Gå til innhold

IP-adresse

Anbefalte innlegg

Gjest datamaskinen
Skrevet

Er IP-adresse registrert på hver enkelt pc, eller internettleverandør? Noen som kan forklare dette for meg.

Gjest høstløv
Skrevet

Har du internett oppkobling så har denne boksen sin egen IP-adresse og det er denne adresse internettleverandøren forholder seg til.

Hver enkelt PC har en IP-adresse, og det er denne IP-adresse som kobles mot internett boksen i huset.

Gjest mange med samme ip add
Skrevet

Her i bygda har vi "felles" ip adresse, dette pga vi ikke har mulighet på"vanlig" internett tilkoblinger. så det er nok ikke så enkel forklaring....

Skrevet

Har du internett oppkobling så har denne boksen sin egen IP-adresse og det er denne adresse internettleverandøren forholder seg til.

Hver enkelt PC har en IP-adresse, og det er denne IP-adresse som kobles mot internett boksen i huset.

Jeg trodde man fikk nytt IPnummer hver gang man logget seg på. Slik ser det ut hos meg, når jeg har sjekket IPnummeret er det ikke det samme som siste gang ..???

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg trodde man fikk nytt IPnummer hver gang man logget seg på. Slik ser det ut hos meg, når jeg har sjekket IPnummeret er det ikke det samme som siste gang ..???

Har du byttet internettleverandør, flyttet eller byttet PC?

Skrevet

Har du byttet internettleverandør, flyttet eller byttet PC?

Nei. Nå er det vel et år siden jeg sjekket IP_adressen noen ganger. Så kanskje det funket annerledes før??

Hvis man alltid har samme, kan man jo spores. Men det gjør vel ikke noe egentlig.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei. Nå er det vel et år siden jeg sjekket IP_adressen noen ganger. Så kanskje det funket annerledes før??

Hvis man alltid har samme, kan man jo spores. Men det gjør vel ikke noe egentlig.

Ja, man kan spores på IP-adressen.

Det er en enkel prosedyre, for de som kan det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...