Gå til innhold

"Motivasjonsklubb" hver dag - (u)mulig?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på en ting.. vet ikke om det er dumt, og om det er mulig å gjennomføre..

Men for oss som sliter med å få en eller annen form for fast treningsrutine - går det an å starte en slags "motivasjonsklubb" her inne, hvor vi kan skrive litt hver dag - hvordan det går og hva vi har gjort/trent denne dagen - inntil vi har kommet godt i gang og klarer oss sjøl på egenhånd?

Samme opplegg som "ukas trening" - men "dagens trening"?

Eller er det bare dumt, og umulig å gjennomføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres helt supert ut! Jeg er overbevist om at de høye herrer her inne bare er glad for at forumet blir brukt og for at vi er i aktivitet! :o)

Selv sitter jeg og snekrer sammen et "motivasjonsskjema" for vårhalvåret nå (stille på jobb....) med hovedmål pr. 1 juni og 3 delmål før den tid. Hovedmålet er å bli i stand til å jogge en viss distanse uten større problemer + å gå litt ned i vekt og holde den der. :o) Har satt noen delmål etter 4, 12 og 17 uker da. Kjennes ut som motivasjonen er på vei tilbake igjen! Den har vært sterkt fraværende en gooood stund nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres helt supert ut! Jeg er overbevist om at de høye herrer her inne bare er glad for at forumet blir brukt og for at vi er i aktivitet! :o)

Selv sitter jeg og snekrer sammen et "motivasjonsskjema" for vårhalvåret nå (stille på jobb....) med hovedmål pr. 1 juni og 3 delmål før den tid. Hovedmålet er å bli i stand til å jogge en viss distanse uten større problemer + å gå litt ned i vekt og holde den der. :o) Har satt noen delmål etter 4, 12 og 17 uker da. Kjennes ut som motivasjonen er på vei tilbake igjen! Den har vært sterkt fraværende en gooood stund nå....

Smart plan du har... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart plan du har... ;o)

Jeg skulle ut og løpe i dag, men nå har jeg litt hodepine og det kjennes ut som jeg brygger på noe så jeg har utsatt det litt og håper det bare er forbigående. :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ut og løpe i dag, men nå har jeg litt hodepine og det kjennes ut som jeg brygger på noe så jeg har utsatt det litt og håper det bare er forbigående. :o(

Ikke overanstreng deg iallefall. Kansje en liten gå tur kan være nok? Hjelper jo også på hodepine.. men hvis du brygger på noe så blir jo det noe annet ;o(

Krysser fingrene for at det ikke er forkjølelse el.l som er på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nå er vel ikke jeg av de som trenger mest ekstern motivasjonshjelp for å få til å trimme, men jeg synes allikevel ideen er kjempebra!

Dra i gang, du, så skal vi bli nok bli med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overanstreng deg iallefall. Kansje en liten gå tur kan være nok? Hjelper jo også på hodepine.. men hvis du brygger på noe så blir jo det noe annet ;o(

Krysser fingrene for at det ikke er forkjølelse el.l som er på ferde.

Jeg tok en bitteliten joggetur og hoppet rett i en lang, varm dusj og det kjennes bedre ut nå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Jeg har ikke trent på et halvt år pga ryggprolaps, nå kan jeg så smått begynne å gå litt turer men motivasjonen er lik null. Det er tryggest og mest behagelig inne, dra meg gjerne i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god ide, men for noen blir kanskje hver dag for ofte? De som synes det kan kanskje slenge seg på to-tre ganger i uka, eller hver dag når de føler behov for det. Men det kan jo fungere utmerket selv om det er lagt litt mer fleksibelt opp, det er nok mange som i perioder trenger den ekstra motivasjonen det er å kunne "skryte" av hva de har gjort hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Jeg har ikke trent på et halvt år pga ryggprolaps, nå kan jeg så smått begynne å gå litt turer men motivasjonen er lik null. Det er tryggest og mest behagelig inne, dra meg gjerne i gang.

Har du prøvd å være med på spinning med lav intensitet? Overraskende nok er det en del med ryggproblemer som tolererer dette bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god ide, men for noen blir kanskje hver dag for ofte? De som synes det kan kanskje slenge seg på to-tre ganger i uka, eller hver dag når de føler behov for det. Men det kan jo fungere utmerket selv om det er lagt litt mer fleksibelt opp, det er nok mange som i perioder trenger den ekstra motivasjonen det er å kunne "skryte" av hva de har gjort hver dag.

Fleksibilitet er bra ;o) ikke noe stress og mas over dette.

Godt forslag, ang skrittteller ;o) Vil gjerne komme tilbake til det litt senere, når formen er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksibilitet er bra ;o) ikke noe stress og mas over dette.

Godt forslag, ang skrittteller ;o) Vil gjerne komme tilbake til det litt senere, når formen er bedre?

Hvor god må egentlig formen være for å bruke en skritteller?

*vrang i dag*

;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor god må egentlig formen være for å bruke en skritteller?

*vrang i dag*

;- )

Neida, det er sant det. Og jeg har skritt teller.

Er kjeeempe kaldt her for tiden, og jeg har ikke klær etter sånt vær ;o( men jeg blir gjerne med.. Det er meldt mildere vær i løpet av uka ;o)) Så... Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er sant det. Og jeg har skritt teller.

Er kjeeempe kaldt her for tiden, og jeg har ikke klær etter sånt vær ;o( men jeg blir gjerne med.. Det er meldt mildere vær i løpet av uka ;o)) Så... Blir du med?

Det er kjempekaldt her også, 20 minus, men jeg er med, må bare utsette starten til det blir litt "mildere" vær. Eller, egentlig ikke, kan jo bruke skrittelleren selv om jeg er inne. Må bare finne den frem igjen. Men gåturer blir det ikke mange av i denne temperaturen, tåler ikke kulde så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å være med på spinning med lav intensitet? Overraskende nok er det en del med ryggproblemer som tolererer dette bra.

Jeg prøvde spinning en gang før jeg fikk prolaps, men jg ble så svimmel at jeg måtte bryte for ikke å besvime. Etter det har jeg ikke satt mine ben i nærheten av en spinningsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde spinning en gang før jeg fikk prolaps, men jg ble så svimmel at jeg måtte bryte for ikke å besvime. Etter det har jeg ikke satt mine ben i nærheten av en spinningsykkel

Men tror du at du kan ha kjørt for hardt? Jeg spinner masse for tiden,og er overrasket over hvor bra det fungerer. Men nå er også min rygg med årene blitt mer stabil, så det er ikke sikkert jeg ville klart det på det så kort tid etter prolaps som du fortsatt er. Får en del ischias-smerter under og etter trening, men det gir seg som regel i løpet av natten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Men tror du at du kan ha kjørt for hardt? Jeg spinner masse for tiden,og er overrasket over hvor bra det fungerer. Men nå er også min rygg med årene blitt mer stabil, så det er ikke sikkert jeg ville klart det på det så kort tid etter prolaps som du fortsatt er. Får en del ischias-smerter under og etter trening, men det gir seg som regel i løpet av natten:-)

Bare henger meg på her - spinning kan være utrolig godt for vonde rygger. I riktig mengde og intensitet, så klart, og det er kjempeviktig for mange å ha styret høyere enn anbefalt.

For oss med dårlige rygger er det også en fordel å ikke tråkke _for tungt_ i sittestilling.

Variasjon i trening er blitt et must for meg, spinning 1-2 dager i uka gjør underverker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempekaldt her også, 20 minus, men jeg er med, må bare utsette starten til det blir litt "mildere" vær. Eller, egentlig ikke, kan jo bruke skrittelleren selv om jeg er inne. Må bare finne den frem igjen. Men gåturer blir det ikke mange av i denne temperaturen, tåler ikke kulde så godt.

Blir ikke gåturer ute her heller, så lenge det er så kaldt som nå (over tjue her). Men ja, hvorfor ikke ha skrittelleren på seg inne?

Setter stor pris på at du er med ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke gåturer ute her heller, så lenge det er så kaldt som nå (over tjue her). Men ja, hvorfor ikke ha skrittelleren på seg inne?

Setter stor pris på at du er med ;o)

Det er bedre, enn så lenge. Regner med at det kan bli litt tøft de nærmeste dagen, men det må jeg bare komme gjennom på et vis. Fikk snakket med behandler, har fått time i morgen. Blir godt å få snakket med h*n, har kommet opp en del siden sist jeg var der.

Jeg har fått trent i dag, det var deilig. Jeg fører en kort "treningsdagbok", og det har ikke vært så lite trening som jeg har innbilt meg. Det er bare en uke jeg ikke har trent, trodde det var minst tre.

Skrittelleren har jeg ikke fått koblet på enda, men den var først og fremst ment som en motivasjon for å gå mer turer, og så kaldt som det har vært i dag har det uansett vært uaktuelt. Så den har jeg ikke stressa med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...