Gjest Elextra Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Damer, dere må komme til meg og smake _mitt_ hjemmebakte grovbrød. Det er overhode _ikke_ kompakt, det er faktisk ganske lyst selv om det er mye grovt i det. Så - det er ingen utakknemlig oppgave å bake brød her i huset, nei! :-) Da spør jeg i god gammel DOL-ånd om oppskriften? Kommer ellers gjerne en tur og prøvesmaker :-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Damer, dere må komme til meg og smake _mitt_ hjemmebakte grovbrød. Det er overhode _ikke_ kompakt, det er faktisk ganske lyst selv om det er mye grovt i det. Så - det er ingen utakknemlig oppgave å bake brød her i huset, nei! :-) _Jeg_ synes jo ikke mitt brød, eller min mors brød for den saks skyld, som jeg hermer etter, er kompakt! ;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Det har vært mye moro i 2008, men jeg vil gjerne trekke frem dette innlegget, som jeg synes er veldig morsomt og velskrevet: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3900716 Helt enig - dette var aldeles helt Konge! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Ja, jeg husker det nå. Lykke til med høringa fremover;-) Hvordan føles det nå da? Takk skal du ha Nå ringer jeg selv til lege, frisør etc., så man kan jo si at jeg har kommet ganske langt mht det å høre 0 Siter
laban Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Det har vært mye moro i 2008, men jeg vil gjerne trekke frem dette innlegget, som jeg synes er veldig morsomt og velskrevet: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3900716 Du verden - tusen takk! Ha et fortreffelig nytt år! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har nok gått glipp av veldig mange innlegg og har ikke festet meg ved noe spesielt. Men må stadig smile av den spesielle sjargongen som har utviklet seg her når det gjelder matoppskrifter. For da heter det ikke legger eller setter eller tilsetter. Folk HIVER oppi og SLENGER formen i ovnen. Går det virkelig så hardt for seg når dolerne lager mat, eller er det bare for å få fram at alt skjer i full fart? *lol* å det er sant!! Har tenkt på det samme! 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du verden - tusen takk! Ha et fortreffelig nytt år! Takk det samme:-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Takk skal du ha Nå ringer jeg selv til lege, frisør etc., så man kan jo si at jeg har kommet ganske langt mht det å høre Så fantastisk følelse det må være:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Så fantastisk følelse det må være:-) Jeg har jo alltid klart meg utmerket med teksttelefonen også, men det var litt kjekt å kunne ringe direkte når teksttelefonen streika pga lynnedslag 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Da spør jeg i god gammel DOL-ånd om oppskriften? Kommer ellers gjerne en tur og prøvesmaker :-) "Hemmeligheten" er a) å legge i bløtt det grove natta over - i kefir (helkorn, kli, havregryn og linfrø) og ha i et par finhakka kokte poteter når det bakes ut. Da framstår brødet som mykt og luftig og lyst, så selv de mest kresne bare _må_ ha ei skive til! (Og oppskrift får du når du kommer på besøk!) :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 _Jeg_ synes jo ikke mitt brød, eller min mors brød for den saks skyld, som jeg hermer etter, er kompakt! ;-) Nei - jeg leste litt kjapt. Det var han derre gubben som var en smule vanskelig, ja! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 "Hemmeligheten" er a) å legge i bløtt det grove natta over - i kefir (helkorn, kli, havregryn og linfrø) og ha i et par finhakka kokte poteter når det bakes ut. Da framstår brødet som mykt og luftig og lyst, så selv de mest kresne bare _må_ ha ei skive til! (Og oppskrift får du når du kommer på besøk!) :-) Hmmm... skal prøve å huske om jeg en gang får ånden over meg. Takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Hmmm... skal prøve å huske om jeg en gang får ånden over meg. Takk! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.