Gå til innhold

Dårlig kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke kjøttdeig som gikk ut på dato 23.12?

Ser og lukter helt fint, og har ligget innerst i kjøleskapet der det er kaldest...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Finnes ikke noe jeg er mer skeptisk til enn kjøttdeig som har gått ut på dato, så den hadde nok havna i søpla her hos meg. Det er tross alt nesten en hel uke etter holdbarhetsdato.

Skrevet

La den ligge på benken en stund, så lukter du på den når den er mer romtemperert. Kald mat lukter ikke så mye...

Jeg er skeptisk til gammel kjøttdeig...

Skrevet

Du hadde vel kjent det på lukta ... men jeg hadde ikke brukt den, hadde den liggi i fryseren så.

Skrevet

Hadde det vært en biff, kunne jeg tatt sjansen. Men kjøttdeig så langt over holdbarhetsdato? Ikke søren. Rett i søpla.

Skrevet

Hadde den ligget i fryseren, ville det ikke vært noe problem. Men nei, jeg ville ikke brukt den, selv om den ikke lukter dårlig osv.

Jeg er svært skeptisk til både kjøttdeig og kylling.

Skrevet

Jeg er ekstremt nøye på holdbarheten når det gjelder kjøttvarer, så jeg hadde kastet den.

Skrevet

Lillejulaften høres lenge ut for oss som er vant til datomerking, men i gamle dager var det vel luktesansen som ble brukt, skjønt...jeg har ingen oversikt over hvor mange som strøk med av matforgifting...

Uansett, husk at det bør stekes/kokes godt i flere minutter for å drepe evt. dårlige bakterier, og ikke glem å fortelle hvordan det føles dagen derpå ;-)

Skrevet

Lillejulaften høres lenge ut for oss som er vant til datomerking, men i gamle dager var det vel luktesansen som ble brukt, skjønt...jeg har ingen oversikt over hvor mange som strøk med av matforgifting...

Uansett, husk at det bør stekes/kokes godt i flere minutter for å drepe evt. dårlige bakterier, og ikke glem å fortelle hvordan det føles dagen derpå ;-)

I dag er det typisk å merke kjøttvarer med altfor kort holdbarhetstid, i tilfelle rottefelle, har ikke kjøttet noen spesiell lukt etter å ha vært i romtemperatur en 10-20 minutter, så er det _ikke_ farlig å spise!

Kjøttdeig skal uansett stekes godt;)

Skrevet

I dag er det typisk å merke kjøttvarer med altfor kort holdbarhetstid, i tilfelle rottefelle, har ikke kjøttet noen spesiell lukt etter å ha vært i romtemperatur en 10-20 minutter, så er det _ikke_ farlig å spise!

Kjøttdeig skal uansett stekes godt;)

Yesss!

Skrevet

Spørs om det står "Best før" eller "Siste forbruksdag" på kjøttdeigen det.

Husk å kjøp inn nok dasspapir, for sikkerhetsskyld.

Onsdag1365380628
Skrevet

Spørs om det står "Best før" eller "Siste forbruksdag" på kjøttdeigen det.

Husk å kjøp inn nok dasspapir, for sikkerhetsskyld.

Jeg har aldri blitt syk av å spise mat som er gådd ut på dato. Feks er kjøtt som er så gammelt at det utgjør en trussel for helsen så dårlig på smak at ingen ville spist det. Man må stole på nesen i slike tilfeller- Lukter det ok er det greit å spise.

Skrevet

Jeg er ekstremt pysete på mat som har gått ut på dato, og ville ikke prøvd meg.

Skrevet

Den ble brukt til pizza, og først stekt i panne, så i ovn.

Ingen mageproblemer å merke, og nå har det gått noen dager også uten "casualties"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...