Gå til innhold

Å bytte fra fast til trådløst nett

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Vi har vanlig nett her hjemme, i den forstand at vi må koble oss til modemet med en kabel. Nå er vi flere som bruker pc og med mange ledninger fra boksen er dette upraktisk og ifølge ungene gammeldags. Nå lurer jeg på hvordan jeg går frem for å få trådløst nett. Jeg var innom dataforretning men det var ingen betjening som hadde tid til å svare meg så derfor spør jeg her. Jeg skjønner det slik at jeg trenger er trådløs router, det hadde dem i butikken men i flere prisklasser. Hva er forskjellen? Og vil nettet bli påvirket av antall brukere? Feks bli tregere om vi er mange påkoblet? Takknemlig for svar...

Skrevet

Du trenger bare en router ja. :o) Forklar de som jobber i butikken hva du skal bruke den til og at dere ofte er flere koblet på så får du hjelp til å finne det du skal ha. Sett gjerne en øvre prisgrense med en gang så du ikke blir påprakket noe du ikke har bruk for.

Jeg har en Jensen airlink, kosta ca. 700,-. Veldig fornøyd. Kjæresten har samme merke, veldig sjelden noe tull med våre i alle fall.

Skrevet

Trådløst er ikke å anbefale om dere allerede har et opplegg som fungerer. Trådløse nettverk avgir farlige stråler.

Onsdag1365380628
Skrevet

Du trenger bare en router ja. :o) Forklar de som jobber i butikken hva du skal bruke den til og at dere ofte er flere koblet på så får du hjelp til å finne det du skal ha. Sett gjerne en øvre prisgrense med en gang så du ikke blir påprakket noe du ikke har bruk for.

Jeg har en Jensen airlink, kosta ca. 700,-. Veldig fornøyd. Kjæresten har samme merke, veldig sjelden noe tull med våre i alle fall.

Takker, er det bare å kjøpe en slik router og koble til så er det ok? Så enkelt? Jeg la merke til at routerne var i flere prisklasser, så derfor ble jeg usikker på om noen er bedre en andre.

Skrevet

Takker, er det bare å kjøpe en slik router og koble til så er det ok? Så enkelt? Jeg la merke til at routerne var i flere prisklasser, så derfor ble jeg usikker på om noen er bedre en andre.

Det må være trådløse nettverkskort i maskinene da, men jeg tror det følger med i alle nyere maskiner i alle fall.

Skrevet

Du trenger ikke å bytte ut ruteren du allerede har. Du kan kjøpe et aksesspunkt i tillegg, og koble det til ruteren du har. Det gjør oppsettet litt enklere, og det er billigere enn å kjøpe ny ruter.

Skrevet

Jada. Det finnes noen få som blir syke av vanlig elektrisitet også, men kutter vi andre ut det av den grunn?

Så hysterisk redd du er for alt så fatter jeg ikke at du er på nettet i det hele tatt.

''Så hysterisk redd du er for alt så fatter jeg ikke at du er på nettet i det hele tatt.''

Ikke trådløst nettverk! :)

Skrevet

Du trenger ikke å bytte ut ruteren du allerede har. Du kan kjøpe et aksesspunkt i tillegg, og koble det til ruteren du har. Det gjør oppsettet litt enklere, og det er billigere enn å kjøpe ny ruter.

Hun har ikke router fra før, men vanlig modem sier hun, da må hun vel kjøpe ny router? Vi har i alle fall begge deler.

Skrevet

Jada. Det finnes noen få som blir syke av vanlig elektrisitet også, men kutter vi andre ut det av den grunn?

Så hysterisk redd du er for alt så fatter jeg ikke at du er på nettet i det hele tatt.

''Jada. Det finnes noen få som blir syke av vanlig elektrisitet også, men kutter vi andre ut det av den grunn?''

Problemet er at vi ikke vet hvor farlige de er. Samme som SSRI, best å holde seg unna!

Onsdag1365380628
Skrevet

Hun har ikke router fra før, men vanlig modem sier hun, da må hun vel kjøpe ny router? Vi har i alle fall begge deler.

Ja vi har et vanlig modem, med uttak for kabler. Det fulgte med abonnementet. På mandag drar jeg og kjøper en slik router..takk for god hjelp!

Skrevet

Ja vi har et vanlig modem, med uttak for kabler. Det fulgte med abonnementet. På mandag drar jeg og kjøper en slik router..takk for god hjelp!

Les på http://www.hardware.no først da. Det lømmer seg alltid å handle online. Ikke bare billigere,men også nyere modeller.

Skrevet

Er du helt sikker på at det bare er et modem du har? De aller fleste internett-leverandører leverer rutere. Hvis flere enn en person kan koble seg til samtidig er det en ruter.

Onsdag1365380628
Skrevet

Er du helt sikker på at det bare er et modem du har? De aller fleste internett-leverandører leverer rutere. Hvis flere enn en person kan koble seg til samtidig er det en ruter.

Det er et modem vi har. Med fire uttak. For å koble seg til nett behøver vi kabler. Og ingenting er trådløst kan man si...

Skrevet

Det er et modem vi har. Med fire uttak. For å koble seg til nett behøver vi kabler. Og ingenting er trådløst kan man si...

En ruter trenger ikke være trådløs. Det finnes både trådløse og kablede rutere. Det vanlige er at du får en kablet ruter av internett-tilbyderen din. Til denne kan du koble et trådløst aksesspunkt i en av kontaktene som du vanligvis kobler en PC til.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Med fire uttak.''

Da er det nesten 100% sikkert en router.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Klart noen er bedre enn andre. Om du ikke har kjøpt allerede kan du jo søke litt på nettet for å se om du finner tester av trådløse routere.

Gjest firepile
Skrevet

''Jada. Det finnes noen få som blir syke av vanlig elektrisitet også, men kutter vi andre ut det av den grunn?''

Problemet er at vi ikke vet hvor farlige de er. Samme som SSRI, best å holde seg unna!

Trådløst nettverk er ikke farlig. Det er alltid noen skrullinger som mener de blir syke av både det ene og det andre. Og SSRI er så sundt så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...