Gå til innhold

Har svigermor noe m å kommentere min bekledning

Anbefalte innlegg

Gjest qigong
Skrevet

Svar henne, ta igjen. Spør hva som er så galt med dette? Spør om HUN synes det hadde vært morsomt hvis du kommenterte klærne hun hadde på seg?

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lotte :o)

5

• hidi, the scorpion

5

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neste gang dere sees ser du på henne med et forferdet uttrykk i ansiktet og sier:"Men kjære deg da, det passer seg da virkelig ikke for en kvinne i din alder å bruke en slik bluse / bukse / skjørt!" ;o)

Nei, andre har ikke noe med å kommentere din bekledning så fremt det er innenfor sømmelighetens grenser og det høres det da ut til at det er.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, du må jo bare mene det du mener:-)

Men jeg synes det er litt rart å sette dette: http://skinbeautifulblog.files.wordpress.com/2008/04/pencil-skirt.jpg i samme kategori som f eks dette:

http://leesonbooks.com/img/c0a6b0a1.jpg

He, he, tror mine 5 cm opp fra kneet er myyye lengre opp enn deres:)) Nei, det bildet var bare pent, men generelt forfaller knær rivende fort... Men kritiserer selv aldri andres sine klesvaner, så sær er jeg ikke;)

Gjest ikke svigermors drøm
Skrevet

Er bena dine pene? Noenlunde lange og rette med ikke altfor bulkete eller benete knær? Slanke legger?

Da synes jeg du skal drite en lang marsj i hva svigermor sier. Du synes sikkert ikke at hun kler seg optimalt, men i motsetning til deg har vel ikke hun fått med seg at det er upassende å kommentere slike ting med mindre det er ekstremt. Du får bære over med henne og selvsagt ikke tilpasse deg hennes smak:)

Jepp! Det tør jeg påstå. En dag jeg var på kjøpesenteret stoppet en gammel, søt mann meg, (ikke en sånn gris!!!) og sa at han måtte bare si at jeg hadde så pene ben. Slanke legger og pene knær, ja, det tør jeg påstå at jeg har!

Gjest håpløs atferd
Skrevet

Skulle tro jeg hadde skrevet det der selv. Jeg hever meg langt over det. I tillegg får jeg kommentarer hver gang hun har oppdaget en butikk med store størrelser, for jeg kan jo se om jeg finner noe der.

Gjest svigermora
Skrevet

Jeg synes svigermoren din skal la være å kommentere klærne dine hvis hun ikke kan si noe hyggelig om dem. Synes hun er respektløs.

Det kunne aldri falle meg inn å si noe om mine svigerbarns klær med mindre det var noe positivt. Jeg tror du vet mye bedre enn henne hva som passer seg eller ikke for deg.

Gjest svigermora
Skrevet

Glemte noe. Jeg tror ikke det er lurt å svare henne. Det beste er å la være å si noe hvis du klarer det. Du vil sikkert ikke nå fram med meningen din uansett. Bare se på henne og la være å svare.

Skrevet

Tiåset under om å ikke si noe men bare se på henne fikk meg til å huske et tips jeg leste på foreldreforum en gang, som egentlig var myntet på å parere irriterende kommentarer fra andre om svangerskap, babyer etc, men det funker sikkert her også:-)

Tipset var å si noe som var fullstendig usaklig, men ikke frekt. Som f eks når hun kommenterer det korte skjørtet, kan du si noe som "jo jo, men så har jo jeg krøller, da."

;-)

Skrevet

He, he, tror mine 5 cm opp fra kneet er myyye lengre opp enn deres:)) Nei, det bildet var bare pent, men generelt forfaller knær rivende fort... Men kritiserer selv aldri andres sine klesvaner, så sær er jeg ikke;)

Det skjørtet var kanskje bare 3 cm over kneet, men fem cm er ikke så veldig høyt over, da:-)

Skrevet

Skulle tro jeg hadde skrevet det der selv. Jeg hever meg langt over det. I tillegg får jeg kommentarer hver gang hun har oppdaget en butikk med store størrelser, for jeg kan jo se om jeg finner noe der.

''I tillegg får jeg kommentarer hver gang hun har oppdaget en butikk med store størrelser, for jeg kan jo se om jeg finner noe der.''

Jøjje meg. Har du prøvd å si til henne at du ikke ønsker kommentarer ang. klær eller vekt?

Gjest håpløs atferd
Skrevet

''I tillegg får jeg kommentarer hver gang hun har oppdaget en butikk med store størrelser, for jeg kan jo se om jeg finner noe der.''

Jøjje meg. Har du prøvd å si til henne at du ikke ønsker kommentarer ang. klær eller vekt?

Et par ganger for flere år siden, men siden det ikke hjalp og siden jeg VET at jeg ser ok ut og andre gir gode tilbakemeldinger, så MÅ det være hun som ikke er helt god og da velger jeg å heve meg over det.

Skrevet

ignorer henne, eller iallefall kommentaren. og da mener jeg virkelig ignorer. den ekstisterer ikke, ei heller alt annet relatert rundt den.

Skrevet

Jeg synes også du skal spørre henne hvorfor hun reagerer. Kanske ehun forbinder slike skjørt med et ludder? Kanskje hun synes det er ekkelt? Aner ikke men selv ville jeg ikke kledd meg slik foran svigermoren min. Er vokst opp i et ganske så konservativt hjem, så min mor ville blitt flau om jeg gikk med et slikt kort skjørt blant eldre folk i hvertfall.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tiåset under om å ikke si noe men bare se på henne fikk meg til å huske et tips jeg leste på foreldreforum en gang, som egentlig var myntet på å parere irriterende kommentarer fra andre om svangerskap, babyer etc, men det funker sikkert her også:-)

Tipset var å si noe som var fullstendig usaklig, men ikke frekt. Som f eks når hun kommenterer det korte skjørtet, kan du si noe som "jo jo, men så har jo jeg krøller, da."

;-)

Hahaha, ja, det tipset der var jo skikkelig bra - det må jeg ikke glemme igjen. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes også du skal spørre henne hvorfor hun reagerer. Kanske ehun forbinder slike skjørt med et ludder? Kanskje hun synes det er ekkelt? Aner ikke men selv ville jeg ikke kledd meg slik foran svigermoren min. Er vokst opp i et ganske så konservativt hjem, så min mor ville blitt flau om jeg gikk med et slikt kort skjørt blant eldre folk i hvertfall.

''Aner ikke men selv ville jeg ikke kledd meg slik foran svigermoren min. Er vokst opp i et ganske så konservativt hjem, så min mor ville blitt flau om jeg gikk med et slikt kort skjørt blant eldre folk i hvertfall.''

Kan du virkelig ikke kle deg i et skjørt som går 5 cm. over kneet når du møter din svigermor uten å skjemmes?

Eksempler:

http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/7/optimized/447317_fpx.tif?bgc=255,255,255&wid=327&qlt=90,0&layer=comp&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.7,1.0,0.5,0&fmt=jpeg

http://www.zenith-uniforms.co.uk/shop/images/Knife_Pleat_Skirt.jpg

http://www.toteunlimited.com/store/image.php?productid=23208

candyqueen_83
Skrevet

''Aner ikke men selv ville jeg ikke kledd meg slik foran svigermoren min. Er vokst opp i et ganske så konservativt hjem, så min mor ville blitt flau om jeg gikk med et slikt kort skjørt blant eldre folk i hvertfall.''

Kan du virkelig ikke kle deg i et skjørt som går 5 cm. over kneet når du møter din svigermor uten å skjemmes?

Eksempler:

http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/7/optimized/447317_fpx.tif?bgc=255,255,255&wid=327&qlt=90,0&layer=comp&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.7,1.0,0.5,0&fmt=jpeg

http://www.zenith-uniforms.co.uk/shop/images/Knife_Pleat_Skirt.jpg

http://www.toteunlimited.com/store/image.php?productid=23208

Skjørtefasongene så jo ut som de var ment for 80 åringer :P

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg sa ikke at skjørtene var elegante, jeg mente bare å påpeke at de ikke var uanstendige selv om de stoppet over kneet :-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg sa ikke at skjørtene var elegante, jeg mente bare å påpeke at de ikke var uanstendige selv om de stoppet over kneet :-)

Skjønte det ;O) De var i hvertfall milevis fra uanstendige :o)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes det øverste var lekkert, men så er jeg såvidt over 20 da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...