alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 vi er invitert i et bryllup, til en kusine av meg. Mine foreldre er også invitert. Vi har lite familie rundt oss her vi bor, og de eneste vi har til å passe ungene er mine foreldre. De ringte og tilbydde seg å ha ungene slik at vi kunne reise i bryllupet. Jeg forsikret meg om at det var de de ville, og takket deretter glad ja, siden vi har barnefri kun etpar netter i året. På natt til første nyttårsdag fikk jeg telefon fra en onkel, da feiret mine 4 onkler og 1 tante med hele familiene, inkludert brudens foreldre. De ringte for å høre om ikke mine foreldre kunne reise i bryllupet istedetfor oss, det var jo mer viktig at de dro enn oss, sa de. De ville så gjerne være samlet alle,(min far vokste ikke opp sammen med sine søsken, han var adoptert bort). Jeg skjønner jo at de gjerne vil være samlet, men da de foreslo at vi skulle sende ungene på kennel hvis vi så gjerne ville komme i bryllupet vi også, så ble jeg veldig såret. Nå har jeg ikke lyst å dra i det bryllupet lengre, ettersom min nermeste familie ikke syns jeg har så mye der og gjøre. Hva hadde du gjort? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 For å være helt ærlig, så hadde jeg blitt fryktelig fornærmet og såret og hadde garantert ikke dratt i bryllupet. For en latterlig oppførsel av familien din! 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Huff, så leit! Jeg synes det er utrolig frekt av dem å ringe og si det de gjorde. Ettersom samtalen kom om natten (etter noe alkohol??), var den kanskje ikke så gjennomtenkt, men kanskje dertil mer ærlig? Jeg skjønner godt at du blir skuffet over dette og at du ikke vil dra slik omstendighetene er. Prøv heller å få dine foreldre til å passe barna en annen helg, slik at dere kan dra på noe som er mer moro å bruke en firhelg på:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Kennel?? Dette var vel i beste fall klønete sagt/gjort av din familie... Skjønner at du har mistet lysten på å dra... Hvis det hadde vært meg (og _før_ du fikk telefonen), og jeg ikke hadde andre barnepassmuligheter, tror jeg at jeg hadde overlatt ungene til mannen, og reist i familiebryllup med mine foreldre... Hvis jeg visste at foreldrene veldig gjerne ville dra, da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hvem er dette bryllupet for egentlig da? Brudeparet eller brudens foreldre?! Jeg hadde kanskje tatt en telefon til bruden og fortalt hva jeg hadde fått høre, om vi hadde hatt et såpass nært forhold at det lot seg gjøre. Vil brudens far møte sine søsken så får han arrangere søskentreff da - ikke bruke sin datters bryllup til det! 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Huff, så leit! Jeg synes det er utrolig frekt av dem å ringe og si det de gjorde. Ettersom samtalen kom om natten (etter noe alkohol??), var den kanskje ikke så gjennomtenkt, men kanskje dertil mer ærlig? Jeg skjønner godt at du blir skuffet over dette og at du ikke vil dra slik omstendighetene er. Prøv heller å få dine foreldre til å passe barna en annen helg, slik at dere kan dra på noe som er mer moro å bruke en firhelg på:-) Ja de hadde nok konsumert alkohol, men at brudens far deltok på dette, satte det nok litt på spissen for meg. De kauket godt nytt år i bakgrunnen, etter at han som ringte hadde fått sagt det han ville.. Godt å høre at det ikke er jeg som er hårsår og lett å fornerme. Gubben mistet også lysten på å dra, men sier at jeg velger, og han støtter meg uansett. 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Kennel?? Dette var vel i beste fall klønete sagt/gjort av din familie... Skjønner at du har mistet lysten på å dra... Hvis det hadde vært meg (og _før_ du fikk telefonen), og jeg ikke hadde andre barnepassmuligheter, tror jeg at jeg hadde overlatt ungene til mannen, og reist i familiebryllup med mine foreldre... Hvis jeg visste at foreldrene veldig gjerne ville dra, da. kunne gjerne gjort det slik, men pappa ville ikke dra, og insisterte på at vi skulle dra. Bruden er den kusinen jeg har hatt mest med å gjøre i oppveksten. 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Hvem er dette bryllupet for egentlig da? Brudeparet eller brudens foreldre?! Jeg hadde kanskje tatt en telefon til bruden og fortalt hva jeg hadde fått høre, om vi hadde hatt et såpass nært forhold at det lot seg gjøre. Vil brudens far møte sine søsken så får han arrangere søskentreff da - ikke bruke sin datters bryllup til det! Har forsøkt å tenke slik også, og dra for brudens del. Men jeg føler meg ikke "så velkommen" lengre. Jeg kunne godt fortalt om hendelsen til bruden, men hun vet det vel antakeligvis fra sine foreldre, hvis hun ikke var der selv da. Om hun ikke vet det, så vil jeg ikke ødelegge dagen hennes på denne måten, hun har mistet sin søster for etpar år siden, så det holder nok med savnet av henne. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Merkelig onkel som ringer dere. Han burde heller ringt foreldrene dine og sagt at de gjerne ville ha dem der. Jeg hadde ikke følt meg velkommen og jeg hadde ikke dratt. 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Merkelig onkel som ringer dere. Han burde heller ringt foreldrene dine og sagt at de gjerne ville ha dem der. Jeg hadde ikke følt meg velkommen og jeg hadde ikke dratt. Han ringte dem først, men de sa de skulle ha ungene, siden vi ikke hadde andre til å ta dem. Dermed ringte onkelen til meg og mente at vi burde ha ungene selv, for det var mer viktig at mine foreldre kom.. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Han ringte dem først, men de sa de skulle ha ungene, siden vi ikke hadde andre til å ta dem. Dermed ringte onkelen til meg og mente at vi burde ha ungene selv, for det var mer viktig at mine foreldre kom.. Han har ikke folkeskikk. Hvis det er kjempeviktig at dine foreldre kommer, kunne han heller sagt at ungene kunne være med. 0 Siter
Faure Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 ''På natt til første nyttårsdag fikk jeg telefon fra en onkel...'' Han var garantert ganske beruset, og hadde nok ikke gjort dette i edru tilstand, tror du? Men du kan være sikker på at det ble heftig snakket om før han ringte, og følte seg nok presset av andre i gruppen. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 kunne gjerne gjort det slik, men pappa ville ikke dra, og insisterte på at vi skulle dra. Bruden er den kusinen jeg har hatt mest med å gjøre i oppveksten. Da synes jeg faren din og hans søsken får prate sammen seg imellom. Hvis faren din ikke vil, mens hans søskens synes han skal komme er jo ikke det ditt problem egentlig. Så kan du forholde deg til din kusine og være der for henne. Det er da brudeparets dag, ikke foreldrenes? 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Da synes jeg faren din og hans søsken får prate sammen seg imellom. Hvis faren din ikke vil, mens hans søskens synes han skal komme er jo ikke det ditt problem egentlig. Så kan du forholde deg til din kusine og være der for henne. Det er da brudeparets dag, ikke foreldrenes? De har snakket seg imellom, så det er jo gjort. Men de godtok ikke svaret.. Jeg vet jeg burde dra for min kusines del, men jeg føler meg uglesett hvis jeg skal sitte der og hygge meg, med flere stygge blikk i ryggen. Det blir ikke et veldig stort selskap, så derfor er det ikke så mange andre å menge seg med da. 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 ''På natt til første nyttårsdag fikk jeg telefon fra en onkel...'' Han var garantert ganske beruset, og hadde nok ikke gjort dette i edru tilstand, tror du? Men du kan være sikker på at det ble heftig snakket om før han ringte, og følte seg nok presset av andre i gruppen. Ja han var nok beruset, men på den annen side hadde han fint klart å ta den samtalen edru. Ikke tilfeldig at han var den som ringte. 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Han har ikke folkeskikk. Hvis det er kjempeviktig at dine foreldre kommer, kunne han heller sagt at ungene kunne være med. Enig! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Dette var ganske tåpelig og dumt gjort av din onkel, synes jeg. Men jeg lurer litt på om intensjonen hans kan ha vært noe annet enn slik du oppfatter det? Du skriver i et annet innlegg at faren din helst ikke vil dra, og derfor har tilbudt seg å være barnevakt, ( kanskje som en "unnskyldning" for å ikke kunne komme.?) Men siden onkelen din vil tydeligvis gjerne ønsker faren din der, prøvde han kanskje å ta "bakveien" om deg for å høre om det var mulighet for å organisere seg annerledes, eller finne en løsning så faren din slapp å være barnevakt. Jeg tror nok ikke hensikten med samtalen var å si at han ikke ønsket deg/dere der, men å finne en mulighet så alle kunne kommet. Men med litt innabords, og noen dårlige formuleringer, kan en slik samtale lett oppfattes helt annerledes.. 0 Siter
alwaysme Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Dette var ganske tåpelig og dumt gjort av din onkel, synes jeg. Men jeg lurer litt på om intensjonen hans kan ha vært noe annet enn slik du oppfatter det? Du skriver i et annet innlegg at faren din helst ikke vil dra, og derfor har tilbudt seg å være barnevakt, ( kanskje som en "unnskyldning" for å ikke kunne komme.?) Men siden onkelen din vil tydeligvis gjerne ønsker faren din der, prøvde han kanskje å ta "bakveien" om deg for å høre om det var mulighet for å organisere seg annerledes, eller finne en løsning så faren din slapp å være barnevakt. Jeg tror nok ikke hensikten med samtalen var å si at han ikke ønsket deg/dere der, men å finne en mulighet så alle kunne kommet. Men med litt innabords, og noen dårlige formuleringer, kan en slik samtale lett oppfattes helt annerledes.. Det kan godt hende at det va det som var intensjonen, men de vet at vi ikke har noen andre rundt oss som stiller opp. Videre fikk de det forklart fra både meg og min far. Da kom han med at da var det kanskje mest rett at mine foreldre dro. Og dette gjenspeiler da synet til brudens fars slekt, inkludert brudens foreldre. Mulig jeg er hårsår, var vel det jeg skulle finne ut her. Men jeg satt med tårer i øynene og det sved skikkelig å få den samtalen. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Det kan godt hende at det va det som var intensjonen, men de vet at vi ikke har noen andre rundt oss som stiller opp. Videre fikk de det forklart fra både meg og min far. Da kom han med at da var det kanskje mest rett at mine foreldre dro. Og dette gjenspeiler da synet til brudens fars slekt, inkludert brudens foreldre. Mulig jeg er hårsår, var vel det jeg skulle finne ut her. Men jeg satt med tårer i øynene og det sved skikkelig å få den samtalen. Tja.. Alle er jo seg selv nærmest. Og onkelen din har tydeligvis et sterkt ønske om å ha alle brødrene sine samlet i bryllupet. Og dermed mistet han antagelig gangsynet, og tenkte litt vel egoistisk et øyeblikk... Men spørsmålet er jo hvorfor faren din ikke vil gå? Og evt hvilken begrunnelse han har brukt for å ikke komme? Hvis han har brukt "barnevakt-jobben" som begrunnelse for avbud, så tror kanskje onkelen din at han egentlig gjerne ville kommet, men at han "ofrer seg" for å gi dere muligheten istedet. Dette synes han kanskje er for galt, siden det egentlig er du og samboeren som har barneansvar - og ikke faren din. Er det derimot en helt annen grunn til at faren din ikke ønsker å gå, så bør han jo være ærlig om dette istedet for å "skylde" på barnevakt. Forøvrig hadde jeg nok reagert som deg og mistet lysten på å gå i bryllupet etter en slik telefon. Men det er jo synd hvis dette skal gå utover din kusine, som er uskyldig i dette. Så før du lar dette så splid og uvennskap, kan det kanskje være lurt at du eller faren din tar kontakt med denne onkelen og fortelle hvordan du oppfattet og reagerte på denne samtalen, og be han forklare, i edru tilstand, hva han egentlig mente. Hvis det overhode ikke er mulig å skaffe andre barnevakter, så ville jeg nok latt samboren være hjemme med barna, så både dine foreldre og du kan gå i bryllupet. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Siden et bryllup først og fremst er til for brudeparets beste og ikke mitt så hadde jeg latt de andre dra. Synes ikke det er noe å bli såret over. Det er jo ikke at de har vraket dere, de har kun sett at det er mer hensiktsmessig at de andre drar i steden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.