Gå til innhold

Årskavalkade på Doktor Online

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Damer, dere må komme til meg og smake _mitt_ hjemmebakte grovbrød. Det er overhode _ikke_ kompakt, det er faktisk ganske lyst selv om det er mye grovt i det.

Så - det er ingen utakknemlig oppgave å bake brød her i huset, nei! :-)

Da spør jeg i god gammel DOL-ånd om oppskriften?

Kommer ellers gjerne en tur og prøvesmaker :-)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• AneM1365380603

7

• Lotte :o)

4

• pekkaline

3

Skrevet

Damer, dere må komme til meg og smake _mitt_ hjemmebakte grovbrød. Det er overhode _ikke_ kompakt, det er faktisk ganske lyst selv om det er mye grovt i det.

Så - det er ingen utakknemlig oppgave å bake brød her i huset, nei! :-)

_Jeg_ synes jo ikke mitt brød, eller min mors brød for den saks skyld, som jeg hermer etter, er kompakt! ;-)

Skrevet

Ja, jeg husker det nå. Lykke til med høringa fremover;-)

Hvordan føles det nå da?

Takk skal du ha :)

Nå ringer jeg selv til lege, frisør etc., så man kan jo si at jeg har kommet ganske langt mht det å høre ;)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har nok gått glipp av veldig mange innlegg og har ikke festet meg ved noe spesielt. Men må stadig smile av den spesielle sjargongen som har utviklet seg her når det gjelder matoppskrifter. For da heter det ikke legger eller setter eller tilsetter.

Folk HIVER oppi og SLENGER formen i ovnen. Går det virkelig så hardt for seg når dolerne lager mat, eller er det bare for å få fram at alt skjer i full fart?

*lol* å det er sant!! Har tenkt på det samme!

Skrevet

Du verden - tusen takk! Ha et fortreffelig nytt år!

Takk det samme:-)

Skrevet

Takk skal du ha :)

Nå ringer jeg selv til lege, frisør etc., så man kan jo si at jeg har kommet ganske langt mht det å høre ;)

Så fantastisk følelse det må være:-)

Skrevet

Så fantastisk følelse det må være:-)

Jeg har jo alltid klart meg utmerket med teksttelefonen også, men det var litt kjekt å kunne ringe direkte når teksttelefonen streika pga lynnedslag ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Da spør jeg i god gammel DOL-ånd om oppskriften?

Kommer ellers gjerne en tur og prøvesmaker :-)

"Hemmeligheten" er a) å legge i bløtt det grove natta over - i kefir (helkorn, kli, havregryn og linfrø) og B) ha i et par finhakka kokte poteter når det bakes ut.

Da framstår brødet som mykt og luftig og lyst, så selv de mest kresne bare _må_ ha ei skive til!

(Og oppskrift får du når du kommer på besøk!)

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

_Jeg_ synes jo ikke mitt brød, eller min mors brød for den saks skyld, som jeg hermer etter, er kompakt! ;-)

Nei - jeg leste litt kjapt. Det var han derre gubben som var en smule vanskelig, ja!

Gjest Elextra
Skrevet

"Hemmeligheten" er a) å legge i bløtt det grove natta over - i kefir (helkorn, kli, havregryn og linfrø) og B) ha i et par finhakka kokte poteter når det bakes ut.

Da framstår brødet som mykt og luftig og lyst, så selv de mest kresne bare _må_ ha ei skive til!

(Og oppskrift får du når du kommer på besøk!)

Hmmm... skal prøve å huske om jeg en gang får ånden over meg. Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Hmmm... skal prøve å huske om jeg en gang får ånden over meg. Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...