever veldig sjeldent at selgere ringer meg på mobilen, men det hender jeg dropper å ta den om jeg gjenkjenner et nummer ja, eller om det ringes fra skjult nummer. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Nei, han var neppe døv og stum. Og når det gjelder telefonselgere: Ta av røret og si "vent litt", legg så fra deg røret og gå å ta deg en stor kopp kaffe. 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Selv om jeg missliker telefonsalg sterkt prøver jeg å huske på at det tross alt gir jobb til mange. Både salgspersonell hele apparatet rundt er avhengig av slike salg. Jeg prøver å være hyggelig når jeg avviser selgere på telefon, men dersom de ikke tar et nei for et nei kan jeg fyre meg opp - noen ganger bare legger jeg på. Dørselgere klarer jeg ikke være hyggelig mot. I tillegg til at jeg ikke ville kjøpt noe uansett så er jeg blitt svært skeptisk i forhold til at det kan være kriminelle som rekognoserer etc. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Nei, han var neppe døv og stum. Og når det gjelder telefonselgere: Ta av røret og si "vent litt", legg så fra deg røret og gå å ta deg en stor kopp kaffe. Hehe,minnet meg om en venninne : D Hun sa "vent litt" og gikk på badet og sminka seg,hun tok seg god tid. Jammen var ikke selgeren i tlf etterpå og hun sa "nei takk,jeg skal ikke ha noe". Tror ikke jeg hadde tørt å gjøre det. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Selv om jeg missliker telefonsalg sterkt prøver jeg å huske på at det tross alt gir jobb til mange. Både salgspersonell hele apparatet rundt er avhengig av slike salg. Jeg prøver å være hyggelig når jeg avviser selgere på telefon, men dersom de ikke tar et nei for et nei kan jeg fyre meg opp - noen ganger bare legger jeg på. Dørselgere klarer jeg ikke være hyggelig mot. I tillegg til at jeg ikke ville kjøpt noe uansett så er jeg blitt svært skeptisk i forhold til at det kan være kriminelle som rekognoserer etc. Ja det er jo jobben til mange. Problemet mitt når jeg tok tlf var at jeg lot meg overtale,for de tok ikke nei for et nei,derfor sluttet jeg å ta tlf. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Og i helgen var det en mann på døra,solgte bilder og viste meg en lapp som beskrev at han var døv og stum. "Nei takk" sa jeg,da såg han bedrøvet ut. Tror dere han var seriøs?'' Nei, jeg tror ikke han var seriøs og du skal sett ikke ha dårlig samvittighet. ) Jeg opplever veldig sjeldent at selgere ringer meg på mobilen, men det hender jeg dropper å ta den om jeg gjenkjenner et nummer ja, eller om det ringes fra skjult nummer. Godt det da : ) 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Ja det er jo jobben til mange. Problemet mitt når jeg tok tlf var at jeg lot meg overtale,for de tok ikke nei for et nei,derfor sluttet jeg å ta tlf. Skjønner deg veldig godt. Frekke selgere har jeg ingenting til overs for. De ødelegger for seg selv og hele bransjen. Ikke rart folk slutter å ta telefonen. Jeg skal innrømme at jeg sjelden tar telefonen dersom jeg vet det dreier seg om salg. Ofte tar jeg ikke skjult ID heller. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Skjønner deg veldig godt. Frekke selgere har jeg ingenting til overs for. De ødelegger for seg selv og hele bransjen. Ikke rart folk slutter å ta telefonen. Jeg skal innrømme at jeg sjelden tar telefonen dersom jeg vet det dreier seg om salg. Ofte tar jeg ikke skjult ID heller. Jeg tar heller ikke tlf om det er skjult ID,da er det som regel selgere. Husker en gang jeg lot meg overtale til å kjøpe stekepanner,de var så tynne og den ene smelta på plata,da er det lite seriøst og det måtte jeg betale for. Det var på tv2 om de pannene,og jeg følte meg passe dum som kjøpte dem. Og samboeren min ble sprø av at jeg til slutt sa ja til alt,like greit å ikke ta tlf da. 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg må være en av de få som lever i steinalderen og ikke har telefon med nummervisning hjemme...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Selv om jeg missliker telefonsalg sterkt prøver jeg å huske på at det tross alt gir jobb til mange. Både salgspersonell hele apparatet rundt er avhengig av slike salg. Jeg prøver å være hyggelig når jeg avviser selgere på telefon, men dersom de ikke tar et nei for et nei kan jeg fyre meg opp - noen ganger bare legger jeg på. Dørselgere klarer jeg ikke være hyggelig mot. I tillegg til at jeg ikke ville kjøpt noe uansett så er jeg blitt svært skeptisk i forhold til at det kan være kriminelle som rekognoserer etc. Jeg var veldig hyggelig forleden da jeg sa nei takk til Jehovas vitner! :-) Jeg var blid, men såpass bestemt at de ga seg meg én gang. 0 Siter
Gjest selgern Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Tar alltid telefonen. Om det er en en typisk telefonsalg-oppramsings-greie gidder jeg ikke å høre på. Ungdommen kan ta seg jobb på gamlehjem heller enn å sitte og pushe TeleVita-produkter. Om det høres ut som en seriøs person som ringer fra et seriøst firma, er jeg interessert hvis han kan gi meg noe jeg har behov for. Dette fordi jeg vet hvor mange fornøyde kunder jeg selv har, kunder jeg har oppsøkt via telefon. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Tar alltid telefonen. Om det er en en typisk telefonsalg-oppramsings-greie gidder jeg ikke å høre på. Ungdommen kan ta seg jobb på gamlehjem heller enn å sitte og pushe TeleVita-produkter. Om det høres ut som en seriøs person som ringer fra et seriøst firma, er jeg interessert hvis han kan gi meg noe jeg har behov for. Dette fordi jeg vet hvor mange fornøyde kunder jeg selv har, kunder jeg har oppsøkt via telefon. Det kan jo være at de selger mye fint og er seriøse,men jeg syns det er mest plagsomt når de ringer i tide og utide. Har ikke behov for å kjøpe noe... 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg må være en av de få som lever i steinalderen og ikke har telefon med nummervisning hjemme...;-) Ok,ja da må du jo ta tlf uansett,men klarer du å si nei? 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Ok,ja da må du jo ta tlf uansett,men klarer du å si nei? Ja, det gjør jeg, men jeg må innrømme at det ikke er mange som ringer. Vi har reservert oss i Br.sund, men det ringer da noen som skal ha svar på spørreundersøkelse som "bare tar fem minutter", men det tar jo alltid lengre tid, da. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har hemmelig nummer, og da løser det seg veldig bra. Ingen uønskede elementer i mitt liv. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Selv om jeg missliker telefonsalg sterkt prøver jeg å huske på at det tross alt gir jobb til mange. Både salgspersonell hele apparatet rundt er avhengig av slike salg. Jeg prøver å være hyggelig når jeg avviser selgere på telefon, men dersom de ikke tar et nei for et nei kan jeg fyre meg opp - noen ganger bare legger jeg på. Dørselgere klarer jeg ikke være hyggelig mot. I tillegg til at jeg ikke ville kjøpt noe uansett så er jeg blitt svært skeptisk i forhold til at det kan være kriminelle som rekognoserer etc. Når de ringer midt i middagen på søndag ser jeg ingen grunn til å være hyggelig. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Ja, det gjør jeg, men jeg må innrømme at det ikke er mange som ringer. Vi har reservert oss i Br.sund, men det ringer da noen som skal ha svar på spørreundersøkelse som "bare tar fem minutter", men det tar jo alltid lengre tid, da. Heheja det tar alltid lengre tid enn fem min. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har hemmelig nummer, og da løser det seg veldig bra. Ingen uønskede elementer i mitt liv. Ja der har du løsningen : ) Slipper det problemet du da. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg tar telefonen, men jeg bryter dem av med en gang jeg skjønner at det er telefonsalg, og sier at jeg ikke er interessert. Av prinsipp kjøper jeg ingenting som pushes over telefon eller fra sånne stands på kjøpesentrene. Jeg syns det er useriøst, man får veldig lite informasjon om produktet, de har sjelden brosjyrer å dele ut eller liknende, og man må alltid bestemme seg på minuttet. Det virker på meg som at de egentlig har dårlige produkter, derfor må de prakke det på folk i full fart, før de rekker å sjekke priser og sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.