Gå til innhold

jobbintervju, trenger tips..

Anbefalte innlegg

Gjest jobbinteruvjuu
Skrevet

Har dere tips til hva man kan si om de spør om hva som er ens svake sider ved et jobbintervju? Skal på et, og trenger litt tips..

takk for svar:)

Skrevet

Jeg synes slike spørsmål fort kan legge opp til svadasvar. ;)

Si et eller annet som kan også kan dras i positiv retning. F.eks at du kanskje er litt nøysommelig - men at det skyldes at du liker å gjøre ting nøyaktig og at det er viktig for det at ting blir gjort riktig. Eller at du kanskje er litt utålmodig, men at det skyldes at du er effektiv og liker å få ting unna.

Uansett blir slike spørsmå litt blablabla,

synes

Skrevet

Ikke si noe om den verste av dine svake sider. Gå heller for nummer to eller tre;) Det de egentlig vil vite er om du har selvinnsikt.

Skrevet

Tja - hvilken type jobb er det du søker på? Kommer litt an på det også.

Persille1365381127
Skrevet

Si et eller annet som kan også kan dras i positiv retning. F.eks at du kanskje er litt nøysommelig - men at det skyldes at du liker å gjøre ting nøyaktig og at det er viktig for det at ting blir gjort riktig. Eller at du kanskje er litt utålmodig, men at det skyldes at du er effektiv og liker å få ting unna.

synes

Og de svarene der kommer ALLE med, så det er vi lei av å høre - det vitner ikke om mye refleksjon ;)

Persille1365381127
Skrevet

Vær ærlig, det er originalt - svært få er det.

De fleste sier sånne ting som mariaflyfly foreslår, men noen få skiller seg ut - og de er lettere å huske.

En sa han var morgengretten, og ikke kom igang før han hadde fått kaffe - og en tur ute i frisk luft. Det gikk ikke utover jobben, men kona hans fikk gjennomgå innimellom.

En annen sa han var lei av sånne folk som maste om at de var så stresset - når de åpenbart bare var til irritasjon for seg selv og andre, og ikke fikk produsert noen ting fordi de var så opptatt av å fortelle alt de hadde å gjøre hele tiden. Det er jo bare å sette seg ned og begynne - blir man ikke ferdig så blir man ikke ferdig.

Ærlig svar :)

Og jeg husker begge to i hodet, og flere ting de har sagt - selv om jeg intervjuet 30 mennesker i desemnber :)

Skrevet

Trodde ikke de stilte slike spørsmål mer, jeg. Men om du nå skulle få det, så tenk igjennom sider ved deg selv som kan være negative, og svar så ærlig som mulig. Selv om du ikke trenger å blottstille deg helt, da.

Eksempler

-Har du tendenser til negativt reaksjonsmønster når du er stressa?

-Er du flink nok til å spørre om hjelp når det er ting du ikke kan?

-Er du flink til å ta tak i eventuelle konflikter, eller koster du dem under teppet som mange gjør?

- Kan du delegere, eller blir du sittende med alt selv?

Kommer jo veldig an på hva slags jobb du søker, men det de er ute etter om de spør om noe slikt er vel et snev av selvinnsikt og om du har forberedt deg på intervjuet på en ok måte. Tror nok jeg ville ha stilt andre og mer direkte spørsmål for å få fram hvordan du vurderer deg selv.

Skrevet

Vær ærlig, det er originalt - svært få er det.

De fleste sier sånne ting som mariaflyfly foreslår, men noen få skiller seg ut - og de er lettere å huske.

En sa han var morgengretten, og ikke kom igang før han hadde fått kaffe - og en tur ute i frisk luft. Det gikk ikke utover jobben, men kona hans fikk gjennomgå innimellom.

En annen sa han var lei av sånne folk som maste om at de var så stresset - når de åpenbart bare var til irritasjon for seg selv og andre, og ikke fikk produsert noen ting fordi de var så opptatt av å fortelle alt de hadde å gjøre hele tiden. Det er jo bare å sette seg ned og begynne - blir man ikke ferdig så blir man ikke ferdig.

Ærlig svar :)

Og jeg husker begge to i hodet, og flere ting de har sagt - selv om jeg intervjuet 30 mennesker i desemnber :)

''Og jeg husker begge to i hodet, og flere ting de har sagt - selv om jeg intervjuet 30 mennesker i desemnber''

Flaks at det var i _hodet_ du husket de.

Dessuten er desemnber et fint sted å intervjue folk. :-)

Skrevet

Og de svarene der kommer ALLE med, så det er vi lei av å høre - det vitner ikke om mye refleksjon ;)

Jeg SA jo at det var svada! ;)

Skrevet

Sett deg godt inn i firmaet på forhånd - les på nettsiden, og ha gjerne noen spørsmål klare om ting som er aktuelle for jobben. Det viser initiativ!

Jeg er enig med Persille, at du bør være ærlig og gjerne litt konkret og direkte - slik at du blir lagt merke til - men ikke overdriv, selvsagt!

Mrs. Wallace
Skrevet

synes

- Hva er dine svake sider?

- Jeg har litt liten tålmodighet med dårlige spørsmål på jobbintervjuer.

;o)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg SA jo at det var svada! ;)

I know! :)

Jeg likte han som var morgengretten og tok det utover kona. Og han som var lei av de som snakket om at de hadde så mye å gjøre. Og hun som ikke har tålmodighet til å høre på barnehistorier. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...