Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Eldstejenta på 11 1/2 år liker å lese i blader. Hun har pleid å kjøpe Julia, men spør stadig om å få kjøpe Topp. Hukommelsen min sier meg at Topp egentlig er for eldre barn? Noen som har noen formening om hvilken aldersgruppe det bladet passer for? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg leste Topp fra det kom ut, og det var kanskje på den tiden, he he. Husker ikke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg leste Topp fra det kom ut, og det var kanskje på den tiden, he he. Husker ikke. Og hvor gammel var du da? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Nei, det synes jeg hun er for ung til. Du kan lese mer om det her: http://www.aller.no/TOPP.9UFRjMXn.ips 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Det beste rådet er vel at du leser bladet selv, så kjenner du raskt om dette er noe som passer eller ei. For øvrig er jeg litt tilhenger av at man i stedet for å beskytte ungene mot all slags lesestoff, heller drøfter det med dem og prøver å lære dem å lese kritisk. Innenfor rimelighetens grenser, vel å merke - det er slett ikke alt som passer for en 11-åring, altså. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Og hvor gammel var du da? Jeg vet ikke når det kom ut, men jeg leste det da jeg var veldig ung. Datteren min som nå er 13 leste i allefall slike blader for et par år siden. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Nei, det synes jeg hun er for ung til. Du kan lese mer om det her: http://www.aller.no/TOPP.9UFRjMXn.ips Takk for link Hvorfor mener du hun er for ung? Jeg trenger gode argumenter ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Det beste rådet er vel at du leser bladet selv, så kjenner du raskt om dette er noe som passer eller ei. For øvrig er jeg litt tilhenger av at man i stedet for å beskytte ungene mot all slags lesestoff, heller drøfter det med dem og prøver å lære dem å lese kritisk. Innenfor rimelighetens grenser, vel å merke - det er slett ikke alt som passer for en 11-åring, altså. Det er egentlig litt der jeg er også, så av den grunn er jeg noe usikker ;-) Jeg vet igrunnen endel om hva som står i Topp-bladene og kjenner jeg blir usikker, spesielt pga sex-spalten til Mona og Mikkel. På den annen side tenker jeg at jeg ikke ønsker å være snerpete og at elleveåringer kanskje kan lære litt av det som står der også.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg vet ikke når det kom ut, men jeg leste det da jeg var veldig ung. Datteren min som nå er 13 leste i allefall slike blader for et par år siden. Ok, da må jeg vurdere det seriøst 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Takk for link Hvorfor mener du hun er for ung? Jeg trenger gode argumenter ;-) Fordi jeg ikke synes en 11 1/2-åring skal lese om sex og objektifisering av kropp på den måten det framstilles i Topp. Det kommer selvsagt litt an på hvor mye dere som foreldre har tatt opp tematikken da, men jeg synes Topp gir et uriktig bilde på "sex og sånt" i forhold til at en 11 1/2-åring skal lese det. Nå skal det jo sies at det er noen år siden sist jeg leste et Topp-blad, men jeg ser ikke for meg at det har endret seg SÅ mye de siste årene :-) Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde lest et eksemplar eller to selv først, og så bestemt hva jeg syntes. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Fordi jeg ikke synes en 11 1/2-åring skal lese om sex og objektifisering av kropp på den måten det framstilles i Topp. Det kommer selvsagt litt an på hvor mye dere som foreldre har tatt opp tematikken da, men jeg synes Topp gir et uriktig bilde på "sex og sånt" i forhold til at en 11 1/2-åring skal lese det. Nå skal det jo sies at det er noen år siden sist jeg leste et Topp-blad, men jeg ser ikke for meg at det har endret seg SÅ mye de siste årene :-) Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde lest et eksemplar eller to selv først, og så bestemt hva jeg syntes. Mitt inntrykk er at barna er langt mer opplyst enn jeg kan drømme om. Mine to eldste er 13 og snart 11 år, og de vet veldig mye... Jeg tror barna snakker endel seg i mellom. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Fordi jeg ikke synes en 11 1/2-åring skal lese om sex og objektifisering av kropp på den måten det framstilles i Topp. Det kommer selvsagt litt an på hvor mye dere som foreldre har tatt opp tematikken da, men jeg synes Topp gir et uriktig bilde på "sex og sånt" i forhold til at en 11 1/2-åring skal lese det. Nå skal det jo sies at det er noen år siden sist jeg leste et Topp-blad, men jeg ser ikke for meg at det har endret seg SÅ mye de siste årene :-) Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde lest et eksemplar eller to selv først, og så bestemt hva jeg syntes. Skjønner.... Vi har ganske åoen kommunikasjon om det meste. Hun er ganske moden for alderen, men ikke når det kommer til forelskelser og gutter ;-) Hadde hun vært en sånn type som jeg trodde ville komme til å utforske seksualitet med gutter nå, så hadde jeg nok droppa å kjøpe Topp Jeg vet at slikt er helt uaktuelt for henne foreløpig (heldigvis!!), så da tenker jeg at det kanskje ikke er så ille at hun leser og lærer av bladet? Men som sagt...det er dette jeg er litt usikker på... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Det er egentlig litt der jeg er også, så av den grunn er jeg noe usikker ;-) Jeg vet igrunnen endel om hva som står i Topp-bladene og kjenner jeg blir usikker, spesielt pga sex-spalten til Mona og Mikkel. På den annen side tenker jeg at jeg ikke ønsker å være snerpete og at elleveåringer kanskje kan lære litt av det som står der også.... Jeg skjønner godt hva du mener. Når det gjelder sex-spalten, ville jeg sett mest på hva slags holdninger som formidles der, ikke hvor mye info det evt er, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror 11-åringer kan klare ganske mye eksplisitt informasjon (om alle er like interessert i det, er en annen sak), men det kommer veldig an på hva slags holdninger og grenser i forhold til jenters kropp og seksualitet som blir formidlet, og nivået på (dobbelt)moralen. All forskning viser at jo mer info unge får om seksualitet, jo lenger venter de med debuten og jo bedre beskytter de seg. Men det kommer som sagt an på kvaliteten på den informasjonen, da. I utgangspunktet kjenner jeg meg littegrann skeptisk til å overlate sånt til et blad som Topp, men det har forhåpentligvis skjedd ting siden jeg sist var borti bladet. Noen av oss leste Romantikk med "spør sandra" i den alderen, og det har jo blitt folk av oss, også... ;o) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg skjønner godt hva du mener. Når det gjelder sex-spalten, ville jeg sett mest på hva slags holdninger som formidles der, ikke hvor mye info det evt er, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror 11-åringer kan klare ganske mye eksplisitt informasjon (om alle er like interessert i det, er en annen sak), men det kommer veldig an på hva slags holdninger og grenser i forhold til jenters kropp og seksualitet som blir formidlet, og nivået på (dobbelt)moralen. All forskning viser at jo mer info unge får om seksualitet, jo lenger venter de med debuten og jo bedre beskytter de seg. Men det kommer som sagt an på kvaliteten på den informasjonen, da. I utgangspunktet kjenner jeg meg littegrann skeptisk til å overlate sånt til et blad som Topp, men det har forhåpentligvis skjedd ting siden jeg sist var borti bladet. Noen av oss leste Romantikk med "spør sandra" i den alderen, og det har jo blitt folk av oss, også... ;o) ''Noen av oss leste Romantikk med "spør sandra" i den alderen, og det har jo blitt folk av oss, også... ;o)'' He he, ja stemmer det 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Datra til kjæresten fikk et abonnement av besteforeldra sine til jul i fjor. Da var hun nesten 12. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg skjønner godt hva du mener. Når det gjelder sex-spalten, ville jeg sett mest på hva slags holdninger som formidles der, ikke hvor mye info det evt er, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror 11-åringer kan klare ganske mye eksplisitt informasjon (om alle er like interessert i det, er en annen sak), men det kommer veldig an på hva slags holdninger og grenser i forhold til jenters kropp og seksualitet som blir formidlet, og nivået på (dobbelt)moralen. All forskning viser at jo mer info unge får om seksualitet, jo lenger venter de med debuten og jo bedre beskytter de seg. Men det kommer som sagt an på kvaliteten på den informasjonen, da. I utgangspunktet kjenner jeg meg littegrann skeptisk til å overlate sånt til et blad som Topp, men det har forhåpentligvis skjedd ting siden jeg sist var borti bladet. Noen av oss leste Romantikk med "spør sandra" i den alderen, og det har jo blitt folk av oss, også... ;o) Takk for synspunkt.... Jeg tror jeg må gå til innkjøp av Topp og lese det selv før jeg bestemmer meg. Datra mi fikk lese Romantikk en dag, men det syntes hun bare var klissete og komisk 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Datra til kjæresten fikk et abonnement av besteforeldra sine til jul i fjor. Da var hun nesten 12. Ok, takk Jeg vet det er noen i klassen hennes som leser det.... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 ''Noen av oss leste Romantikk med "spør sandra" i den alderen, og det har jo blitt folk av oss, også... ;o)'' He he, ja stemmer det *hoho* Erotiske noveller og spør sandra. Det var ikke mye som skulle til, gitt ;-) Spennende, var det... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ok, takk Jeg vet det er noen i klassen hennes som leser det.... Jeg har bladd gjennom det noen ganger, og synes det er i overkant sexfiksert. Jeg er for øvrig veldig enig med det Mrs Wallace sier. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229638990' post='4043368] *hoho* Erotiske noveller og spør sandra. Det var ikke mye som skulle til, gitt ;-) Spennende, var det... "Mitt første kyss" var favoritten ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.