Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva en COAX eller optisk..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innsikt jeg nei...
Skrevet

inngang er for noe? skal kjøpe flatskjerm og hjemmekinoannlegg, noen mente at det måtte være med ved et eventuelt kjøp.

Gjest ikke helt innsikt heller :P
Skrevet

koaksialkabel som det staves på norsk overfører signalene digitalt. den gamle gode scart kabelen du har hatt til nå overfører signaler analogt ettersom jeg har skjønt.

digitalt gir bedre kvalitet enn analogt, men optisk gir bedre enn digitalt igjen.. hvor mye forskjell du vil se og høre er ikke godt å si, men som med alt annet utstyr, så kreves det at du har lik utgang/inngang på begge sider, hjelper lite med en koaks eller optisk inngang på tven om du ikke har koaks eller optisk utgang på hjemmekinoanlegget.

jeg ville nok trolig gått og spurt forskjellige forretninger som har dette som spesialitet, ikke nødvendigvis elkjøp, expert og lefdal, men mer spesialforretninger, og hørt hva de sier..

ellers tror jeg nok at jeg ville gått enten for optisk eller hdmi overganger, spørs litt på hva de mener med optisk.

http://www.hjemmekino.no/guide/divkabler.asp gir en glimrende innføring i det du egentlig lurer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...