Gå til innhold

Hull i ørene, men blir grønn av smykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid kviiet meg for og ta hull i ørene for jeg blir grønn rundt fingeren av ringer f.eks. Er det nikkel alergi, og at jeg bare må holde meg unna nikkel, eller er det noe annet som gjør at jeg blir grønn?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har også opplevd å bli grønn, men setter det i forbindelse med metallet i ringen\ørepynten. Det blir irret på et vis vis du skjønner? Nøye renhold reduserer grønnfargen og den har ingenting med nikkelallergi å gjøre.

Skrevet

Jeg har også opplevd å ha blitt grønn, men jeg tror ikke det kommer av nikkelallergien. Det er vel heller at smykket inneholder kobber som rett og slett irrer mot huden.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230908121' post='4053647]

Da er det vel ikke gull du har brukt?

Husker jeg hadde noen "billige" kjeder i gulldouble og de ble grønne i alle fall. Har også hatt klær med innvevde tråder som irret.

Skrevet

Husker jeg hadde noen "billige" kjeder i gulldouble og de ble grønne i alle fall. Har også hatt klær med innvevde tråder som irret.

Jeg har noen bh-er med metall-lås foran, (og bryterrygg bak), og de låsene gjør meg grønn. Skikkelig stilig, hehe ;p

Skrevet

Du unngår dette med å bruke ekte gull/ sølv. Eller kirurgisk stål.

Skrevet

Du har nok nikkelallergi ja, samme med meg. Jeg tåler fint sølv i ørene. Problemet mitt er at jeg fingrer med dem ganske ofte, så da ender det med betennelser....Bruker det derfor bare når jeg staser meg opp til selskaper.

Skrevet

Jeg har nikkelallergi, men blir ikke grønn pga det. Jeg tror heller det skyldes irring som nevnt av andre her.

For meg arter allergien seg slik at jeg får røde utslett som klør noe inni helsike...

Skrevet

Nikkelallergi klør noe vanvittig, i alle fall etter en stund. Huden blir rød og etterhvert nuppete, og hvis jeg heller ikke da fjerner smykker eller hva det nå er kan nuppene bli til små sår. Nikkelallergi har aldri gjort at jeg er blitt grønn på huden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...