Gå til innhold

Reklamasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg kjøpte meg en ny mobil for litt siden. Hadde lest grundig masse tester om kamera og musikkfunksjonen. 5 megapiksler på kameraet kontra 2-3 tidligere. Saken er den at jeg synes kameraet på den nye mobilen er kjempedårlig, faktisk nesten dårligere enn på den gamle mobilen. I tillegg er det en skrittellerfunksjon som ikke funker riktig (testet mot en skikkelig skritteller). Er dette nok årsaker til å reklamere og heve kjøpet?

Gjest ett eller annet sted
Skrevet

Tror ikke det ... mener å ha lest at du ikke kan heve kjøpet på mobiltelefoner.

Søk litt på nettet så finner du nok ut av det

Skrevet

Tror ikke det ... mener å ha lest at du ikke kan heve kjøpet på mobiltelefoner.

Søk litt på nettet så finner du nok ut av det

Det var derfor jeg postet her da, fordi jeg ikke har anledning til å søke opp det akkurat nå :).

Skrevet

Ja det mener jeg du har klart krav på. Google på Kjøpsloven og Reklamasjon, så finner du mer om dine rettigheter.

Skrevet

Det var derfor jeg postet her da, fordi jeg ikke har anledning til å søke opp det akkurat nå :).

Du kan heve kjøpet innen 14 dager hvis du har handlet på nett. Har de ikke sendt med angrerettsskjema har du hele 3. måneder på deg.

Elkjøp sin 30-dagers returrett gjelder ikke mobiltelefoner.

Om du kan heve kjøpet på grunnlag av det du mener er mangler blir en diskusjon du må ta med butikken, men jeg ville ikke ha hatt for store forhåpninger.

Skrevet

Hvilken modell er det? Bare nysgjerrig

Sony Ericsson w902

Skrevet

Du kan heve kjøpet innen 14 dager hvis du har handlet på nett. Har de ikke sendt med angrerettsskjema har du hele 3. måneder på deg.

Elkjøp sin 30-dagers returrett gjelder ikke mobiltelefoner.

Om du kan heve kjøpet på grunnlag av det du mener er mangler blir en diskusjon du må ta med butikken, men jeg ville ikke ha hatt for store forhåpninger.

Du kan ikke returnere en brukt vare basert på angreretten. Angrerett gjelder bare hvis produktet returneres i perfekt stand i original emballasje og kan selges videre til full pris.

Skrevet

Du kan ikke returnere en brukt vare basert på angreretten. Angrerett gjelder bare hvis produktet returneres i perfekt stand i original emballasje og kan selges videre til full pris.

Jeg spurte ikke om angrerett, jeg spurte om reklamasjon ;).

Skrevet

Helt sant, men man har lov til å forsøke varen så lenge den ser ubrukt ut. Jeg tror ikke de har lov til å selge den videre til full pris uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...