Gjest uten anelse Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Her er det trådløse nettverket usikret. Ikke bare av åpenbare årsaker burde det vært sikret, men nettverket er utrolig tregt så det er nok noen gratispassasjerer her... Uansett; hvordan går jeg frem for å få det sikret? Gjerne steg for steg :-) 0 Siter
citoyen Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Det kommer helt an på hvilket merke og modell ruteren eller aksesspunktet er av. Du må nok finne fram bruksanvisningen 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 finn fram bruksanvisningen og finn ip adressa til ruteren som du bruker for å logge inn på ruteren via pc'n. Der kan du lage nøkkel. 0 Siter
Gjest uten anelse Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Det kommer helt an på hvilket merke og modell ruteren eller aksesspunktet er av. Du må nok finne fram bruksanvisningen bruksanvisninger er det verste jeg vet a ma, men okei... 0 Siter
Gjest uten anelse Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 finn fram bruksanvisningen og finn ip adressa til ruteren som du bruker for å logge inn på ruteren via pc'n. Der kan du lage nøkkel. Skal brukernavn og passord stå i bruksanvisningen, eller?? Jeg finner det ikke... Hjelp... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Skal brukernavn og passord stå i bruksanvisningen, eller?? Jeg finner det ikke... Hjelp... Brukernavn og passord velger du selv og skriver det inn, det er viktig å ta vare på det, for å kunne bruke det i fremtiden, hvis du skal endre på oppsettet. 0 Siter
monass Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Brukernavn og passord velger du selv og skriver det inn, det er viktig å ta vare på det, for å kunne bruke det i fremtiden, hvis du skal endre på oppsettet. Jammen... når jeg setter inn ip-adressen i adresselinjen, trykker enter så får jeg opp et innloggingsbilde. Der har jeg forsøkt å sette inn hvasomhelst..men kommer ikke inn. Serveren 192.168...... krever et brukernavn og et passord melder den... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Skal brukernavn og passord stå i bruksanvisningen, eller?? Jeg finner det ikke... Hjelp... Brukernavn lager du selv når du er inne på ruteren via din pc 0 Siter
Digital Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Skal brukernavn og passord stå i bruksanvisningen, eller?? Jeg finner det ikke... Hjelp... "Skal brukernavn og passord stå i bruksanvisningen, eller?? Jeg finner det ikke... Hjelp..." Hihi, ja, det hadde vært fin sikerhet! 0 Siter
citoyen Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jammen... når jeg setter inn ip-adressen i adresselinjen, trykker enter så får jeg opp et innloggingsbilde. Der har jeg forsøkt å sette inn hvasomhelst..men kommer ikke inn. Serveren 192.168...... krever et brukernavn og et passord melder den... Dersom du har fått denne ruteren av internett-tilbyderen din, kan du kontakte dem for å få vite brukernavn og passord. Hvis det er noe du har kjøpt selv, er det ofte et standardpassord som du bruker første gangen, og deretter endrer. I så fall skal det stå i manualen. 0 Siter
fnutt Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jammen... når jeg setter inn ip-adressen i adresselinjen, trykker enter så får jeg opp et innloggingsbilde. Der har jeg forsøkt å sette inn hvasomhelst..men kommer ikke inn. Serveren 192.168...... krever et brukernavn og et passord melder den... Forsøk med "Admin" (uten anførselstegn) som brukernavn og ikke noe (altså tomt) som passord. Dette brukernavnet/passordet er kun for å komme inn i innstillingene for routeren. Deretter må du inn i innstillingene for routeren for å legge inn et passord (nøkkel) for å låse nettverket slik at bare dere i deres hus kan logge på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.