Gå til innhold

Litt ensom nyttårsaften.....tips til oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vel vært slik i mange tilfeller at psykisk syke blir bedt om å "ta seg sammen". De får ikke forståelse for at de er syke på samme måte som somatiske syke.

Når du sliter med angst og har så vondt at du står på badet og spyr, da er det jo fryktelig morsomt at noen kommer og sier "ta deg sammen".

Ellers er jeg veldig enig i at vi ikke trenger og syte og klage hele tiden. Den "jeg har det mye verre enn andre" liker ikke jeg heller.

Jeg har vært syk av angst, men jeg gjemte meg på et mørkt rom og hadde noen sagt at jeg skulle ta meg sammen og bli med i selskap måtte jeg hatt et tonn sobril og to liter vin minst ;.)

Jeg skjønner veldig god det du sier om angst osv altså.

Jeg kjenner noen som hadde et familiemedlem som nok var mer psykisk syk enn noen skjønte, før h*n tok livet av seg. Noe av problemet var at veldig mye av oppførselen til vedkommende lett kunne forveksles med "dårlig oppdragelse", slikt som at h*n var sur og kjeftet, krevde at alle skulle stå på pinne for vedkommende mens h*n kunne ligge og sove halve dagen, forlangte at alle måtte "stille opp" for h*n økonomisk og at "det skulle bare mangle", selv om h*n selv hadde mistet jobber pga manglede oppmøte og/eller at h*n sa opp i fullt sinne over ett eller annet sjefen hadde bedt han gjøre osv...

Veldig tragisk.

Skrevet

Jeg skjønner veldig god det du sier om angst osv altså.

Jeg kjenner noen som hadde et familiemedlem som nok var mer psykisk syk enn noen skjønte, før h*n tok livet av seg. Noe av problemet var at veldig mye av oppførselen til vedkommende lett kunne forveksles med "dårlig oppdragelse", slikt som at h*n var sur og kjeftet, krevde at alle skulle stå på pinne for vedkommende mens h*n kunne ligge og sove halve dagen, forlangte at alle måtte "stille opp" for h*n økonomisk og at "det skulle bare mangle", selv om h*n selv hadde mistet jobber pga manglede oppmøte og/eller at h*n sa opp i fullt sinne over ett eller annet sjefen hadde bedt han gjøre osv...

Veldig tragisk.

Ja, psykisk syke er jo akkurat like forskjellige som alle andre mennesker. Vi har jo ulike personligheter i tillegg til sykdom, kan du si.

Jeg også har levd sammen med psyke, sutrete mennesker som kun tenker på "sin egen navle."

Gjest STORkoser oss :)
Skrevet

Vi er også veldig sosiale av oss :), men på nyttårsaften trekker vi på oss joggebuksa, nyter gooood mat, finner fram masse godterier, finner frem spill, også til playstation o.l. og bare er sosiale med hverandre :) mor, far og barn.

Når klokken er slagen midnatt, er vi på verandaen å ser på alle de flotte rakettene som smeller rundt oss, har ikke raketter selv :)

Skrevet

Slik er det for oss også, mor,far og gutt 10 år. Bor dere i Oslo kan vi kanskje ta kontakt.

Skrevet

Jeg tror du har begått selvmord her inne nå. Jeg tenker ikke å svare på ditt innlegg.

''Jeg tror mange psykisk syke kan ta seg sammen. Jeg vet at de kan det.''

Det sier det meste om hva slags menneske du er.

Fint! Så ikke svar på dette innlegget da:o)

Jeg tror kanskje du burde se litt etter hva slags svar DU pleier og gi folk her inne, og kanskje se litt på hva slags menneske DU er!

Som man reder.... osv.

God Nytt år anyway!

Skrevet

Fint! Så ikke svar på dette innlegget da:o)

Jeg tror kanskje du burde se litt etter hva slags svar DU pleier og gi folk her inne, og kanskje se litt på hva slags menneske DU er!

Som man reder.... osv.

God Nytt år anyway!

''Som man reder.... osv.''

Folk som tror det kan ikke se hva arv og miljøet rundt dem har gjort for at livet er blitt bra. Vitner om et ganske grunt sinn, og en overdrevent tro på at det er sin egen prestasjon som har vært det eneste avgjørende.

Selvfølgelig må man yte noe selv, men man skal vite at ikke alle har fått det lengste strået her i livet, og må derfor slite mer enn andre.

Skrevet

Jeg tror du har begått selvmord her inne nå. Jeg tenker ikke å svare på ditt innlegg.

''Jeg tror mange psykisk syke kan ta seg sammen. Jeg vet at de kan det.''

Det sier det meste om hva slags menneske du er.

Du greier fint å fortelle mye om deg selv du også.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å kunne mene noe om absolutt alt, og lure på alt 24 timer i døgnet, dag etter dag.

Det er jo knapt en tråd her på forumet lenger som ikke er startet av deg eller er full av deg med ett eller flere av dine alter ego.

Fatter du ikke at dette blir godt i overkant for noen og enhver?

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å kunne mene noe om absolutt alt, og lure på alt 24 timer i døgnet, dag etter dag.

Det er jo knapt en tråd her på forumet lenger som ikke er startet av deg eller er full av deg med ett eller flere av dine alter ego.

Heh, hvor kom du fra?

Skrevet

Heh, hvor kom du fra?

Jeg var på DOL i mange år, men gadd til slutt ikke mere for forumet var nedsysltet med Jølsener og Faurer. Har holdt meg borte i langsommelige tider nå, men ser jo at det ikke er blitt noe bedre.

Når folk til og med må benytte anonyme nick for å spørre om det er andre som har sett eller har tenkt seg på kino og se Max Manus, ja da er det pinadø ikke mye å henge her etter.

Skrevet

Jeg var på DOL i mange år, men gadd til slutt ikke mere for forumet var nedsysltet med Jølsener og Faurer. Har holdt meg borte i langsommelige tider nå, men ser jo at det ikke er blitt noe bedre.

Når folk til og med må benytte anonyme nick for å spørre om det er andre som har sett eller har tenkt seg på kino og se Max Manus, ja da er det pinadø ikke mye å henge her etter.

Dine påstander er latterlige. Om du er så lei av visse mennsker så burde du greie å bla forbi de trådene. Du virker svært lettirritert.

Skrevet

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4049307

Skrevet

''Som man reder.... osv.''

Folk som tror det kan ikke se hva arv og miljøet rundt dem har gjort for at livet er blitt bra. Vitner om et ganske grunt sinn, og en overdrevent tro på at det er sin egen prestasjon som har vært det eneste avgjørende.

Selvfølgelig må man yte noe selv, men man skal vite at ikke alle har fått det lengste strået her i livet, og må derfor slite mer enn andre.

Det er sant, og jeg ser jo at det ligger en bitterhet i alle svarene og trådene du starter her inne...

Og du, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, er det man kan kalle psykisk syk selv jeg, ganske hardt angrepet og, men jeg klarer å se hva de andre her mener likevel...

Skrevet

Jepp, veldig enig med deg! Det er håpløst med slike som svarer noe dritt i hver eneste tråd...

Og jeg regner med at det ikke bare er ett nick på denne Faure!!!

Skrevet

Det er sant, og jeg ser jo at det ligger en bitterhet i alle svarene og trådene du starter her inne...

Og du, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, er det man kan kalle psykisk syk selv jeg, ganske hardt angrepet og, men jeg klarer å se hva de andre her mener likevel...

'' ganske hardt angrepet og, men jeg klarer å se hva de andre her mener likevel...''

Ikke vær for sikker på det.

Skrevet

'' ganske hardt angrepet og, men jeg klarer å se hva de andre her mener likevel...''

Ikke vær for sikker på det.

Å nei...

Gjest svadasvada
Skrevet

Hvordan gikk det med dere på nyttårsaften?

Gjest Elextra
Skrevet

Hvordan gikk det?

Har ikke lest de andre svarene du har fått, men synes det er litt rart at du kaller deg (dere) ensom når dere er foreldre og et barn samlet. Dere kunne vel lage en fest bare for dere? Det har vi gjort med vår "kjernefamilie" av og til, og jeg har langtfra tenkt på det som trist og ensomt, selv om det jo kan være mer gøy med flere.

Ensom nyttårsaften forbinder jeg med å være helt alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...