Gjest I have a dream! Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har en drøm om å importere noen spesielle merker fra feks USA og selge i nettbutikk her i Norge. Er dette vanskelig og få til? Hvordan går man frem, noen som vet? Hvem jeg ev kontakter ol?? Hvordan kommer man i kontakt med de rette folkene tro? Vil selvfølgelig kjøpe disse klærne så billig som mulig, er det vanlig å kjøpe fra grossister tro, eller fra vanlige butikker "over there"? Dette er et merke som er vanskelig å få tak i i Norge, men likevel veldig kjent og populært, jeg tror jeg skulle fått det til å selge som varmt hvetebrød:o) Men så var det dette med å kunne litt om å drive med slike ting da.... Jeg ønsker/har ikke mulighet for å satse så mye på det til og begynne med, så det er begrenset hvor mye jeg kan kjøpe inn da... Noen som selv har gjort dette og kan dele erfaringer med meg? 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror ikke det er bare og bare, det krever hardt arbeid fra deg og vilje til å investere og risikere... og du bør satse på markedsføring, det er alfa omega! Det koster litt å reklamere, men du får igjen for det i mangfold... TV-reklamer er best. F.eks. LinusLotta.com - eller Nelly.com, dette er nettbutikker jeg neppe hadde besøkt av meg selv, kanskje en fristende banner på facebook hadde lokka meg, men bare kanskje, men når jeg så reklamen gjentatte ganger på tv3 bare MÅTTE jeg inn og se Og jeg bestilte meg faktisk et par ting... og fortalte andre om siden, la inn link på nettby for å tipse andre.. spread the word Vet ikke hva internettannonse koster, det er nok mye rimeligere enn tv-annonse.... Pass på å ha siden mest mulig ferdig før du starter butikken, lag siden ferdig før du importerer, så du har en bra layout og virker profesjonell. Ordne deg så du kan ta imot betaling via visa, det er veldig snertent for folk flest.. men også mulighet for å sende mot postoppkrav for de som ikke stoler på visa. Og hold en god dialog med kundene så de får lyst til å bestille igjen. Send ut reklamebrev en gang i mnd til de som har bestilt før med nyheter og salg for å lokke dem tilbake på siden... Vær kjapp med å sende ut varer som er betalt for, har du ikke på lager så varsle kunden med en gang. Har personen forhåndsbetalt og du ikke har varen, varsle kunden om hvor lang tid det tar å få inn varen igjen - om det er lang tid, tilby å betale tilbake.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.