Gå til innhold

Nå kommer det film av Stieg Larsson`s krim......

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

''Mener du for alvor at du aldri har hørt om krimboka "Menn som hater kvinner",''

Ja, den har eg aldri hørt om før, dessuten har eg aldri lest ei krimbok, tror eg...

''eller forfatteren Stieg Larsson?''

Eg har hørt om han ja, men han kunne like godt vært skihopper, eg visste ikkje han var forfatter.

''På ordentlig, Geir?''

Jada, frøken. :)

''Har du bodd i en hule de siste årene, eller?''

Har vært opptatt av viktigere saker enn en svensk skihopper!

Hehe. Men det er jaggu sterkt å ha unngått akkurat dette de siste årene. Du er en prinsippfast mann, det skal du ha.

Gjest høstløv
Skrevet

Takk:)

Gidder du å si noe om dialekt og om han leser slik at det er lett å høre (uten for mye pusting osv når han leser?)..hehe..vet ikke om dere som er hørende skjønner hva jeg snakker om engang ;-)

Jeg er jo døv, men har høreimplantat. Jeg har hørt på lydboken "Drageløperen", lest av Helge Winther Larssen. Den var veldig grei å høre på, så jeg ble kjempeskuffa når lydboken til "Tusen strålende soler" kom. Der leste Gisken (eller var det Frøydis?) Armand. Hun pustet så høyt at det forstyrret meg skikkelig. Helt håpløst for meg å høre da ;-)

Jeg forstår hva du mener, og kan ikke svare deg, for jeg hører ikke på lydbøker, da jeg elsker å lese bøkene selv, og synes at det er slitsomt å følge med på opplesninger.

Skrevet

Det er vel ingen menn som hater kvinner?

Helt sikkert en fullstendig talentløs norsk film, terningkast 1.

''Det er vel ingen menn som hater kvinner?

Helt sikkert en fullstendig talentløs norsk film, terningkast 1.''

Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. At du følger så dårlig med/er så dårlig på allmennkunnskap, eller at du uttaler deg om noe du ikke har greie på i det hele tatt.

Leser du ikke aviser, f. eks.?

At du ikke har lest boka, er ikke oppsiktsvekkende. Men å ikke ha hørt om den er det.

Gjest Elextra
Skrevet

''Det er vel ingen menn som hater kvinner?

Helt sikkert en fullstendig talentløs norsk film, terningkast 1.''

Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. At du følger så dårlig med/er så dårlig på allmennkunnskap, eller at du uttaler deg om noe du ikke har greie på i det hele tatt.

Leser du ikke aviser, f. eks.?

At du ikke har lest boka, er ikke oppsiktsvekkende. Men å ikke ha hørt om den er det.

*knegg*

(ellers enig)

Gjest Elextra
Skrevet

Veldig spennende bøker, du kan glede deg! :-). Ikke allverdens høyverdig litteratur, men mer enn god tidtrøyte.

Så traileren for filmen da jeg forleden var på kino, så vil tro den kommer i løpet av noen måneder.

Gjest ladyien
Skrevet

Gidder du å si noe om dialekt og om han leser slik at det er lett å høre (uten for mye pusting osv når han leser?)..hehe..vet ikke om dere som er hørende skjønner hva jeg snakker om engang ;-)

Jeg er jo døv, men har høreimplantat. Jeg har hørt på lydboken "Drageløperen", lest av Helge Winther Larssen. Den var veldig grei å høre på, så jeg ble kjempeskuffa når lydboken til "Tusen strålende soler" kom. Der leste Gisken (eller var det Frøydis?) Armand. Hun pustet så høyt at det forstyrret meg skikkelig. Helt håpløst for meg å høre da ;-)

Selv om ikke jeg er døv, så er det langt fra alle jeg liker leser inn en lydbok. Jeg liker ikke pusting og pesing, og det må klinge naturlig i mine ører uten noen form for overdrivelse ovs.

Skrevet

Jeg leste den første, og første tredjedel av boken var bare karakteristikker av personer og mange av dem møtte vi ikke igjen i boken, ellers var boken dårlig og ondskapsfull.

Jeg brukte 150-200 sider av den første på å komme inn i handlingen, men etterpå ble den kjempespennende og ikke til å legge fra seg synes jeg. :o) Nr. 2 var noget usannsynlig, men spennende, nr. 3 var langdryg og den brukte jeg laaaaang tid på...

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, og kan ikke svare deg, for jeg hører ikke på lydbøker, da jeg elsker å lese bøkene selv, og synes at det er slitsomt å følge med på opplesninger.

Jeg tror nok jeg foretrekker å lese selv jeg også. Opplesning går litt for treigt for min del. Samtidig trenger jo jeg lydbøker for å trene opp hørselen, så det er nok mest derfor dette er aktuelt ;)

Skrevet

Selv om ikke jeg er døv, så er det langt fra alle jeg liker leser inn en lydbok. Jeg liker ikke pusting og pesing, og det må klinge naturlig i mine ører uten noen form for overdrivelse ovs.

Ok, greit å vite :)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg brukte 150-200 sider av den første på å komme inn i handlingen, men etterpå ble den kjempespennende og ikke til å legge fra seg synes jeg. :o) Nr. 2 var noget usannsynlig, men spennende, nr. 3 var langdryg og den brukte jeg laaaaang tid på...

Jeg har ikke lest mere enn den første, og det holdt lenge for meg, jeg syntes ikke den var spennende i det hele tatt, bare ekkel.

Skrevet

Jeg slukte alle tre, jeg. Kunne knapt nok legge dem fra meg. Og syntes det var kjempefint at nr. 3 fortsatte der nr. 2 slapp, så slapp jeg det savnet som alltid kommer når ei fin bok er ferdig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror ikke du kan ha lest så mye krim. Jeg har lest mye, og dette er ganske grei men midt på treet krim. Hadde det ikke vært for at forfatteren døde ville den ikke vært så opphausa. Det er sannheten.

Så det er sannheten? Godt at noen har den.

Jeg er veldig uenig med deg. Bøkene er svært gode. Og ja, jeg har også lest mye krim.

Skrevet

Jeg foretrekker vanligvis også å lese bøker selv - det går mye fortere og er mye enklere. Men i sommer hadde jeg ganske mye rutinearbeid å gjøre, og da var lydboken glimrende for meg. Anders Ribu leser på normalisert østnorsk, og han er meget tydelig når han leser. Man hører at han trekker pusten av og til, men det er vel ikke til å unngå, og ikke spesielt påfallende. En sjelden gang blir det litt skurr på s-lyder. Jeg synes det er en veldig god og tydelig innlesing.

Skrevet

Jeg foretrekker vanligvis også å lese bøker selv - det går mye fortere og er mye enklere. Men i sommer hadde jeg ganske mye rutinearbeid å gjøre, og da var lydboken glimrende for meg. Anders Ribu leser på normalisert østnorsk, og han er meget tydelig når han leser. Man hører at han trekker pusten av og til, men det er vel ikke til å unngå, og ikke spesielt påfallende. En sjelden gang blir det litt skurr på s-lyder. Jeg synes det er en veldig god og tydelig innlesing.

Takk for tips om forfatter! :)

Skrevet

mente selvsagt ikke forfatter, men oppleser :)

Skrevet

Driver med den siste boka jeg nå, og har tenkt at dette blir det sikkert filmer av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...