neelie Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Alltid kviiet meg for og ta hull i ørene for jeg blir grønn rundt fingeren av ringer f.eks. Er det nikkel alergi, og at jeg bare må holde meg unna nikkel, eller er det noe annet som gjør at jeg blir grønn? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har også opplevd å bli grønn, men setter det i forbindelse med metallet i ringen\ørepynten. Det blir irret på et vis vis du skjønner? Nøye renhold reduserer grønnfargen og den har ingenting med nikkelallergi å gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har også opplevd å ha blitt grønn, men jeg tror ikke det kommer av nikkelallergien. Det er vel heller at smykket inneholder kobber som rett og slett irrer mot huden. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Da er det vel ikke gull du har brukt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1230908121' post='4053647] Da er det vel ikke gull du har brukt? Husker jeg hadde noen "billige" kjeder i gulldouble og de ble grønne i alle fall. Har også hatt klær med innvevde tråder som irret. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Husker jeg hadde noen "billige" kjeder i gulldouble og de ble grønne i alle fall. Har også hatt klær med innvevde tråder som irret. Jeg har noen bh-er med metall-lås foran, (og bryterrygg bak), og de låsene gjør meg grønn. Skikkelig stilig, hehe ;p 0 Siter
Tralla Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du unngår dette med å bruke ekte gull/ sølv. Eller kirurgisk stål. 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du har nok nikkelallergi ja, samme med meg. Jeg tåler fint sølv i ørene. Problemet mitt er at jeg fingrer med dem ganske ofte, så da ender det med betennelser....Bruker det derfor bare når jeg staser meg opp til selskaper. 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har nikkelallergi, men blir ikke grønn pga det. Jeg tror heller det skyldes irring som nevnt av andre her. For meg arter allergien seg slik at jeg får røde utslett som klør noe inni helsike... 0 Siter
Orio Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Nikkelallergi klør noe vanvittig, i alle fall etter en stund. Huden blir rød og etterhvert nuppete, og hvis jeg heller ikke da fjerner smykker eller hva det nå er kan nuppene bli til små sår. Nikkelallergi har aldri gjort at jeg er blitt grønn på huden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.