Gå til innhold

skilsmisserykter.

Gjest noen som vet her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke problemer med å forstå at du ønsker å vite om dette er sant eller ikke. Jeg gir blaffen i om det er fordi du er forelsket i mannen, kona, hunden eller bilen.

Jeg har selv ringt felles kjente ved slike spørsmål. Ikke nødvendigvis fordi jeg holdt på å dø av nysgerrighet, men fordi at da kunne jeg kontakte dem og tilby mitt vennskap og støtte. De som skilles trenger det.

Hvis du ikke kan spørre noen så er det ikke lett. Tlf. katalogen eller posten kanskje. Folkeregisteret så snart de har flyttet fra hverandre. Vet du hvor de bor/har bodd eller hvor de jobber.

Jeg reagerer på at du får så negative svar. Ingen hadde svart deg slik om du hadde villet vite om noen var død eller flyttet til utlandet.

''Jeg har selv ringt felles kjente ved slike spørsmål. Ikke nødvendigvis fordi jeg holdt på å dø av nysgerrighet, men fordi at da kunne jeg kontakte dem og tilby mitt vennskap og støtte. De som skilles trenger det.''

Dersom du ikke en gang veit om disse menneskene skal skilles eller ikke, er du mest sannsynlig ikke regna som en nær venn eller befinner deg i nærmeste omgangskrets. Dermed er det ganske unaturlig å skulle "tilby ditt vennskap og støtte" i en vanskelig situasjon. Det er faktisk ganske klamt. Grunnen til at jeg svarte trådstarteren såpass direkte, er at jeg synes vedkommende ikke framstår som noen nær venn, men en nysgjerrig bekjent. Jeg kan naturligvis ta feil.

''Ingen hadde svart deg slik om du hadde villet vite om noen var død eller flyttet til utlandet.

''

Det er noe HELT annet, og kan ikke sammenlignes,

mener

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje du kan slå dem opp i skattelistene og i det minste se om de står oppført med samme postnummer?

Gjest du fikk for mange stygge svar
Skrevet

''Jeg har selv ringt felles kjente ved slike spørsmål. Ikke nødvendigvis fordi jeg holdt på å dø av nysgerrighet, men fordi at da kunne jeg kontakte dem og tilby mitt vennskap og støtte. De som skilles trenger det.''

Dersom du ikke en gang veit om disse menneskene skal skilles eller ikke, er du mest sannsynlig ikke regna som en nær venn eller befinner deg i nærmeste omgangskrets. Dermed er det ganske unaturlig å skulle "tilby ditt vennskap og støtte" i en vanskelig situasjon. Det er faktisk ganske klamt. Grunnen til at jeg svarte trådstarteren såpass direkte, er at jeg synes vedkommende ikke framstår som noen nær venn, men en nysgjerrig bekjent. Jeg kan naturligvis ta feil.

''Ingen hadde svart deg slik om du hadde villet vite om noen var død eller flyttet til utlandet.

''

Det er noe HELT annet, og kan ikke sammenlignes,

mener

Mennesker som skal skilles ringer ikke alle de kjenner overalt for å fortelle det. Mange greier ikke å si ordene engang. Derfor kan jeg kjenne noen ganske godt uten at de ringer meg direkte for å fortelle det.

Jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at dette bare er negativ nysgjerrighet uten å vite noe om det. Det er ikke noe helt annet med andre forandringer i livet.

Skrevet

Mennesker som skal skilles ringer ikke alle de kjenner overalt for å fortelle det. Mange greier ikke å si ordene engang. Derfor kan jeg kjenne noen ganske godt uten at de ringer meg direkte for å fortelle det.

Jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at dette bare er negativ nysgjerrighet uten å vite noe om det. Det er ikke noe helt annet med andre forandringer i livet.

''Mennesker som skal skilles ringer ikke alle de kjenner overalt for å fortelle det. Mange greier ikke å si ordene engang. Derfor kan jeg kjenne noen ganske godt uten at de ringer meg direkte for å fortelle det.

''

Poenget mitt er at du tidsnok får vite det.

Gjest du fikk for mange stygge svar
Skrevet

''Mennesker som skal skilles ringer ikke alle de kjenner overalt for å fortelle det. Mange greier ikke å si ordene engang. Derfor kan jeg kjenne noen ganske godt uten at de ringer meg direkte for å fortelle det.

''

Poenget mitt er at du tidsnok får vite det.

Får du ikke tidsnok vite det om noen flytter også? Skilsmisse er vanlig, og ikke noe negativt som man skal skamme seg over lengst mulig. Heller ikke flytting, men det kan være utrolig vanskelig å fortelle om at en skal skilles eller er nylig skilt. Det er en ubeskrivelig smerte og sorg. Derfor ville ikke jeg ringt direkte og spurt om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...