Gå til innhold

hva lønner seg og handle i sverige

Anbefalte innlegg

Gjest sverige og handle
Skrevet

vi flytter nærmere svenske grensa og har lurt på og handle litt oftere der.men hva lønner det seg og handle der og hva løner det seg og ikke handle i sverige..... håper på masse svar

Skrevet

Jeg pleier å handle kjøttdeig, kyllingfileet, kyllingnuggets, småpakninger med hakka bacon, kjøttboller, av og til annet type kjøtt. poteter på glass, gode og enkle å steke:) svinefileet (ja, Jølsen.. det er driiitgodt!!;))

Ellers handler vi litt andre småting.. av og til innom polet.. vi pleier ofte ta det som en tur vi..(liker å kjøre bil)

Sikkert mye annet som kan være verdt å ta med seg og:)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er da bare å ta seg en tur til en av de aktuelle butikkene, nær grensen, hvor du flytter og så se på prisene.

Kursen er ikke så gunstig som den var for en liten stund siden, så varene i Sverige er blitt ca ti % dyrere.

Vi handler kjøttmat, eks. kyllingfileter, karbonadedeig, biff og kjøttpålegg og så kjøper vi frosne bær, som vi bruker til å lage desserter av.

PGA at kursen har vært så lav tidligere, har vi kjøpt klær.

Og så kjøper jeg forskjellige medisiner på apoteket.

Skrevet

Jeg er mest glad i kylling indrefilet. Mindre biter av kyllingfilet altså, selges i to kg poser. "karbonadedeig" lurer på om det tilsvarer kjøttdeig i Norge. Av og til kjøttboller, bacon. De har veldig god havregryn som er beriket med fiber. Blir veldig god havregrøt av den. Kakao har jeg kjøpt der, fordi den er mørk og uten sukker tror jeg. Før handlet vi ost der, men den ble jeg litt lei av, litt smakløs. Men vi bruker en del revet ost, så kanskje jeg skal kjøpe det.

Også blr det litt snop på veien hjem.

Ellers har de ufattelige dårlige spisesteder på svinesund og Nordby. Har ikke funnet et som har god mat.

Skrevet

Jeg er mest glad i kylling indrefilet. Mindre biter av kyllingfilet altså, selges i to kg poser. "karbonadedeig" lurer på om det tilsvarer kjøttdeig i Norge. Av og til kjøttboller, bacon. De har veldig god havregryn som er beriket med fiber. Blir veldig god havregrøt av den. Kakao har jeg kjøpt der, fordi den er mørk og uten sukker tror jeg. Før handlet vi ost der, men den ble jeg litt lei av, litt smakløs. Men vi bruker en del revet ost, så kanskje jeg skal kjøpe det.

Også blr det litt snop på veien hjem.

Ellers har de ufattelige dårlige spisesteder på svinesund og Nordby. Har ikke funnet et som har god mat.

Ja også svin indrefilet er rimelig der tror jeg .

candyqueen_83
Skrevet

Potetgrateng i 2 kgs poser. Nam :o) Bare å putte i en form, og varme i ovnen.

Persille1365381127
Skrevet

Mel, Torky, melk uten laktose, barnemat på glass, velling, Lambi toalettpapir, pasta, nær sagt alt av kylling og kjøtt inkl kjøttpålegg, gulost, Brie, vaniljesaus, potetmos.

Det er i hvertfall det vi handler til barnehagen der (og jeg privat) - og det sparer vi MYE på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...