Gjest veldig undrende Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Er det virkelig lov når du er sykemeldt fra en 100% stilling å jobbe så mye ekstra i bijobben som vedkommende har i tillegg( normalen er en helg i månden) at det nesten utgjør hundre prosent der også, slik at hun hever nesten dobbelt opp med lønn.. ??? En jeg vet om gjør dette og sier det er klarert med Nav ?? Er det virkelig lovlig- for meg høres dette ut som trygdejuks? 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Det kan kanskje komme an på hva du er sykemeldt for og hva du gjør i den andre jobben? Om du er sykemeldt for vonde hofter kan du jo med en god stol kanskje godt kunne utføre kontorarbeide? 0 Siter
Gjest Veldig undrende Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Det kan kanskje komme an på hva du er sykemeldt for og hva du gjør i den andre jobben? Om du er sykemeldt for vonde hofter kan du jo med en god stol kanskje godt kunne utføre kontorarbeide? Disse jobbene er to sider av samme sak, men om det ikke hadde vært det så tror jeg fremdeles ikke at det hadde gått å være sykemeldt i 100% i en stilling og trappet opp til 100% i en annen slik at du faktisk har dobbel inntekt mens du egentlig ikke er frisk. håper noen som ikke bare tror de vet men faktisk vet svarer på dette innlegget 0 Siter
Gjest -veldig undrende Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Det kan kanskje komme an på hva du er sykemeldt for og hva du gjør i den andre jobben? Om du er sykemeldt for vonde hofter kan du jo med en god stol kanskje godt kunne utføre kontorarbeide? Og jeg hadde selvsagt ikke lurt i det hele tatt viss problemstillingen hadde vært den som du nemner, arbeidet er nesten identisk, forskjellen ligger i helge/nattarb. og vannlig dagarb. 0 Siter
Gjest slik Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Disse jobbene er to sider av samme sak, men om det ikke hadde vært det så tror jeg fremdeles ikke at det hadde gått å være sykemeldt i 100% i en stilling og trappet opp til 100% i en annen slik at du faktisk har dobbel inntekt mens du egentlig ikke er frisk. håper noen som ikke bare tror de vet men faktisk vet svarer på dette innlegget http://www.doktoronline.no/qa/forum/28/qa3685740.html 0 Siter
Gjest slik Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Og jeg hadde selvsagt ikke lurt i det hele tatt viss problemstillingen hadde vært den som du nemner, arbeidet er nesten identisk, forskjellen ligger i helge/nattarb. og vannlig dagarb. Det er ikke lov. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.