Gå til innhold

Fikk Flaxlodd - vant 1000!

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg noen venninner på besøk. Den ene ga meg et utrolig koselig, hjemmelaget julekort som jeg sikkert ikke skulle ha åpna før jul, men jeg åpna etter at hu dro. Etter å ha lest det minst fem ganger, skulle jeg legge det ned i konvolutten. Da så jeg at det også lå et flax-lodd der. Jeg skrapte, og oi....jaggu! Tusen kroner! Det hadde jeg aldri trodd! Skal møte hu igjen på torsdag, på et lite julebord mellom venner, should I tell? Skulle jo ikke ha åpna det ennå! Tenker uansett å kjøpe med noe ekstra godt for de pengene, som vi kan dele på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320428-fikk-flaxlodd-vant-1000/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det synes jeg du burde fortelle. Å vinne i Flaxlodd er jo rene skjære underet..Og jeg ville også brukt noen av pengene på henne. Hva med en koselig middag for to på nyåret, hvor du spanderer? En felles venninneting.

ja, jeg veit. ble helt forundra. har sendt henne en mms med bilde av loddet nå, og spurt om hun ønsker seg noe spes til torsdag ;)

Annonse

Ja stemmer det : )

Pleier å ligge på 25 kr,kusina min vant en halv million på flax.

Oi, ikke verst!

Hadde jeg gitt bort et slikt lodd, hadde jeg nok ergret meg voldsomt;-) *he he*

Det meste jeg har vunnet er 100 kroner på Flax, men i Lotto tror jeg at jeg vant hele 105 kroner en gang, så det er nesten ikke måte på hvor heldig jeg har vært med min "frivillige skatt";-)

Gjest Milde måne

Oi, ikke verst!

Det meste jeg har vunnet er 100 kroner på Flax, men i Lotto tror jeg at jeg vant hele 105 kroner en gang, så det er nesten ikke måte på hvor heldig jeg har vært med min "frivillige skatt";-)

Hehe ja det hadde jeg også : )

Hun kjøpte det selv da,det meste jeg har vunnet er 500 spenn og jeg ble superglad!

Oi, ikke verst!

Haha, ja det skjønner jeg. Tror faktisk jeg skal gi henne halve beløpet, jeg. Også får man se hva hun svarer på meldinga.

Julekort er det normalt å åpne. Når loddet bare lå uinnpakket i konvolutten, synes jeg det var helt naturlig at du skrapte det også.

Hyggelig at du vil dele med henne.

Jeg vant 500 på et lodd søsteren min hadde lagt inni en julegave for mange år siden. Husker jeg skrapte loddene sent på julekvelden da gjestene hadde gått, og vant på ett av tre lodd eller noe sånt. For pengene kjøpte jeg middagstallerkner i det serviset vi hadde begynt å spare på.

På skrapelodd jeg kjøper for å støtte gode saker, vinner jeg alltid den dårligste / laveste gevinsten hvis det blir noe i det hele tatt. Bortsett fra at jeg har vunnet en ryggsekk en gang, det var en _litt_ større gevinst enn minimum.

Jeg savner til / fra - lappene med skrapelodd, de er artige på gaver til barn.

Haha, ja det skjønner jeg. Tror faktisk jeg skal gi henne halve beløpet, jeg. Også får man se hva hun svarer på meldinga.

;-) Jeg sier ikke at du bør gi henne halve beløpet, altså. Strengt tatt er du ikke forpliktet til å gi henne noe som helst - det var jo en gave til _deg_. Men det er selvsagt veldig hyggelig at du tenker på henne, men kanskje da heller en hyggelig middag sammen enn bare å rekke henne en bunke kontanter?

Det var veldig hyggelig at du vant, men jeg er personlig litt skeptisk til bruk av Flax-lodd som gave, kanskje med unntak av foreldre som gir det til sitt eneste barn eller besteforeldre til sitt eneste barnebarn el lign;-)

For noen år siden fikk jeg to flakslodd fra en tante, som har 10 tantebarn, og alle fikk det samme. Jeg vet ikke om noen vant noen småpremier, for storpremier ville sikkert ha blitt kommunisert via en særdeles velfungerende jungeltelegraf...;-)

Men det er jo så ekstremt tilfeldig hvem av oss som fikk hvilket lodd - hva hvis en kusine hadde vunnet én million? Skulle/burde hun ha delt med...sine søsken? ...sine søksenbarn?? ....giveren???

Jeg ville nok ha blitt litt stresset over hva jeg skulle og burde gjøre dersom det var meg som vant millionen.

Annonse

AneM1365380603

;-) Jeg sier ikke at du bør gi henne halve beløpet, altså. Strengt tatt er du ikke forpliktet til å gi henne noe som helst - det var jo en gave til _deg_. Men det er selvsagt veldig hyggelig at du tenker på henne, men kanskje da heller en hyggelig middag sammen enn bare å rekke henne en bunke kontanter?

Det var veldig hyggelig at du vant, men jeg er personlig litt skeptisk til bruk av Flax-lodd som gave, kanskje med unntak av foreldre som gir det til sitt eneste barn eller besteforeldre til sitt eneste barnebarn el lign;-)

For noen år siden fikk jeg to flakslodd fra en tante, som har 10 tantebarn, og alle fikk det samme. Jeg vet ikke om noen vant noen småpremier, for storpremier ville sikkert ha blitt kommunisert via en særdeles velfungerende jungeltelegraf...;-)

Men det er jo så ekstremt tilfeldig hvem av oss som fikk hvilket lodd - hva hvis en kusine hadde vunnet én million? Skulle/burde hun ha delt med...sine søsken? ...sine søksenbarn?? ....giveren???

Jeg ville nok ha blitt litt stresset over hva jeg skulle og burde gjøre dersom det var meg som vant millionen.

Jeg kjenner ei som av og til gir en 5-ukers lottokupong i gave. Hun fyller alltid ut de samme rekkene til seg selv ;)

Hehe,- jeg ser at du (nok en gang) har de samme tankene som meg :-)

Jeg kjenner ei som av og til gir en 5-ukers lottokupong i gave. Hun fyller alltid ut de samme rekkene til seg selv ;)

*he he* Da har hun jo sørget for at gevinsten "deles" uansett! :-)

Min far tippet forresten alltid 10 like rekker ut fra den tanken om at hvis han fikk 12 rette, så ville han få det ti ganger. Og en gang fikk han 10 x 11 rette, gitt, men det var nesten rekordlav utbetaling - under 5 000 per rekke.

Av de snaue 50 000 kronene ga han 10 000 til hver av oss tre barna, og de resterende pengene brukte han til å nedbetale restskatt! ;-) Snill kar! :-)

AneM1365380603

*he he* Da har hun jo sørget for at gevinsten "deles" uansett! :-)

Min far tippet forresten alltid 10 like rekker ut fra den tanken om at hvis han fikk 12 rette, så ville han få det ti ganger. Og en gang fikk han 10 x 11 rette, gitt, men det var nesten rekordlav utbetaling - under 5 000 per rekke.

Av de snaue 50 000 kronene ga han 10 000 til hver av oss tre barna, og de resterende pengene brukte han til å nedbetale restskatt! ;-) Snill kar! :-)

Det var utrolig snilt gjort av han :o)

Sist jeg vant noe som er verdt å nevne var da vi skulle ha party her. Jeg tror premien var 6000 og noe, så det dekket jo hele festen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...