Gå til innhold

Klipp hos lærling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en erfaren frisør som har overansvaret for å få deg til å se bra ut, det kommer sikkert til å gå bra.

Men jeg må innrømme at jeg ikke hadde gjort det... ;)

Ingen time å oppdrive i romjula?

Romjula er for sent - her skal man da være staselig når man kommer hjem til eksen og samboeren på julaften må vite! ;o)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

23

• Lotte :o)

5

• mariaflyfly

4

• pekkaline

4

Skrevet

Det siste jeg hørte var at du absolutt ikke ville fasongklippe det. Hva har skjedd?

Jeg ville ikke satset på læring, men det går sikkert bra.

Lotte har overbevist meg. :o)

Dessuten så jeg ei dame på tv'n her en kveld i et sånt "Bli ny"-program og hun var skremmende lik meg på håret - FØR hun ble ny.... Der og da tok jeg beslutningen om å bli ny på håret!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229703474' post='4043990]

Huner ikke gal. Hun kan ikke bli verre enn hun er nå... ;-)

Å dæven! Så jævlig er jeg vel ikke?! Ærligheten lenge leve... *Snøft*

Skrevet

Romjula er for sent - her skal man da være staselig når man kommer hjem til eksen og samboeren på julaften må vite! ;o)

Og du innser at du risikerer å troppe opp skamklipt? :P

Skrevet

Og du innser at du risikerer å troppe opp skamklipt? :P

Jada, men det tar jeg sjansen på! Ifølge Lotte kan jeg ikke bli verre enn jeg er. Her legger man ikke mye mellom gitt... ;o)

Skrevet

Jada, men det tar jeg sjansen på! Ifølge Lotte kan jeg ikke bli verre enn jeg er. Her legger man ikke mye mellom gitt... ;o)

Selvfølgelig kan du bli verre! ;) Du har jo fint hår, sveisen er bare litt kjedelig.

Det kommer sikkert til å gå fint, og du blir stunning. :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du bli verre! ;) Du har jo fint hår, sveisen er bare litt kjedelig.

Det kommer sikkert til å gå fint, og du blir stunning. :)

''Selvfølgelig kan du bli verre! ;) Du har jo fint hår, sveisen er bare litt kjedelig.''

*Ler* Jeg vet at håret mitt er fint, for det er det, men jeg har vel omsider innsett at sveisen rett og slett er kjedelig ja. Som jeg sa i et annet svar her - jeg så ei dame på et "Bli ny"-program forleden dag og hun hadde akkurat sånn sveis som meg, FØR hun ble ny... Og hun var ikke lekker på håret. :o|

Skrevet

Jeg klipte meg en del hos lærlinger på 80-tallet mens jeg var student, og det ble bra det, men dengangn hadde jeg kort hår og ville fortsette å ha kort hår, så dersom lærlingen klippet skjevt og frisøren måtte rette opp, så gjorde det ikke så mye.

Men nå er jeg super-på-vakt mot at de tar for mye (sier man ikke noe, så tar de vanlige frisørene glatt 5-6 cm, og med hårklipp ca hver annen måned risikerer man å få innoverhår til slutt!)

Noe annet er at lærlingene brukte superlang tid, ikke bare på klippen, men også så til de grader på føning og styling.... Riktignok var 80-tallet de høye hårsåters tiår, men det kunne _virkelig_ bli for mye av det gode...;-)

Skrevet

''Selvfølgelig kan du bli verre! ;) Du har jo fint hår, sveisen er bare litt kjedelig.''

*Ler* Jeg vet at håret mitt er fint, for det er det, men jeg har vel omsider innsett at sveisen rett og slett er kjedelig ja. Som jeg sa i et annet svar her - jeg så ei dame på et "Bli ny"-program forleden dag og hun hadde akkurat sånn sveis som meg, FØR hun ble ny... Og hun var ikke lekker på håret. :o|

''jeg så ei dame på et "Bli ny"-program forleden dag og hun hadde akkurat sånn sveis som meg, FØR hun ble ny... Og hun var ikke lekker på håret. :o|''

Uffda, he he...

Skrevet

Hehe, huff da! :) Blir godt å "bli ny". Jeg skal til frisøren sjøl på lille julaften. Gleder meg som en unge, for jeg har ikke klipa meg på over et halvt år, og ser ikke ut i måneskinn. :(

Skrevet

Eg klipper meg alltid hos lærlingene (halv pris) og de er alltid konsentrert og opptatt av å gjøre en god jobb, de andre (gamle kjerringer) klipper i ørska mens de tenker på hva de skal ha til middag eller om de skal ha røde eller grønne servietter til jul.

''de andre (gamle kjerringer) klipper i ørska mens de tenker på hva de skal ha til middag eller om de skal ha røde eller grønne servietter til jul''

Høres ut som en frisørsalong lang utenfor folkeskikken;-)

Skrevet

''jeg så ei dame på et "Bli ny"-program forleden dag og hun hadde akkurat sånn sveis som meg, FØR hun ble ny... Og hun var ikke lekker på håret. :o|''

Uffda, he he...

Nemlig. Jeg er vanligvis veldig fornøyd de første timene etter at håret er vasket og fønet, men så blir sveisen slappere og slappere.... Bare 4 dager igjen nå så er jeg ny og stilig på håret! Satser vi på... *Krysser fingrene*

Skrevet

Lillemus! Jøss, du tar skrittet altså? :)

Jeg tror ikke du skal engste deg for å la en lærling klippe deg. Er det hos en frisør eller frisørskole så vil de som har ansvar for lærlingen sørge for at du blir fornøyd.

Og oppdager du noe når du kommer hjem eller ved første egenstell, så kan du ringe dem. Da vil du få time for å fikse det til. Det er i tilfelle ikke den store feilen, for du ser jo hvordan du ser ut før du drar derfra..

Lykke til, masse! Det skulle vært mulig å legge inn bilder her!! ;)

apropos "ta skrittet"...

http://www.humor911.no/pub/articles/pictures/582.jpg

Skrevet

''de andre (gamle kjerringer) klipper i ørska mens de tenker på hva de skal ha til middag eller om de skal ha røde eller grønne servietter til jul''

Høres ut som en frisørsalong lang utenfor folkeskikken;-)

He.he...Det er bare sånn det er!

Skrevet

Å dæven! Så jævlig er jeg vel ikke?! Ærligheten lenge leve... *Snøft*

*hehe* Nei, det var en liten fleip...

Skrevet

jeg er lærling, og det er ingen fare. vi kan som regel klippe spisser:p

og vi går jo igjennom klippen med frisør før vi begynner.

men er du veldig redd, så går du ikke til lærling.

AneM1365380603
Skrevet

Lærlinger kan være veldig flinke, men jeg har en dårlig erfaring. Da jeg skulle gifte meg tok min faste frisør seg av håret. De hadde en lærling med sminkekurs som trengte trening til sminke, så henne satte de på meg.

Hun var veldig nervøs, for hun griset noe voldsomt. Hun valgte svart mascara og svart øyenskygge. Da hun var ferdig var jeg helt svart både over og under øynene. Jeg sa at jeg ikke ville ha det sånn, og da frisøren min oppdaget hva hun holdt på med sa hun svært så bestemt "Hun skal gifte seg i dag!"

Til slutt så jeg noenlunde ut, men da jeg kom ut i dagslys var jeg hvit som et laken i fjeset. Masse pudder og ingen rouge. Jeg slapp å betale for sminken ;)

Skrevet

Lotte har overbevist meg! :o)

Det blir en Nikita-salong, men ikke den Flyfly advarte mot. :o) Jeg gleruder meg som Karsten sier i den ene boka om Karsten og Petra...

æsj nikita..

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229725283' post='4044218]

*hehe* Nei, det var en liten fleip...

''*hehe* Nei, det var en liten fleip...''

Jeg tok deg jo heeeeelt seriøst da... ;o) Gikk rett i kjelleren jeg, ødelagt hele jula for meg du nå. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...