Gjest GA Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Kan jeg bruke kjøttdeig som gikk ut på dato 23.12? Ser og lukter helt fint, og har ligget innerst i kjøleskapet der det er kaldest... 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Ja du kan trygt bruke kjøttdeigen. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Finnes ikke noe jeg er mer skeptisk til enn kjøttdeig som har gått ut på dato, så den hadde nok havna i søpla her hos meg. Det er tross alt nesten en hel uke etter holdbarhetsdato. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 La den ligge på benken en stund, så lukter du på den når den er mer romtemperert. Kald mat lukter ikke så mye... Jeg er skeptisk til gammel kjøttdeig... 0 Siter
Gjest niknot Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du hadde vel kjent det på lukta ... men jeg hadde ikke brukt den, hadde den liggi i fryseren så. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hadde jeg definivt ikke gjort. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hadde det vært en biff, kunne jeg tatt sjansen. Men kjøttdeig så langt over holdbarhetsdato? Ikke søren. Rett i søpla. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hadde den ligget i fryseren, ville det ikke vært noe problem. Men nei, jeg ville ikke brukt den, selv om den ikke lukter dårlig osv. Jeg er svært skeptisk til både kjøttdeig og kylling. 0 Siter
muskath Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hvis den lukter godt hadde jeg brukt den. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er ekstremt nøye på holdbarheten når det gjelder kjøttvarer, så jeg hadde kastet den. 0 Siter
3stakk Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Lillejulaften høres lenge ut for oss som er vant til datomerking, men i gamle dager var det vel luktesansen som ble brukt, skjønt...jeg har ingen oversikt over hvor mange som strøk med av matforgifting... Uansett, husk at det bør stekes/kokes godt i flere minutter for å drepe evt. dårlige bakterier, og ikke glem å fortelle hvordan det føles dagen derpå ;-) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Lillejulaften høres lenge ut for oss som er vant til datomerking, men i gamle dager var det vel luktesansen som ble brukt, skjønt...jeg har ingen oversikt over hvor mange som strøk med av matforgifting... Uansett, husk at det bør stekes/kokes godt i flere minutter for å drepe evt. dårlige bakterier, og ikke glem å fortelle hvordan det føles dagen derpå ;-) I dag er det typisk å merke kjøttvarer med altfor kort holdbarhetstid, i tilfelle rottefelle, har ikke kjøttet noen spesiell lukt etter å ha vært i romtemperatur en 10-20 minutter, så er det _ikke_ farlig å spise! Kjøttdeig skal uansett stekes godt;) 0 Siter
3stakk Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 I dag er det typisk å merke kjøttvarer med altfor kort holdbarhetstid, i tilfelle rottefelle, har ikke kjøttet noen spesiell lukt etter å ha vært i romtemperatur en 10-20 minutter, så er det _ikke_ farlig å spise! Kjøttdeig skal uansett stekes godt;) Yesss! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Spørs om det står "Best før" eller "Siste forbruksdag" på kjøttdeigen det. Husk å kjøp inn nok dasspapir, for sikkerhetsskyld. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Spørs om det står "Best før" eller "Siste forbruksdag" på kjøttdeigen det. Husk å kjøp inn nok dasspapir, for sikkerhetsskyld. Jeg har aldri blitt syk av å spise mat som er gådd ut på dato. Feks er kjøtt som er så gammelt at det utgjør en trussel for helsen så dårlig på smak at ingen ville spist det. Man må stole på nesen i slike tilfeller- Lukter det ok er det greit å spise. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er ekstremt pysete på mat som har gått ut på dato, og ville ikke prøvd meg. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Lillejulaften høres lenge ut for oss som er vant til datomerking, men i gamle dager var det vel luktesansen som ble brukt, skjønt...jeg har ingen oversikt over hvor mange som strøk med av matforgifting... Uansett, husk at det bør stekes/kokes godt i flere minutter for å drepe evt. dårlige bakterier, og ikke glem å fortelle hvordan det føles dagen derpå ;-) Den ble brukt til pizza, og først stekt i panne, så i ovn. Ingen mageproblemer å merke, og nå har det gått noen dager også uten "casualties" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.