punky brewster Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 de siste årene har vi blitt opplært til å være miljøvennlig, kjøpe mindre og resirkulere. Så nå tenker jeg meg godt om før jeg evt handler noe nytt, låner bøker og filmer på biblioteket, leverer gammelt til fretex, har byttekvelder med venninner og kjøper sportsutstyr på finn.no. men nå sier statsministeren at vi må handle mer? Fler enn meg som liker det å være miljøvennlig og har senka forbruket sitt og som ikke ønsker å begynne å shoppe igjen? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Jeg tror det de ønsker å oppnå med "kjøpe mer" budskapet sitt er å unngå å få børs-krakk lignende tilstander. At alt stopper opp i for stor grad. Alt fra huskjøp og bilkjøp til detaljhandel. Det kan føre til en nervøsitet i markedet som får omfattende ringvirkninger. Jeg tror ikke målet er å få oss til å forbruke mer, ei heller å bli mindre miljøvennlige. Men jeg syns både statsministeren og finansiminsteren er ganske klønete når de formidler dette forbruks-budskapet sitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.