Gjest datamaskinen Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Er IP-adresse registrert på hver enkelt pc, eller internettleverandør? Noen som kan forklare dette for meg. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Har du internett oppkobling så har denne boksen sin egen IP-adresse og det er denne adresse internettleverandøren forholder seg til. Hver enkelt PC har en IP-adresse, og det er denne IP-adresse som kobles mot internett boksen i huset. 0 Siter
Gjest mange med samme ip add Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Her i bygda har vi "felles" ip adresse, dette pga vi ikke har mulighet på"vanlig" internett tilkoblinger. så det er nok ikke så enkel forklaring.... 0 Siter
adelie Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Har du internett oppkobling så har denne boksen sin egen IP-adresse og det er denne adresse internettleverandøren forholder seg til. Hver enkelt PC har en IP-adresse, og det er denne IP-adresse som kobles mot internett boksen i huset. Jeg trodde man fikk nytt IPnummer hver gang man logget seg på. Slik ser det ut hos meg, når jeg har sjekket IPnummeret er det ikke det samme som siste gang ..??? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Jeg trodde man fikk nytt IPnummer hver gang man logget seg på. Slik ser det ut hos meg, når jeg har sjekket IPnummeret er det ikke det samme som siste gang ..??? Har du byttet internettleverandør, flyttet eller byttet PC? 0 Siter
adelie Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Har du byttet internettleverandør, flyttet eller byttet PC? Nei. Nå er det vel et år siden jeg sjekket IP_adressen noen ganger. Så kanskje det funket annerledes før?? Hvis man alltid har samme, kan man jo spores. Men det gjør vel ikke noe egentlig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Nei. Nå er det vel et år siden jeg sjekket IP_adressen noen ganger. Så kanskje det funket annerledes før?? Hvis man alltid har samme, kan man jo spores. Men det gjør vel ikke noe egentlig. Ja, man kan spores på IP-adressen. Det er en enkel prosedyre, for de som kan det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.