Gjest Merkelig dette her Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Ja, jeg kan vel nesten si det sånn. For hver eneste gang jeg er forkjølet så setter det seg i øynene. Før så tettet nesen helt, det gikk i øynene, de rant, jeg hovnet opp og ble rød. Resultat: røde, hovne øyne, svært lyssky. Etterhvert har jeg blitt flink til å spraye nesa med nesespray, jeg bruker den et tonn mer enn jeg burde. Men slik sett holder jeg bihulene åpne. Men øynene får altså gjennomgå. Nå har jeg på vel tredje dagen hatt rennende øyne, de er hovne, knall røde, og jeg er svært ømfintlig for lys. Må legge meg nedpå med kalde kluter innimellom eller bare med klede over øynene. Kan sitte i ganske mørk stue med solbriller og se på tv på det verste Nå er jeg i allefall på bedringens veg. I dag har det vært omtrent bare et øye, selv om begge er røde og hovne. Så jeg regner med at jeg i morgen kan begynne på skikkelig bedringens veg. Noen som har hørt om andre som lider av det samme? Noen som har tips til hvordan forholde seg? Jeg kan bli slik på en, to, tre. Et par skikkelige nys og så er bihulene pottetette. Og øynene setter i gang. Forkjølet er jeg svært sjelden. Har vært det nå da, med noe sår hals, dundrene hodepine etc. Men aller verst er altså øynene, hadde det ikke vært for dem så hadde jeg ridd gjennom slike forkjølelser som denne helt greit. Slik ting er nå så kan jeg ikke gå ut blandt folk, må holde meg ikke, kan ikke jobbe osv. Hjelp, noen? 0 Siter
org Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Tror også, som deg, at det kommer av bihulene. Hadde det bestandig sånn før, men legen min tipset meg om neseskyllehorn http://marisvolsbru.blogspot.com/2008/12/neseskyllehorn-anskaffet.html Et sånn et! Det fikser biffen! Verdt sin vekt i gull, er det. Berget meg fra bihulbetennelse, øyekatarr og øreverk - sammen med en hestekur med penicilin. PS: Det er helt merkelig, du, hva som kan få plass i bihulene... 0 Siter
Gjest Merkelig dette her Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Tror også, som deg, at det kommer av bihulene. Hadde det bestandig sånn før, men legen min tipset meg om neseskyllehorn http://marisvolsbru.blogspot.com/2008/12/neseskyllehorn-anskaffet.html Et sånn et! Det fikser biffen! Verdt sin vekt i gull, er det. Berget meg fra bihulbetennelse, øyekatarr og øreverk - sammen med en hestekur med penicilin. PS: Det er helt merkelig, du, hva som kan få plass i bihulene... Da må det prøves Slik jeg er nå så er jeg hundre prosent ufør, omtrent i allefal. Så det er verdt å prøve 0 Siter
org Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Da må det prøves Slik jeg er nå så er jeg hundre prosent ufør, omtrent i allefal. Så det er verdt å prøve Ja, lykke til, og fortell gjerne hvordan det går når du kan åpne øynene igjen! :-) 0 Siter
willow Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 neseskyllinghornet er en kjempefin ting. ville også byttet ut nesesprayen med saltvannsdråper (saltvannssprayen er litt vel svak), da nesespray over lengere tid kan forverre problemet. når du skyller, husk å lene litt på hodet slik at det kommer seg litt utover og...til ører, bihuler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.