Gå til innhold

nettopp meldt meg på facebook-føler meg utenfor

Anbefalte innlegg

Gjest sutrekoppen_
Skrevet

har til slutt meldt meg inn i facebook,for bare å bli såret over hvor utenfor jeg er."alle" jeg vokste opp har kontakt,og ingen har engang tenkt på meg!jeg slet med mye depresjoner som skremte en del vekk,så nå tør jeg ikke legge meg til,i tilfelle jeg bare blir såret...

huff,er synd å være så utenfor!!i småbyen jeg kommer fra kjenner visst alle alle,utenom meg:s og jula forsterker vel det hele

Gjest facebooker
Skrevet

Ingen har jo lagt deg til fordi du ikke har vært der inne. Om du tar sjansen og spør noen, så kanskje flere ser at du er der og legger til deg. På facebook som alle andre steder må du nok ta litt initiativ selv. Og så baller det på seg etterhvert :)

Gjest Milde måne
Skrevet

Uff da,bare legg deg til du,de aksepterer deg sikkert : )

Gjest sutrekoppen_
Skrevet

Ingen har jo lagt deg til fordi du ikke har vært der inne. Om du tar sjansen og spør noen, så kanskje flere ser at du er der og legger til deg. På facebook som alle andre steder må du nok ta litt initiativ selv. Og så baller det på seg etterhvert :)

nei,men poenget mitt er at jeg merker hvor sårt det er at ingen har tatt kontakt på så mange år!!å ha noen på en facebookliste betyr jo lite hvis man ikke får noe reell kontakt!skulle bare ønske folk hadde brydd seg og tatt kontakt,nå som jeg ser hvor mange jeg faktisk savner!

legger jeg meg på en liste,vil noen godta meg,andre ikke,men det er ikke det å være på lista som betyr noe!er VENNER jeg ønsker,ikke utveksle bilder!

Gjest facebooker
Skrevet

nei,men poenget mitt er at jeg merker hvor sårt det er at ingen har tatt kontakt på så mange år!!å ha noen på en facebookliste betyr jo lite hvis man ikke får noe reell kontakt!skulle bare ønske folk hadde brydd seg og tatt kontakt,nå som jeg ser hvor mange jeg faktisk savner!

legger jeg meg på en liste,vil noen godta meg,andre ikke,men det er ikke det å være på lista som betyr noe!er VENNER jeg ønsker,ikke utveksle bilder!

Da er kanskje ikke facebook tingen. Fåtallet av venner på facebook er virkelig venner. De er bekjente fra da man vokste opp og oppigjennom livet.

Gjest sutrekoppen_
Skrevet

Da er kanskje ikke facebook tingen. Fåtallet av venner på facebook er virkelig venner. De er bekjente fra da man vokste opp og oppigjennom livet.

ok,tror du har rett i det ja:)

Skrevet

Jeg har ikke skrevet med halvparten av de som står på vennelista mi på Facebook, så det du opplever er helt normalt :)

Fecebook er et relativt overfladisk kontaktsted, med mindre man selv gjør noe aktivt. Du kan vel ta det første steget? Jeg er sikker på du vil bli gledelig overraska:)

Gjest sutrekoppen_
Skrevet

Jeg har ikke skrevet med halvparten av de som står på vennelista mi på Facebook, så det du opplever er helt normalt :)

Fecebook er et relativt overfladisk kontaktsted, med mindre man selv gjør noe aktivt. Du kan vel ta det første steget? Jeg er sikker på du vil bli gledelig overraska:)

jeg skal prøve meg litt forsiktig...men merker jeg gruer meg(har hatt en del sosial angst).

forresten,togli,du bruker komme meg gode råd:) er alltid oppmerksom på dine råd(denne gangen valgte jeg selv være anonym)

Skrevet

jeg skal prøve meg litt forsiktig...men merker jeg gruer meg(har hatt en del sosial angst).

forresten,togli,du bruker komme meg gode råd:) er alltid oppmerksom på dine råd(denne gangen valgte jeg selv være anonym)

Tusen takk - så koselig med positiv tilbakemelding :)

Skrevet

Hvis det kan være noen trøst, så er folk så opptatt av å ha mest mulig venner at de bare tilføyer gud og hvermann for å oppnå det. Facebook er veldig overfladisk. Du skal ikke regne med at dine gamle venner har noen egentlig kontakt, selv om de er venner på Facebook. Det er oppskrytt!

Gjest sutrekoppen_
Skrevet

Hvis det kan være noen trøst, så er folk så opptatt av å ha mest mulig venner at de bare tilføyer gud og hvermann for å oppnå det. Facebook er veldig overfladisk. Du skal ikke regne med at dine gamle venner har noen egentlig kontakt, selv om de er venner på Facebook. Det er oppskrytt!

takk for svar.ser faktisk ikke bort fra at du har rett,virket nemlig som om det var om og gjør eå skryte av flest mulig venner

Gjest Mirakelet
Skrevet

DU må nå ikke tenke sånn.

Jeg har funnet igjen mange gamle kjente på facebook, også folk jeg ikke har særlig kontakt med. De fleste prater jeg sjeldent eller aldri med på facebook, så facebookvennelista er nok mest til pynt. Litt artig å spionere hvordan det gikk med den og den.

Jeg har så mange på lista mi nå at jeg ikke kommer på å søke etter folk, er mest tilfeldig, om jeg ser at den og den har den på lista - ah henne kjenner jeg, så adder jeg henne.

Og de har sikkert mange venner på lista og ikke tid til å søke rundt, er mest i starten man søker...

Søk de opp selv du og legg til. Det verste som kan skje er at de ikke legger deg til, men det er bare internett og ingenting å ta personlig.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Dessuten har jeg dårlig hukommelse, er mange jeg ikke husker etternavn på, og enkelte har jo skiftet etternavn, så da er det ikke alltid så lett å søke etter vedkommende. Det betyr jo ikke at vedkommende ikke betydde noe for meg, jeg er bare så utrolig treig :D

Jeg syns facebook er ok for d hjelper meg å huske navna på de jeg har gått i klasse med :D Har ikke funnet alle ennå, litt pga jeg ikke husker etternavn eller skrivemåte (c eller k) eller at de har skifta etternavn eller ikke er på facebook.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Helt enig, de fleste jeg har på facebook hører jeg aldri fra. Må ta initiativ selv om jeg vil "prate", men da blir det ofte overflatisk...

Noen få har jeg fått bedre kontakt med etter å ikke ha hørt fra dem på flere år, så noe positivt er det jo. De som ikke prater er ikke verdt å bry seg om.

har skrevet til enkelte som ikke har svart meg engang, hallo hva har jeg gjort dem... ene var jeg faktisk god venninne med på ungdomsskolen, hun godtok meg på vennelist a og ser hun har vært innom facebooken flere ganger, men svarer aldri når jeg skriver, og det føles litt sårt. Vi har aldri hatt noe imot hverandre og aldri kranglet eller noe, eneste var at vi mistet kontakten da hun flyttet, sånn det ofte blir. jeg håpte på nøste opp tråden når jeg fant henne på facebook jeg, men virker ikke so hun er interessert. Kanskje er hun skjemt av den hun er nå og føler alle andre har suksess? Vet ikke jeg, men har hørt rykte om at hun ikke har hatt det så bra, drevet en del med narko osv...

Det gjør ikke meg noe, men jeg kan liksom ikke skrive til henne, hei jeg vet du har slitt litt med narko osv, men jeg vil gjerne være venn med deg for det og sånn... ikke så kjekt å vite at en har blitt snakket om kanskje....

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg har forresten opplevd flere som har blitt glad for at jeg la dem til og kontakta dem, tror de ble positivt overraska... jeg har aldri vært av den typen som har tatt initiativ før :)

Men hvor god kontakt en får er opp til en selv.

En må ta litt initiativ selv. Legg dem til som venn, legger de deg til så er det et positivt tegn :D Kanskje skriver de først, hvis ikke skal du ikke være redd for å skrive selv. Særlig nå i disse juletider, da har du en "unnskyldning" for å skrive.

Skriv f.eks. hei, det var lenge siden, hvordan står det til med deg da? Du får ha en riktig god jul :) klem

PS! Sjekk innstillingene dine, du kan velge om hvem som helst kan søke deg opp eller kun venner av venner, og hvem som får se profilen din...

Gjest Mirakelet
Skrevet

ok,tror du har rett i det ja:)

Hvis du vil ha venner (nye venner) vil jeg anbefale nettby :D

Det er ikke noe sjekkested, selv om noen bruker det til det. Først og fremst er det et sted der man blir kjent med folk.

jeg har truffet igjen gamle venner og bekjente der og, så det er jo moro, men jeg har også fått nye venner som jeg har møtt og har god kontakt med. Veldig fin måte å bli kjent med folk med felles interesser.

De man kjente fra gamledager - det er en grunn til at man ikke har kontakt lenger - man har kanskje vokst fra hverandre? Vanskelig å nøste opp igjen gammelt vennskap, så mye har skjedd de siste årene, man har utviklet seg i forskjellige retninger, det er ikke sikkert man passer som venn lenger... man må i alle fall ofte begynne forfra igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...