Gå til innhold

Blakk i år igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest Fattiglusa!
Skrevet

Typisk å måtte knipe på pengene hele romjula, jeg tror det ikke skal skje, men det skjer hvert eneste år, ja ja!

Men jeg har kun fått bidragsforskuddet de siste tre månedene, kommer resten inn når eksen betaler?

Eller kan de ligge i systemet om han har betalt?

Irriterer meg at jeg aldri får bidraget til rett tid, altså hele bidraget, er det noen gang jeg trenger det er det virkelig nå i julestria!

Har et lite håp om at det vil komme penger på konto i løpet av jula, men det er vel kanskje å håpe på for mye?

Skrevet

Fattig i jula eg og, og det er ikkje første gang.

Bidragsforskudd har eg ikkje greie på, da eg er imot hele bidragssystemet (spesielt NAV) og har aldri mottatt èi krone i bidrag, men eg har _betalt_ en god del...

Skrevet

*melder meg i klubben*

Heldigvis går den dårlige økonomien ut nå min del. Det venter både lønnsøkning og andre utbetalinger i begynnelsen av 2009, samtidig at eg skal skifte en bank som gir gode betingelser til oss ansatte.

Mmmm :o)

Skrevet

Vet ikke om det kommer med en gang han betaler men tror nå det kommer ånn ganske kjapt hvertfall. Vet du at han har betalt da? Jeg pleide å få penger i august da barnefaren fikk igjen penger på skatten, men han betalte ikke i det hele tatt han da.

Skrevet

Fattig i jula eg og, og det er ikkje første gang.

Bidragsforskudd har eg ikkje greie på, da eg er imot hele bidragssystemet (spesielt NAV) og har aldri mottatt èi krone i bidrag, men eg har _betalt_ en god del...

Bare for å være nysgjerrig: hvorfor er du mot bidragsgreia?

Skrevet

Bare for å være nysgjerrig: hvorfor er du mot bidragsgreia?

For det stimulerer de griskeste foreldra til å kjempe for den daglige, sjøl om det ikkje nødvendigvis er til det beste for barnet/barna.

Inkludert alle andre støtteordninger så kan pengene i seg sjøl være en motivasjon, og det er ikkje bra, dessuten skaper det bare splid og unødvendig krangling.

God Jul! :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

For det stimulerer de griskeste foreldra til å kjempe for den daglige, sjøl om det ikkje nødvendigvis er til det beste for barnet/barna.

Inkludert alle andre støtteordninger så kan pengene i seg sjøl være en motivasjon, og det er ikkje bra, dessuten skaper det bare splid og unødvendig krangling.

God Jul! :-)

Skjønner poenget ditt, men hvordan skulle det best vært løst, synes du?

Og godt nyttår til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...