Gå til innhold

Angre på kjøp av mobiltelefon?

Anbefalte innlegg

Gjest nesten ny mobil
Skrevet

Hva sier loven om det? Jeg synes at mobilen min, som er under en måned gammel, er tåpelig. Jeg har kvitteringen, selv om den ble gitt meg i gave. Jeg vil heller ha en annen. Er det bytterett på telefoner som ikke svarer til forbrukerens forventninger?

Gjest irritert med dritt-mobil
Skrevet

tviler:( prøvde selv...men skal se om du får svar fra noen med bedre peiling,så prøver jeg jo gjerne igjen

Gjest men les deg fram til det på nettet selv
Skrevet

Selv Elkjøp, hvor du har 30 dagers returrett uten at de spør om grunnen, har ikke returrett på mobiltelefoner. Så jeg er nesten 100% sikker på at du kke kan heve det kjøpet der ja.

Gjest stressahusmor
Skrevet

hei. jeg vet ikke hva loven sier om det, men vi har hatt en koselig opplevelse her i familien. min far fikk en mobil av et barnebarn til jul. da han åpnet esken og satte i sitt simkort, så fant han ut at han klarte ikke å se skriften på mobilen, selv med briller. han fikk med seg kvitteringen, og gikk til stedet der den var kjøpt. og forklarte som det var. Han var på dagen 30 dager etter kjøpet, og fikk dermed pengene igjen! (det var faktisk på clas ohlson den var kjøpt.) vi ble veldig overrasket at han fikk lov å levere den inn. men det må vel sies å være god service!!

hjernetrimmern
Skrevet

Det koster ikke så mye å prøve da...

Jeg kjøpte en dårlig telefon for noen år tilbake, og angret meg forferdelig etter å ha prøvd den litt!

Den gangen kjøpte jeg på Elkjøp, med nytt abonnement...da jeg kom tilbake dit etter noen dager, fortalte jeg hva jeg synes og fikk hevet kjøpet av telefon.....men jeg var jo nødt til å fortsette med abonnementet da. Så da kjøpte jeg en annen telefon uten abonnement...som jeg likte kjempegodt!!

Så det er jo bare å prøve...

Skrevet

Hvis det er store avvik fra det reklamen el. sier og det produktet du får, har du reklamasjonsrett, men du må reklamere innen "rimelig tid". En måned er nok for lenge for en mobiltelefon hvis du har brukt den på "vanlig måte", dvs brukt den og ikke hatt den liggende uten å pakke den opp.

At du har fått en telefon du synes er tåpelig i gave gir ikke reklamasjonsrett. Det kan være du får byttet den, men det er i så fall avhengig av butikkens/kjedens egne regler for det.

Gjest 2 trinn
Skrevet

Dette stod det under angrerett på elkjøp siden sider

Angrerett

I forbrukerforhold kan kunden, forutsatt at tjenesten er solgt ved fjernsalg, herunder ved telefonsalg eller via Internett, gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at Telenor har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven.

Hvis tjenesten er kjøpt ved annet fjernsalg enn telefonsalg og kunden tar tjenesten i bruk før angrefristens utløp, skal kunden betale for bruk av tjenesten, herunder for utgifter forbundet med påbegynnelse og installering hvis kunden senere benytter seg av angreretten.

Veit ikke om det gjelder alle butikker

Gjest 2 trinn
Skrevet

Og dette på Siba sine sider:

Åpent kjøp gjelder ikke produkter som selges med abonnement eller som inngår i et kombinasjonstilbud. Åpent kjøp gjelder ikke mobiltelefoner, instikk-kort, minne eller harddisker, hygieniske/husholdningsprodukter, programvare, spill, CD og DVD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...