Gå til innhold

skilsmisserykter.

Gjest noen som vet her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man hører et rykte om skilsmisse og ønsker å vite om det er sant eller ei.

Er det noe sted man kan finne ut om dette er sant? Har prøvd gulesider, men der er ekteparet oppført med samme adresse fortsatt.

Skrevet

Siden du allerde har søkt dem opp, kan du jo ringe dem og spørre? ;-)

Skrevet

Han er sikkert fortsatt gift, han prøver bare å lure deg til køys.

Du kan ringe og spørre kona.

Skrevet

Han er sikkert fortsatt gift, han prøver bare å lure deg til køys.

Du kan ringe og spørre kona.

*knegg*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230839004' post='4053082]

*knegg*

Det er jo slik det som regel er. :-)

Skrevet

Dersom du kjenner dem godt nok, får du tidsnok vite om det er sant eller ikke.

I mellomtida kan du jo passe dine egne saker.

Gjest at det går ann
Skrevet

I alle dager, at det går ann, "forvetenskapen lenge leve" på klingende strilemål,

Gjest sånnerdet
Skrevet

Et vennepar av meg skilte lag for 5-6 år siden. Oppføringen på Gule Sider har fortsatt ikke blitt endret.

Skrevet

Tiltredes!

Skrevet

I alle dager, at det går ann, "forvetenskapen lenge leve" på klingende strilemål,

Synes det blir feil å angripe meg her i mitt spørsmål.

Hvis du ikke kan svare så synes jeg at du kunne latt være.

Jeg er godt gift og skal ikke løpe etter noen av dem. Men da jeg snakker med dem innimellom så har jeg ikke lyst til å trampe i klaveret med feil spørsmål. Og ikke minst har jeg lyst til å stoppe ryktene hvis de ikke stemmer!

Hva er galt i dette?

Skrevet

Se mitt svar til "at det går ann"

Skrevet

Tiltredes!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230838634' post='4053074]

Siden du allerde har søkt dem opp, kan du jo ringe dem og spørre? ;-)

Skrevet

Et vennepar av meg skilte lag for 5-6 år siden. Oppføringen på Gule Sider har fortsatt ikke blitt endret.

Takk for at du svarte seriøst på spørsmålet mitt.

Skrevet

''Jeg er godt gift og skal ikke løpe etter noen av dem. ''

Det var heller ikke min tanke.

''Men da jeg snakker med dem innimellom så har jeg ikke lyst til å trampe i klaveret med feil spørsmål. Og ikke minst har jeg lyst til å stoppe ryktene hvis de ikke stemmer!''

Ved å forholde deg helt nøytral, tramper du ikke i klaveret dersom dine bekjente ikke har fortalt deg noe. Å skulle prøve å stoppe rykter, er ikke din business, dersom andre sladrer, kan du bare si at man ikke bør slarve om løse rykter.

Beklager, men du høres bare for nysgjerrig ut. Mind your own business.

Skrevet

''Jeg er godt gift og skal ikke løpe etter noen av dem. ''

Det var heller ikke min tanke.

''Men da jeg snakker med dem innimellom så har jeg ikke lyst til å trampe i klaveret med feil spørsmål. Og ikke minst har jeg lyst til å stoppe ryktene hvis de ikke stemmer!''

Ved å forholde deg helt nøytral, tramper du ikke i klaveret dersom dine bekjente ikke har fortalt deg noe. Å skulle prøve å stoppe rykter, er ikke din business, dersom andre sladrer, kan du bare si at man ikke bør slarve om løse rykter.

Beklager, men du høres bare for nysgjerrig ut. Mind your own business.

Hadde det vært meg som det gikk feil rykter om i småbyen , hvor alle kjenner alle, så hadde jeg vært svært takknemlig om noen hadde stoppet ryktet.

Ikke minst for barna som er involvert.

Skrevet

Hadde det vært meg som det gikk feil rykter om i småbyen , hvor alle kjenner alle, så hadde jeg vært svært takknemlig om noen hadde stoppet ryktet.

Ikke minst for barna som er involvert.

Pisspreik. Si det som det er, at man ikke skal slarve om løse rykter - det er vel så bra som forgjeves forsøk på å stoppe ryktene. Si at folk skal passe sine egne saker i stedet for å stikke nesa si inn i andres liv, og stå for det.

Gjest jobber med denslags
Skrevet

Sivilstand (og adresser) oppdateres i Folkeregisteret, men det tar litt tid, og slike opplysninger er ikke åpne på den måten at hvem som helst kan ringe og få vite alt de vil.

Det raskeste er nok å se om adressen endres i telefonkataloger på nett. De fleste er interessert i å få mobilregningen sin til riktig adresse.

Skrevet

Under eiendomssalg i avisen, kan du se om den ene kjøpes ut og sånn. Ellers synes jeg du kan spørre på en ok måte om ryktene stemmer. Dersom det er Martha og Ari er nok ryktet sikkert overdrevet ;)

Gjest du fikk for mange stygge svar
Skrevet

Jeg har ikke problemer med å forstå at du ønsker å vite om dette er sant eller ikke. Jeg gir blaffen i om det er fordi du er forelsket i mannen, kona, hunden eller bilen.

Jeg har selv ringt felles kjente ved slike spørsmål. Ikke nødvendigvis fordi jeg holdt på å dø av nysgerrighet, men fordi at da kunne jeg kontakte dem og tilby mitt vennskap og støtte. De som skilles trenger det.

Hvis du ikke kan spørre noen så er det ikke lett. Tlf. katalogen eller posten kanskje. Folkeregisteret så snart de har flyttet fra hverandre. Vet du hvor de bor/har bodd eller hvor de jobber.

Jeg reagerer på at du får så negative svar. Ingen hadde svart deg slik om du hadde villet vite om noen var død eller flyttet til utlandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...