Gå til innhold

Angående å kjøpe mer

Anbefalte innlegg

punky brewster
Skrevet

de siste årene har vi blitt opplært til å være miljøvennlig, kjøpe mindre og resirkulere. Så nå tenker jeg meg godt om før jeg evt handler noe nytt, låner bøker og filmer på biblioteket, leverer gammelt til fretex, har byttekvelder med venninner og kjøper sportsutstyr på finn.no. men nå sier statsministeren at vi må handle mer? Fler enn meg som liker det å være miljøvennlig og har senka forbruket sitt og som ikke ønsker å begynne å shoppe igjen?

Skrevet

Jeg tror det de ønsker å oppnå med "kjøpe mer" budskapet sitt er å unngå å få børs-krakk lignende tilstander. At alt stopper opp i for stor grad. Alt fra huskjøp og bilkjøp til detaljhandel. Det kan føre til en nervøsitet i markedet som får omfattende ringvirkninger.

Jeg tror ikke målet er å få oss til å forbruke mer, ei heller å bli mindre miljøvennlige. Men jeg syns både statsministeren og finansiminsteren er ganske klønete når de formidler dette forbruks-budskapet sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...