tonie Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 *Hihi* Jeg har faktisk fortalt henne at jeg tror han er homofil. "Hva er galt med homser da!?" kom det fra henne...Og jeg ble svar skyldig ;-) Jeg fortalte henne også om Wham og George Michael, men det var noe heeeelt annet. "Vi lever tross alt i en moderne verden nå, mamma!" kom det fra avkommet *himle* Hehe, det høres ut som den forelskelsen ikke nødvendigvis ender med katastrofe likevel. Ungene nåtildags, altså. De er så fordomsfrie at det er helt tragisk:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Hehe, det høres ut som den forelskelsen ikke nødvendigvis ender med katastrofe likevel. Ungene nåtildags, altså. De er så fordomsfrie at det er helt tragisk:) Det er sikkert ganske trygt å bli forelska i en homse også da - spesielt når en egentlig ikke er klar for å snuse på det motsatte kjønn riktig ennå ;-) 0 Siter
songbirdy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Blir det ikke litt mye griseri med dip i julestrømpa? *erte* 0 Siter
Faure Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 ''Forøvrig siste gang vi skal ha sjokoladekalender, for de har aldri før krangla så mye i desember som nå *sukk*'' Husk de lar seg også påvirke av stressa foreldre. Jeg fikk også mye sjokolade i desember, og på julaften vanket det en halvkilo kjøpemarsipan, men vi kranglet aldri fordet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Blir det ikke litt mye griseri med dip i julestrømpa? *erte* Hmm, det tenkte jeg ikke på?! *gruble* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 ''Forøvrig siste gang vi skal ha sjokoladekalender, for de har aldri før krangla så mye i desember som nå *sukk*'' Husk de lar seg også påvirke av stressa foreldre. Jeg fikk også mye sjokolade i desember, og på julaften vanket det en halvkilo kjøpemarsipan, men vi kranglet aldri fordet. Jeg er faktisk ikke stressa i det hele tatt. Var mye mer stressa i oktober og november, pga at jeg liker at advent skal være rolig og koselig Eldstejenta har alltid blitt hyper av sukker og det påvirker også de andre to... 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Små klistremerke, til de minste? 0 Siter
Orio Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 *Hihi* Jeg har faktisk fortalt henne at jeg tror han er homofil. "Hva er galt med homser da!?" kom det fra henne...Og jeg ble svar skyldig ;-) Jeg fortalte henne også om Wham og George Michael, men det var noe heeeelt annet. "Vi lever tross alt i en moderne verden nå, mamma!" kom det fra avkommet *himle* Jeg satt og sikla over bilde av George Michael, og ble kjempeskuffet da jeg fikk vite han var homofil. Men han ble jo ikke mer uoppnåelig for det. Sjansen for over hodet å treffe han var ikke-eksisterende, og om han hadde vært den mest heterofile mannen i verden ville han nok ikke falt pladask for en overvektig norsk tenåringsjente. ;- ) 0 Siter
Luska Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg satt og sikla over bilde av George Michael, og ble kjempeskuffet da jeg fikk vite han var homofil. Men han ble jo ikke mer uoppnåelig for det. Sjansen for over hodet å treffe han var ikke-eksisterende, og om han hadde vært den mest heterofile mannen i verden ville han nok ikke falt pladask for en overvektig norsk tenåringsjente. ;- ) ''Sjansen for over hodet å treffe han var ikke-eksisterende, og om han hadde vært den mest heterofile mannen i verden ville han nok ikke falt pladask for en overvektig norsk tenåringsjente.'' Aldri si aldri! *lol* 0 Siter
petter smart Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Det er vitenskaplig bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive, sure e.l. Det er nok heller hele settingen som gjør at de er hyper. Forøvrig har jeg ingen gode råd til hva du kan putte i julestrømpa, så dette innlegget var det ikke mye hjelp i. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Det er vitenskaplig bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive, sure e.l. Det er nok heller hele settingen som gjør at de er hyper. Forøvrig har jeg ingen gode råd til hva du kan putte i julestrømpa, så dette innlegget var det ikke mye hjelp i. ''Det er vitenskaplig bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive, sure e.l.'' Jepp, men de fleste foreldre er uenige i det. ) Samme med tenner og feber det - foreldre mener bestemt at feber og tannfrembrudd hører sammen, forskerne sier nei. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Små klistremerke, til de minste? Takk for tips:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg satt og sikla over bilde av George Michael, og ble kjempeskuffet da jeg fikk vite han var homofil. Men han ble jo ikke mer uoppnåelig for det. Sjansen for over hodet å treffe han var ikke-eksisterende, og om han hadde vært den mest heterofile mannen i verden ville han nok ikke falt pladask for en overvektig norsk tenåringsjente. ;- ) I fantasiens verden kan alt skje ;-) Det var nok mange som trodde de kunne omvende han til å bli hetero også ;-P 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Det er vitenskaplig bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive, sure e.l. Det er nok heller hele settingen som gjør at de er hyper. Forøvrig har jeg ingen gode råd til hva du kan putte i julestrømpa, så dette innlegget var det ikke mye hjelp i. Har hørt at dette er vitenskapelig bevist, ja, men forskerne er visst ikke helt enige allikevel. Man vet at når blodsukkeret stiger, så blir man veldig våken og gjerne i godt humør en stund før sukkernivået daler kjapt nedover. Man kan jo tenke seg hva som skjer med enkelte barn i slike sammenhenger ;-) Hos oss er det iallefall soleklart at eldstemann alltid har reagert "snålt" etter sukkerinntak og etter inntak av vanilje. Ingen tvil om det :-/ 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er faktisk ikke stressa i det hele tatt. Var mye mer stressa i oktober og november, pga at jeg liker at advent skal være rolig og koselig Eldstejenta har alltid blitt hyper av sukker og det påvirker også de andre to... Kanskje hun blir hyper fordi det gjøres stort poeng av godterispisinge slik at hun blir gira av situasjonen? Jeg hadde ikke fått med meg at forskerne mener det ikke er sammenheng mlm hyperaktivitet og sukker før jeg leste hva PS og Lillemus skrev her, altså;-) Men jeg har jo lagt merke til at min gutt ikke blir det, mens min søster sier at tvillingene hennes blir det, men de er jammen meg lette å få hypre uten sukker også;-) Så jeg kjøper så gjerne at det er situasjonsbetinget. 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229637792' post='4043327] CD med Malin + Celine, og headset! ;p '' og headset! ;p'' Hørtes ut som en absolutt nødvendighet med det repertoaret der! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Kanskje hun blir hyper fordi det gjøres stort poeng av godterispisinge slik at hun blir gira av situasjonen? Jeg hadde ikke fått med meg at forskerne mener det ikke er sammenheng mlm hyperaktivitet og sukker før jeg leste hva PS og Lillemus skrev her, altså;-) Men jeg har jo lagt merke til at min gutt ikke blir det, mens min søster sier at tvillingene hennes blir det, men de er jammen meg lette å få hypre uten sukker også;-) Så jeg kjøper så gjerne at det er situasjonsbetinget. Hos oss har vi merka dette så utrolig godt helt siden eldstejenta begynte å få godterier første gang. Hver 17.mai og julaften gikk helt skeis - med hyling og vræling og null kontroll :-/ For oss har det vært viktig at hun f.eks. har vært mett på sunn mat før hun inntok sukkerholdig mat. Da har kroppen tålt det bedre. Når hun var mindre måtte vi sørge for mosjon etter at hun hadde spist en sjokolade f.eks. Da fikk hun den "av seg" og ble normal igjen ;-) Nå er hun så stor at hun kan styre seg, men hun sier selv at hun føler et visst ubehag i magen etter inntak av søtt. Hun kjenner det kribler i magen og hun kjenner at hun blir irritabel og får lyst til å krangle. Får hun nok godterier, så ser man det på øynene (selv om hun spiser det i en rolig setting, f.eks. foran TV'n). Hun er testet mht blodsukkeret og de har sett store svingninger her. Alt fra veldig lavt til veldig høyt, og svingningene skjer kjappere enn normalt. Vi må derfor sørge for at hun har et mest mulig balansert kosthold. Det er jo en grunn til at man anbefaler bestemte dietter til barn med f.eks. ADHD. De bør bl.a. spise lite søtt for å holde seg rolige. Så vidt jeg vet er dette dokumentert. Av den grunn tror jeg nok ikke forskerne er helt enige i hva som er riktig.... Når jeg sitter vakt på tentamener, så merkes det veldig godt på enkelte at de har drukket brus. De blir mye mer urolige i beina og kroppen. De som drikker juice eller vann, virker mye roligere. Ganske snodig å se på 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hos oss har vi merka dette så utrolig godt helt siden eldstejenta begynte å få godterier første gang. Hver 17.mai og julaften gikk helt skeis - med hyling og vræling og null kontroll :-/ For oss har det vært viktig at hun f.eks. har vært mett på sunn mat før hun inntok sukkerholdig mat. Da har kroppen tålt det bedre. Når hun var mindre måtte vi sørge for mosjon etter at hun hadde spist en sjokolade f.eks. Da fikk hun den "av seg" og ble normal igjen ;-) Nå er hun så stor at hun kan styre seg, men hun sier selv at hun føler et visst ubehag i magen etter inntak av søtt. Hun kjenner det kribler i magen og hun kjenner at hun blir irritabel og får lyst til å krangle. Får hun nok godterier, så ser man det på øynene (selv om hun spiser det i en rolig setting, f.eks. foran TV'n). Hun er testet mht blodsukkeret og de har sett store svingninger her. Alt fra veldig lavt til veldig høyt, og svingningene skjer kjappere enn normalt. Vi må derfor sørge for at hun har et mest mulig balansert kosthold. Det er jo en grunn til at man anbefaler bestemte dietter til barn med f.eks. ADHD. De bør bl.a. spise lite søtt for å holde seg rolige. Så vidt jeg vet er dette dokumentert. Av den grunn tror jeg nok ikke forskerne er helt enige i hva som er riktig.... Når jeg sitter vakt på tentamener, så merkes det veldig godt på enkelte at de har drukket brus. De blir mye mer urolige i beina og kroppen. De som drikker juice eller vann, virker mye roligere. Ganske snodig å se på ''Av den grunn tror jeg nok ikke forskerne er helt enige i hva som er riktig....'' ikke utenkelig, nei, her som ofte ellers;-) ''Når jeg sitter vakt på tentamener, så merkes det veldig godt på enkelte at de har drukket brus. De blir mye mer urolige i beina og kroppen. De som drikker juice eller vann, virker mye roligere. Ganske snodig å se på :)'' *he he* 0 Siter
Gjest anonym 37 Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Vi har merket det på ungene på skolen at de har fått søtsaker i kalenderen på morgenen. Fy så urolige de har vært innimellom så vi gleder oss til nytt år og nye morgener uten adventskalendere. Det bør dere foreldre tenke litt på til neste år, å kanskje ikke la de åpne kalendere med søtsaker før skole/barnehage tid. 0 Siter
ilaria Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Har hørt at dette er vitenskapelig bevist, ja, men forskerne er visst ikke helt enige allikevel. Man vet at når blodsukkeret stiger, så blir man veldig våken og gjerne i godt humør en stund før sukkernivået daler kjapt nedover. Man kan jo tenke seg hva som skjer med enkelte barn i slike sammenhenger ;-) Hos oss er det iallefall soleklart at eldstemann alltid har reagert "snålt" etter sukkerinntak og etter inntak av vanilje. Ingen tvil om det :-/ Etter inntak av vanilje? Mener du vannilin her? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.